Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Sinema ve Dijital Medya

Akademik Yayınlar

SCI, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde yayımlanmış veya kabul edilmiş makaleler

Ulusal

  • Aras Özgün and Andreas Treske.
    (2021) Süreğen Medya Platformları: İzleyici Etkinliğinin Dönüşümü ve Toplumsal Etkileri.
    Ankara Üniversitesi İLEF Dergisi , Vol. 8, No. 1, ISBN: 2148-7219

Uluslararası

  • Serkan Şavk.
    (2022) Doors, privacy and the public sphere: a conceptual discussion on the spatial structure of early modern Istanbul.
    Urban History , Vol. First View,
  • Aras Özgün and Andreas Treske.
    (2021) On Streaming-Media Platforms, Their Audiences, and Public Life.
    Rethinking Marxism , Vol. 33, No. 2,
  • Deniz Atik , A. Fuat Firat , Aras Ozgun and Ebru Uzunoglu.
    (2020) Disenchantment with Market Society: Alternative Life Experiences.
    International Journal Of Consumer Studies , Vol. 44, No. 6, 574-585,
  • Serkan Şavk.
    (2020) Review of Gönül Dönmez-Colin, Women in the Cinemas of Iran and Turkey: As Images and as Image-Makers" (Routledge, 2020).
    Film Criticism , Vol. 45, No. 1,
  • Nikhilesh Dholakia , Aras Özgün , Deniz Atik.
    (2020) Beast Unleashed: The Unwitting Corruption of Marketing into Neoliberalism.
    European Journal Of Marketing , Vol. 55, No. 3,
  • Serkan Şavk.
    (2017) Review of Elias Muhanna (ed.), The Digital Humanities and Islamic & Middle East Studies, Berlin/Boston: De Gruyter, 2016.
    The Journal Of Ottoman Studies , No. 49, 474-478,
  • Aras Özgün , Nikhilesh Dholakia , Deniz Atik.
    (2017) Marketisation and Foucault.
    Global Business Review , Vol. 3s, No. 18,
  • Aras Özgün.
    (2012) Black Sea (Photo Series/Essay).
    Art Margins , Vol. 1, No. 2,
  • Aras Özgün , Angela Harutyunyan , Eric Goodfield.
    (2011) Event and Counter-Event : Political Economy of 11th Istanbul Biennial.
    Rethinking Marxism , Vol. 23, No. 3,
  • Aras Özgün.
    (2010) Common Word: A Response to Michael Hardt & Gigi Rogero.
    Rethinking Marxism , Vol. 3, No. 22,
  • Ahmet Gürata , Louise Spence.
    (2010) “A Polemic: Non-western Historiography”.
    Cinema Journal , Vol. 50, No. 1, 131-135, ISBN: 0009-7101
  • Ahmet Gürata.
    (2010) 'The Road to Vagrancy’: Translation and Reception of Indian Cinema in Turkey.
    Bioscope: South Asian Screen Studies , Vol. 1, No. 1, 67-90,

Diğer indexler tarafından taranan dergilerde yayımlanmış veya kabul edilmiş makaleler

Ulusal

  • Ahmet Gürata.
    (2021) Yort Kitap’la Türkiye’de Sinema Yayıncılığı Üzerine .
    Sinecine: Journal Of Film Studies , Vol. 12, No. 2, 401-412, ISBN: 2636-784X
  • Derya Özkan.
    (2020) Dişil Ütopya, Eril Distopya: Anna Biller’in The Love Witch (2016) Filmi.
    Kültür Ve İletişim , Vol. 23, No. 45, 301-309,
  • Aras Özgün , Serkan Şavk.
    (2020) Club Med Foça: The Transformation of Leisure Culture in Turkey.
    Kültür Ve İletişim , Vol. 23, No. 2, 342-375,
  • Serkan Şavk.
    (2020) Eski Görüntüler, Yeni Görüngüler: Yeşilçam Filmlerinin Üslup Özellikleri İçin Uzak Okuma Denemesi.
    Erciyes İletişim Dergisi , Vol. 7, No. 2, 1033-1054,
  • Serkan Şavk.
    (2018) Dijital Yöntem ve Araçlar Türkiye Sinema Tarihi Çalışmaları Açısından Ne Vaat Ediyor?.
    Sinecine: Journal Of Film Studies , Vol. 9, No. 1, 199-208,
  • Ö. Çeliktemel-Thomen , N. Erdoğan , A. Gürata , D. Kaya , Ö. Özyılmaz , S. Özen and S. Şavk.
    (2018) Yuvarlak Masa: Osmanlı/Türkiye Sinema Tarihi.
    Sinecine: Journal Of Film Studies , Vol. 9, No. 1, 183-198,
  • Serkan Şavk.
    (2017) Review of Ali Özuyar, Sessiz Dönem Türk Sinema Tarihi (1895-1922), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2017.
    Sinecine Sinema Araştırmaları Dergisi , Vol. 8, No. 2, 185-187,
  • Serkan Şavk.
    (2017) Review of Ali Özuyar, Sessiz Dönem Türk Sinema Tarihi (1895-1922), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2017.
    Sinecine Sinema Araştırmaları Dergisi , Vol. 8, No. 2, 185-187,
  • Ahmet Gürata.
    (2012) Dudley Andrew ile Söyleşi.
    Sinecine: Journal Of Film Studies , Vol. 3, No. 2, 101-121, ISBN: ISSN: 2636-784X
  • Ahmet Gürata.
    (2010) Kadın Gözünden Akdeniz Sineması (kitap eleştirisi).
    Sinecine: Journal Of Film Studies , Vol. 1, No. 2, 133-135, ISBN: 2636-784X
  • Ahmet Gürata.
    (2010) 2000’li Yıllarda Sinemaya Bir Bakış.
    Sinecine: Journal Of Film Studies , Vol. 1, No. 1, 131-135, ISBN: 2636-784X
  • Ahmet Gürata.
    (2009) Tarihçiler Sinemaya Bakıyor: Cemal Kafadar ile SöyleşI.
    Kebikeç , No. 27, 109-130,
  • Ahmet Gürata.
    (2000) Türkiye’de Mısır Sineması .
    İletişim Kuram Ve Araştırma Dergisi , No. 7, 173-194,
  • Ahmet Gürata.
    (1997) Theories of Filmic Space.
    İletişim Kuram Ve Araştırma Dergisi , No. 4, 211-231, ISBN: 2147-4524

Uluslararası

  • Hazal Bayar.
    (2022) Turning Red: Tradition, Repression, Mommy Issues, and a Millennial Way of Growing Up.
    Markets, Globalization & Development Review , Vol. 7, No. 1,
  • Aras Ozgun.
    (2021) Steven Soderbergh, Contagion (2011).
    Markets, Globalization & Development Review , Vol. 5, No. 1,
  • S. Furuseth , A. Gjelsvik , A. Gürata , R. Hennig , J. Leyda , K. Ritson.
    (2020) Climate Change in Literature, TV and Film from Norway.
    Ecozon@: European Journal Of Literature, Culture And Environment , Vol. 11, No. 2, 8-16,
  • Batuhan Keskin.
    (2019) Van Dijk, Poell, and de Wall, The Platform Society: Public Values in a Connective World (2018).
    Markets, Globalization & Development Review ,
  • Aras Ozgun , Andreas Treske.
    (2018) A commentary on Narrative Platforms, Cinematic Universes, and Consumers Formerly Known as the Audience,.
    Markets, Globalization, And Development Review , Vol. 3, No. 3,
  • Aras Ozgun.
    (2018) [Cntrl] + [Alt] + [Esc] ? Virtual Platforms as Spaces of Control and Contestation.
    Markets, Globalization, And Development Review , Vol. 3, No. 3,
  • Aras Özgün , Dicle Yurdakul , Deniz Atik.
    (2017) How do Soap Operas Affect Life in Poverty? Experiences of Turkish Women.
    Markets, Globalization And Development Review , Vol. 2, No. 2,
  • Derya Özkan.
    (2017) Cédric Klapisch: My Piece of the Pie (2011) – Intersecting Markets and Lives.
    Markets, Globalization & Development Review , Vol. 2, No. 1/10, ISBN: DOI: 10.23860/MGDR-2
  • Aras Özgün.
    (2016) Patrick Keiller, Robinson in Ruins (Film Review).
    Markets, Globalization And Development Review , Vol. 1, No. 1,
  • Derya Özkan.
    (2016) Gecekondu chic? Informal settlements and urban poverty as cultural commodity.
    Dérive. Zeitschrift Für Stadtforschung , No. 56,
  • Ahmet Gürata.
    (2013) The Politics of Re-presentation: Distribution and Exhibition of Indian Cinema in Turkey.
    Marg: A Magazine Of The Arts , Vol. 64, No. 4, 78-85,
  • Derya Özkan.
    (2011) Spatial Practices of Oda Projesi.
    On Curating , No. 11,
  • Derya Özkan.
    (2005) Consumer Citizenship, Nationalism and Neoliberal Globalization in Turkey: The Advertising Launch of Cola Turka.
    Advertising And Society Review , Vol. 6, No. 3,
  • Ahmet Gürata.
    (2004) Tears of Love: Egyptian Cinema in Turkey (1938-1950).
    New Perspectives On Turkey , No. 30, 55-82,

Hakemli dergilerde yayımlanmış veya kabul edilmiş makaleler

Ulusal

  • Derya Özkan.
    (2021) Gênco: Kifayetsiz Süpermen.
    Toplum Ve Bilim , Vol. 157, 237-244,
  • Aras Ozgun , Serkan Savk.
    (2018) Akdeniz’de Savaş ve Göç Üzerine.
    Meltem Journal , No. 3,
  • Aras Ozgun.
    (2018) Müşterek Bir Sözcük,.
    FelsefeLogos , No. 68,

Uluslararası

  • Aras Özgün , Anette Baldauf.
    (2015) Common Concern.
    Doxa , No. 13,
  • Tuncer Mert Aydın.
    (2022) COVID-19 Pandemisi Sürecinde Almanya ve Amerika Birleşik Devletleri'nde Ulusötesi Türk Film Festivallerinin Yapısı.
    Screenfest Film Festivalleri Sempozyumu / Film Festivalleri E-Kitabı 1
    99-118, ISBN: 978-9944-492-85-0
  • Serkan Şavk , Batuhan Keskin.
    (2021) Creating Intertextual and Inter Data Connections Among Different Pieces of a Director’s Work.
    Algorithms In Film, Television And Sound Cultures: New Ways Of Knowing And Storytelling
  • Hazal Bayar.
    (2021) Kawaii Horror: Deconstructing Uniformity and Representation of Women in Contemporary Japanese Horror.
    Horror, Cult And Exploitation Media IV
  • Hazal Bayar.
    (2021) Slicing Up the Divided Self: Oscillation Between Pleasure and Suffering in Cutting Moments (1997) and In My Skin (2002).
    9th Annual BAFTSS Conference
  • Gözde Çeviker Çınar , Nazlı Sözer , Hazal Bayar.
    (2020) Reading City’s Self-Identification Process Over Design: A Case Study of Izmir’s Journey From a City Logo to City Typeface.
    2nd Communication In The Digital Age Symposium
  • Aras Ozgun , Andreas Treske.
    (2019) Narrative Platforms: Towards a Morphology of New Audience Activities and Narrative Forms,.
    Institute For Network Cultures / Video Vortex 12 Conference
  • Serkan Şavk , Burak Doğu.
    (2019) Mapping Yeşilçam: A relational analysis of the players in Turkish film industry.
    Research Methods In Film Studies: Challenges And Opportunities (ECREA Film Studies Section Conference)
  • Serkan Şavk , Burak Doğu.
    (2019) Mapping Yeşilçam: A relational analysis of the players in Turkish film industry.
    The 9th Tensions Of Europe Conference Decoding Europe: Technological Pasts In The Digital Age
  • Ali Matay.
    (2019) INFLUENCE OF COMMUNICATION DESIGN TOOLS ON THE WAYFINDING PROCESS OF USERS IN CHILDREN’S HOSPITALS.
    World Multidisciplinary Civil Engineering-Architecture-Urban Planning Symposium / World Multidisciplinary Civil Engineering-Architecture-Urban Planning Symposium Abstract Collection Book
  • Serkan Şavk.
    (2018) How Social Platforms Replace Archives When There are No Archives or a Statistical Approach to Yeşilçam.
    Forgetting The Archive: Exploring Past Images In The Digital Age
  • Serkan Şavk.
    (2018) Between Youtube and History :An Attempt for Developing a Distant Reading of Turkish Cinema During 1960s and 70s.
    ECREA 7th European Conference (ECC) Centres And Peripheries
  • Serkan Şavk.
    (2018) Video Paylaşım Sitelerindeki Yeşilçam Filmlerini Kuşbakışı Olarak Okuma Denemesi.
    International Symposium On Communication In The Digital Age
  • Aras Ozgun , Serkan Savk.
    (2018) Club Med Phocia: An Archeology of High - Modernity.
    ISMD 2018 15TH Biennial Conference
  • Serkan Şavk.
    (2017) Initial Findings and Some Considerations Based on Mapping Early Modern Istanbul Project.
    14th International Congress Of Ottoman Social And Economic History
  • Ozan Raşit Yürüm , Onur Demirörs.
    (2017) Agile Maturity Self-Assessment Surveys: A Case Study.
    14th International Congress Of Ottoman Social And Economic History
  • Serkan Şavk.
    (2016) Istanbuls Early Modern Urban Topography and Mapping its Narratives.
    Digital Ottoman Platform Workshop II, June 20-25, 2016, Institute For Advanced Study, Princeton, New Jersey
  • Serkan Şavk.
    (2015) Eremya Chelebi Komurjian, Ottoman Istanbul, and Filmmaker’s Gaze: Expanding the Pre-History of Cinema to a Textual Narrative from the Seventeenth Century.
    Early Cinema In The Balkans And The Near East: Beginnings To Interwar Period Athens, Greece: 5-7 June, 2015
  • Serkan Şavk.
    (2013) Erken Modern Dönemde Emperyal Başkentin Topografisi: İstanbul'da Mekânsal Birimler.
    Tarih Vakfı Doktora Çalışmaları Konferansı "Osmanlı'dan Cumhuriyet'e Siyasal Alan Ve Rejimler"
  • Gökçen Karanfil , Serkan Şavk.
    (2011) Rethinking the Concept of ‘Turkish Cinema’ in Times of Mobility.
    Topographies Of 'Turkish Cinema': Hybrids, Hyphens And Borders
  • Serkan Şavk.
    (2009) De-Intellectualizing the Academy.
    2nd Global Conference - Intellectuals: Knowledge, Power, Ideas
  • Serkan Savk.
    (2008) Geç Ortaçağ Haberleşme Tarihi Açısından Ahi Tekkeleri.
    The 1st International Symposium On Culture Of Akhism And Kirsehir
  • Ahmet Gürata Ahmet Gürata.
    (2021) Imitation of Life: Representing and Remaking Modernity.
    Seidelman & Company , ISBN: 9783960347972
    Yazar / Editör
  • Stefano Pugliese Ali Matay.
    (2021) Reclaimed artifacts wood joinery workshop.ISBN: 978-625-409-520-7
    Editör
  • Ulus Baker Aras Ozgun , Andreas Treske.
    (2020) Publication Preview Source From Opinions to Images: Essays Towards a Sociology of Affects.
    Institute Of Network Cultures, Amsterdam , ISBN: 978-94-92302-67-0
    Editör
  • Aras Özgün , Angela Harutyunyan.
    (2011) The Book of St. Ejneb.
    Sharjah Art Foundation ,
    Editör
  • Aras Özgün , Yahya Madra , Ayşe Orhun Gültekin.
    (2011) Sanat ve Arzu Seminerleri.
    Norgunk ,
    Editör
  • T. Corrigan G. Erkılıç.
    (2008) Film Eleştirisi El Kitabı .
    Dipnot Yayınevi , ISBN: 9789759051433
    Çevirmen
  • Ahmet Gürata , Fatma Dalay Küçükkurt Ahmet Gürata , Fatma Dalay Küçükkurt.
    (2004) Sinemada Anlatı ve Türler.
    Vadi Yayınları , ISBN: 9789756768532
    Editör
  • A. Gürata.
    Yeni Türkiye Sinemasının Çeyrek Yüzyılı.
    69-90
    N. Ulusay , U.T. Arslan , P. Behçetoğulları , A. Karadoğan.
    Başka Bir Dünyadan Şarkılar: Sinema ve Türkiye Sosyolojisi (Nigün Abisel’e Armağan 2).
    (2022), Dipnot Yayınları, ISBN: 9786057357656
  • Batuhan Keskin.
    Uzak Filmini Robert Bresson'un Metonimik Minimalizmi Üzerinden Okumak.
    Mehmet Sarı , Özlem Gündüz Kalan.
    Görme Pratikleri Disiplinlerarası Görsel İletişim Çalışmaları.
    (2022), Literatürk Academia, ISBN: 978-625-7606-50-9
  • A. Gürata.
    Sinema ve Jest.
    305-312
    O.E. Kara.
    Ulus Baker’i Okumak.
    (2021), İletişim Yayınları, ISBN: 9789750531538
  • A. Gürata.
    Popüler Sinemada Tarih ve Kimlik.
    386-397
    M. Arslantunalı.
    Ne Mutlu Eşitim Diyene: Milliyetçilik Tartışmaları .
    (2021), Kıraathane, ISBN: 9786057392602
  • A. Gürata.
    Sönmeyen İmajlar.
    6-13
    H. Farocki.
    İmajlarla Düşünmek.
    (2020), Yort Kitap, ISBN: ISBN: 9786050624939
  • Derya & Deborah Özkan and Hardt.
    Something in the Water? Representation of Women and Femininity in Netflix Shows.
    Diğdem, Feride, Aslı, Ebru Sezen, Çiçekoğlu, Tunç, Thwaites Diken.
    Female Agency and Subjectivity in Film and Television.
    (2020), Palgrave Macmillan,
  • Aras Ozgun , Andreas Treske.
    Narrative Platforms: Towards a Morphology of New Audience Activities and Narrative Forms.
    117-132
    Andreas Treske , Geert Lovink.
    Video Vortex Reader III: Inside the YouTube Decade.
    (2020), Institute of Network Cultures, ISBN: 978-94-92302-60-1
  • A. Gürata.
    Hayallerin Direnişi.
    134-143
    Tarhan Gürhan.
    Müstakil Eylem: Uyku Üzerine 28 Kalem Darbesi.
    (2020), Kara Karga Yayınları, ISBN: 9786057865700
  • Aras Özgün.
    Extracting Landscape From The Map.
    Süreyyya Evren.
    Vertigo: Murat Akagündüz.
    (2016), Arter Publications, Istanbul,
  • Aras Özgün.
    Kairos: On the Temporality of Electronic Image.
    Angela Harutyunyan.
    Thinking About Time.
    (2016), American University in Beirut Press, Beirut,
  • A. Gürata.
    Sözlük maddeleri (anlatı yorgunluğu; Daimi bir ayrılık; Don Kişot’un beyazperdeye saldırısı; Orson Welles’in Joseph Cotton’ı olmak; panoramik algı; post-sinema; sinefil; sinesapiens).
    Senem Aytaç , Fırat Yücel.
    Altyazı’nın Gayri Resmi ve Resimli Dünya Sinema Sözlüğü.
    (2015), Boğaziçi Üniversitesi Mithat Alam Film Merkezi,
  • Derya Özkan.
    Let them gentrify themselves! Space, Culture and Migration in Munich's Bahnhofsviertel.
    Irene Götz.
    Europäische Ethnologie in München. Ein kulturwissenschaftlicher Reader.
    (2015),
  • Aras Özgün.
    Talking To Strangers: Temporality, Identity and Politics in Live Webcam Channels.
    Alev Degim , James Johnson , Tao Fu.
    Online Courtship: Interpersonal Interactions Across Borders.
    (2015), Institute of Network Cultures, Amsterdam,
  • Derya Özkan.
    From the Black Atlantic to Cool Istanbul. Why does coolness matter?.
    Derya Özkan.
    Cool Istanbul. Urban Enclosures and Resistances.
    (2015),
  • Aras Özgün.
    Value of Art and Political Economy of Cool.
    Derya Özkan.
    Cool Istanbul: Urban Enclosures and Resistances.
    (2015), Transcript Verlag, Munich,
  • A. Gürata.
    Sözlük maddeleri (Al Gözüm Seyreyle; Amortisman Filmleri; Ayşe Nana; Despina Nine; Trompet Solo; Varlık Vergisi ).
    Senem Aytaç.
    Altyazı’nın Gayrı Resmi ve Resimli Türkiye Sinema Sözlüğü .
    (2015), Boğaziçi Üniversitesi Mithat Alam Film Merkezi, ISBN: 2146-023X-191804
  • A. Gürata.
    New Waves and New Confusions: The Case of Birds of Exile.
    365-373
    G. Schöllhammer , R. Arevshatyan.
    Sweet Sixties.
    (2014), Stemberg Press, ISBN: 978-3-95679-039-3
  • A. Gürata , Melis Behlil.
    Yeni Yüzyılda Türkiye Sineması: Bir Gelecek Tasavvuru.
    343-353
    A. Çelik.
    Sinemada Bir Asır: Türk Sineması’nın 100. Yılına Armağan.
    (2014), Medeniyet ve Kültür Araştırmaları Merkezi,
  • Aras Özgün.
    Post-Fordism, Neoliberalism and Cultural Production.
    Angela Harutyunyan.
    Anthology of Collaborative Curating Seminars.
    (2013), Intellect Books, London,
  • Gökçen Karanfil , Serkan Şavk.
    An Introduction from the Editors.
    1-5
    Gökçen Karanfil , Serkan Şavk.
    Imaginaries Out of Place: Cinema, Transnationalism and Turkey.
    (2013), Cambridge Scholars Publishing, ISBN: 978-1-4438-4133-7
  • A Gürata.
    City of Intrigues: Istanbul as an Exotic Attraction.
    14-25
    Ö. Köksal.
    World Film Locations: Istanbul .
    (2012), Intellect, ISBN: 9781841505671
  • A. Gürata.
    Sinemanın Son Hikâye Anlatıcısı Taviani Kardeşler.
    27-29
    S. Büker , R. Öztürk.
    Sinemada Hayat Var: Oğuz Onaran İçin .
    (2012), De ki Yayınları, ISBN: 9789944492621
  • Derya Özkan.
    Cool İstanbul: Neoliberal Küresel Şehirde Boş Zaman Mekân ve Pratikleri.
    Volkan Aytar.
    İstanbul'da Eğlence.
    (2011),
  • Aras Özgün.
    Elektronik Görüntünün Zamanı.
    Aras Özgün , Yahya Madra , Ayşe Orhun Gültekin.
    Sanat ve Arzu Seminerleri.
    (2011), Norgunk, Istanbu,
  • Derya Özkan.
    Neither critical nor affirmative: The Eigenlogik approach as Analytics for Analytics' Sake.
    Anne Vogelpohl.
    Der 'eigenlogische' Forschungsansatz in der sozialwissenschaftlichen Stadtforschung. Rekonstruktion – Kritik – Alternativen.
    (2011),
  • Aras Özgün.
    Creative Industries: Neoliberalism As Mass Deception.
    Marc J. L.
    Art And Contestation In The New Century.
    (2011), Intellect Books, London,
  • A. Gürata.
    Sinema ve Televizyonda Müzik.
    155-160
    O. Elbaş , M: Kalpaklı , O. Öztürk.
    Türkiye’de Müzik Kültürü.
    (2011), Atatürk Kültür Merkezi Yayını, ISBN: 978-9751623690
  • A. Gürata.
    Sinema ve Kuram.
    60-65
    S. Büker , G. Topçu.
    Sinema: Tarih-Kuram-Eleştiri.
    (2010), Kırmızı Kedi Yayınevi, ISBN: 978-9944756235
  • A. Gürata.
    Belgesel Sinemada Yeni Dönem ve Öğrenci Filmleri .
    155-161
    U. Kutay.
    Belgesel Sinema .
    (2008), Belgesel Sinemacılar Birliği,
  • A. Gürata.
    Öteki’yle Üçüncü Türden Yakın İlişkiler: Tarihsel Kostüme Filmler ve İkizlik Miti.
    43-56
    D. Bayrakdar.
    Türk Film Araştırmalarında Yeni Yönelimler-6 .
    (2007), Bağlam Yayınları, ISBN: 9789758803804
  • A. Gürata.
    Hollywood in Vernacular: Translation and Cross-Cultural Reception of American Films in Turkey.
    333-347
    M. Stokes , R.C. Allen , R. Maltby.
    Going to the Movies: Hollywood and the Social Experience of Cinema .
    (2007), University of Exeter Press, ISBN: 9780859898126
  • Serkan Şavk.
    Bibliography of Mongolian Researches in Turkey.
    Bülent Arı , Selim Aslantaş.
    The Mongols: History and Culture for the 800th Anniversary of the Mongolian State.
    (2006), Kültür ve Turizm Bakanlığı,
  • Derya Özkan.
    Antinomy Perfected: Everyday Life and Utopia in Situationist Politics of Space.
    Jose Eduardo Reis.
    Nowhere Somewhere: Writing, Space and the Construction of Utopia.
    (2006),
  • A. Gürata.
    Translating Modernity: Remakes in Turkish Cinema.
    242-254
    D. Eleftheriotis , G. Needham.
    Asian Cinemas: A Reader and Guide.
    (2006), Edinburgh: Edinburgh University Press, ISBN: 978-1-4744-6803-9
  • A. Gürata.
    Türkiye’de Uluslararası Film Gösterimi ve Kültürlerarası Alımlama (1910-1950).
    35-47
    D. Bayrakdar.
    Türk Film Araştırmalarında Yeni Yönelimler-4 .
    (2004), Bağlam Yayınları, ISBN: 9758803115
  • A. Gürata.
    Öznel Zamanın İzinde: Sinemada Postmodern Zamanlar ve Görüş-noktası.
    95-114
    Fatma Dalay Küçükkurt , A. Gürata.
    Sinemada Anlatı ve Türler .
    (2004), Vadi Yayınları, ISBN: 9789756768532
  • A. Gürata.
    Sadi Konuralp’in Film Müziği Çalışmalarına Katkısı.
    87-95
    C. Pekman , B. Kılıçbay.
    Görüntünün Müziği, Müziğin Görüntüsü: Sadi Konuralp’e Armağan .
    (2004), Pan Yayınları, ISBN: 9789758434701
  • A. Gürata.
    Çizgiromandan Sinemaya.
    53-65
    L. Cantek.
    Çizgili Hayat Kılavuzu: Kahramanlar, Dergiler ve Türler .
    (2002), İletişim Yayınları, ISBN: 9789750500480
  • A. Gürata.
    Özgür Sinema.
    178-192
    D. Derman.
    Sinema Akımları.
    (1997), Medcampus Publications, ISBN: 9789759612023
İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.