Dersin Adı
|
Fotoğrafta Güncel Tartışmalar ve Uygulamalar
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta)
|
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
|
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEAR 308
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar)
|
Yok
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Türü
|
Servis Dersi
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Dersin Veriliş Şekli
|
- |
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
- |
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu
|
-
|
Dersin Koordinatörü
|
- |
Öğretim Eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı(ları)
|
- |
Dersin Amacı
|
Bu ders, fotoğrafta güncel yaklaşımların yapısı üzerine bir farkındalık yaratarak, öğrencilerin fotoğrafın kullanımları üzerine kuramsal ve pratik deneyimler edinmesini amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Fotoğrafın gelişim süreci üzerine edindiği bilgiyle, bugünün fotoğrafını okuyabilecektir.
- Fotoğrafın iletişim araçları üzerindeki etkisini çözümleyebilecektir.
- Fotoğrafın; medya, sanat, mimari, moda ve reklam gibi alanlarla olan ilişkisini kurabilecektir.
- Politik ve kültürel gelişmelerin fotoğraf tarihiyle ilişkileri ve etkilerini çözümleyebilecektir.
- Fotoğraf tarihinde önemli izler bırakmış ve bırakmakta olan kişi ve sanatçıları tanımlayabilecektir.
- Yapılan uygulamalarla, edindikleri bilgileri deneyimleme becerisine sahip olacaktır.
|
Ders Tanımı
|
Bu derste, fotoğrafın çeşitli tarzları ve kullanım alanları anlatılacak ve bunlar temel alınarak uygulamalar yapılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
|
|
|
Temel Ders |
|
Uzmanlık/Alan Dersleri |
|
Destek Dersleri |
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Dersin tanıtımı |
|
2 |
Fotoğrafın Kısa Tarihi |
History - David Bate ve The Genius of Photography (59 dk) gösterimi |
3 |
Temel Teknikler - I |
|
4 |
Mini-Assignment |
Bu alıştırma projesi değerlendirmeye girmeyecektir. |
5 |
Lightroom Atölyesi |
Öğrenciler, bilgisayarlarında Adobe Lightroom yazılımı yüklü gelmek zorundadır. |
6 |
Fotomuhabirlik ve Belgesel Fotoğraf |
War Photographer (97 dk) gösterimi |
7 |
Fotomuhabirlik ve Belgesel Fotoğraf - II |
Photojournalism and Tabloid Press - Karin E. Becker |
8 |
Proje – I (%20) |
Öğrenciler, fotoğraf makinelerini proje günlerinde yanlarında bulundurmak zorundadırlar. |
9 |
İlk projenin değerlendirilmesi/Ders |
Global Photography - David Bate ve Mass Media and Mass Markets - Mary Warner Marien |
10 |
Proje – II (%20) |
Öğrenciler, fotoğraf makinelerini proje günlerinde yanlarında bulundurmak zorundadırlar. |
11 |
Still Life (Nesne, Obje fotoğrafı) |
William Eggleston in the Real World by Michael Almereyda (84 dk) gösterimi |
12 |
Proje – III (%20) |
Öğrenciler, fotoğraf makinelerini proje günlerinde yanlarında bulundurmak zorundadırlar. |
13 |
Değerlendirmeler/ders |
|
14 |
Proje – IV (%20) |
Öğrenciler, fotoğraf makinelerini proje günlerinde yanlarında bulundurmak zorundadırlar. |
15 |
Proje sunumları |
Derse tam katılım zorunludur. |
16 |
Sınıf sunumları ve tartışma |
Derse tam katılım zorunludur. Dışarıdan gelecek jüri üyesi(leri) de projelerinizi notlandıracaktır |
Ders Kitabı
|
• Art and Photography – David Campany
• Photography – David Bate
• The Photography Reader – Liz Wells
• Photography: A Cultural History – M. W. Marien
• Education of a Photographer –Traub, Heller & Beller *
• Another Way of Telling – John Berger & Jean Mohr *
• Camera Lucida: Reflections on Photography – Roland Barthes *
*** İlgili makale ve materyaller gerekli olduğunda sağlanacaktır. ***
* Türkçe çeviriler mevcuttur.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller
|
Gerekli olduğunda belgesel veya kurmaca filmler gösterilecektir.
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
Ödev |
-
|
-
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
Proje |
4
|
80
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
Ara Sınav |
-
|
-
|
Final Sınavı |
-
|
-
|
Toplam |
5
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
-
|
-
|
Toplam |
5 |
100 |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
-
|
-
|
-
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
12
|
3
|
36
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
Ödev |
-
|
-
|
-
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
-
|
Proje |
1
|
14
|
14
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
-
|
Ara Sınavlar |
-
|
-
|
-
|
Final Sınavı |
-
|
-
|
-
|
|
|
Toplam |
98
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 |
Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
2 |
Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
3 |
Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
4 |
Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
5 |
Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
6 |
Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
7 |
Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
8 |
İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
9 |
Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
10 |
Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1).
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest