Dersin Adı
|
Filmlerde Giysiler
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta)
|
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
|
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEAR 303
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar)
|
Yok
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Türü
|
Servis Dersi
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Dersin Veriliş Şekli
|
- |
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
- |
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu
|
-
|
Dersin Koordinatörü
|
|
Öğretim Eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı(ları)
|
- |
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilerin moda ve sinema arasındaki ilişkiyi filmler ve okumalar sayesinde kavramalarını sağlayarak akademik seviyede analiz yapabilmeleri için gerekli beceriyi elde etmelerini sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Farklı kıyafet stillerini tanımlayabilecektir.
- Bir filmin anlatısını analiz edebilecektir.
- Giysilerin hangi dönemi ifade ettiğini tanımlayabilecektir.
- Karakter ve kıyafet arasındaki ilişkiyi tartışabileceklerdir.
- Filmlerde kıyafetler hakkında sunum yapabileceklerdir.
|
Ders Tanımı
|
Bu ders modanın kültürel ve artistik bağlamında ileri seviyede bilgi sağlayacaktır. Bu ders temasal olarak ayrılmış 3 bölümden oluşacaktır: a. Moda endüstrisi hakkında olan filmler, b. Filmler, giysi ve kimlik, c. Filmler, giysi ve hikaye anlatıcılığı |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
|
|
|
Temel Ders |
|
Uzmanlık/Alan Dersleri |
|
Destek Dersleri |
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Kostüm ve Karakter: The Great Gatsby |
Reading: http://clothesonfilm.com/costume-in-the-great-gatsby-use-your-imagination/ http://clothesonfilm.com/martinprada-great-gatsby-collaboration-fashion-as-costume/ |
3 |
Kostüm ve Karakter hakkında ders ve ödevin açıklanması |
|
4 |
Kostüm ve Karakter: Elizabeth: The Golden Age, Shekhar Kapur,2007 |
Chapter 4, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992 |
5 |
Kostüm ve Toplumsal Cinsiyet: Orlando, Sally Potter,1992 |
Chapter 4, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992 |
6 |
Kostüm ve Toplumsal Cinsiyet: The Iron Lady, Phyllida Lloyd 2011 |
https://clothesonfilm.com/the-iron-lady-co stume-as-distinction-gender-and-protecti on/ |
7 |
Kostüm ve Zaman: Marie Antoinette Sophia Coppola 2006 |
http://costumevault.blogspot.com/2016/02/marie-antoinette-working-with.html http://costumevault.blogspot.com/2015/11/marie-antoinette-telling-story-through.html |
8 |
Kostüm ve Zaman: The Grand Budapest Hotel, Wes Anderson,2014 |
https://clothesonfilm.com/the-wes-anderson-collection-the-grand-budapest-hotel/ |
9 |
Kostüm ve Zaman: Phantom Thread |
Bölüm 10: Laver, James, History of Fashion, Thames and Hudson, 1992,p.252-292. |
10 |
Altkültürler ve Stil hakkında ders |
|
11 |
Kostüm ve Altkültürler: Funny Face |
Bölüm 10: Laver, James, History of Fashion, Thames and Hudson, 1992,p.252-292. |
12 |
ARA SINAV |
Yukarıdaki tüm film ve bahsi geçen literatür/ Sınıf içi tartışmalar |
13 |
SUNUMLAR |
Grup çalışması |
14 |
SUNUMLAR |
Grup çalışması |
15 |
Dönemin gözden geçirilmesi |
|
16 |
Final projesi |
|
Ders Kitabı
|
Stella Bruzzi, Undressing cinema. Clothing and identity in the movies, London 1997.
Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992, ISBN:0-500-20348-2
Blog: www.clothesonfilm.com Stella Bruzzi, Undressing cinema. Clothing and identity in the movies, London 1997.
Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992, ISBN:0-500-20348-2
Blog: www.clothesonfilm.com
|
Önerilen Okumalar/Materyaller
|
Blog: www.clothesonfilm.com
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Katkı Payı % |
Katılım |
-
|
-
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
-
|
-
|
Toplam |
3
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
-
|
-
|
Toplam |
4 |
100 |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
2
|
20
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
-
|
Proje |
1
|
8
|
8
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
-
|
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
-
|
-
|
-
|
|
|
Toplam |
122
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 |
Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
2 |
Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
3 |
Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
4 |
Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
5 |
Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
6 |
Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
7 |
Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
8 |
İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
9 |
Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
10 |
Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1).
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest