
İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Sinema ve Dijital Medya
GEAR 213 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
20. Yüzyıl Sanat Akımları ve Sanatçıları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEAR 213
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı 20. yüzyıl sanat akımları hakkında kavramsal bir anlayış geliştirmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrenciler farklı sanat akımlarını tanımlayabilecek, her eserin kavramsal yapısı, önemi ve tarzı hakkında temel bilgiler edinecek ve 20. yüzyıldan itibaren seçilen sanat eserlerini inceleyebileceklerdir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Sanatın son dönemlerine kısa bir giriş (İzlenimcilik ve Post-Empresyonizm) | |
2 | Renk ve Formun Devrimi: Neo-Impressionism, Sembolizm (Henri Matisse, Georges Seurat, Vincent van Gogh, Paul Signac, Camille Pissarro, Gustave Moreau, Edward Munch). VIDEO/Henri Matisse, Vincent van Gogh - Gerçekliğin geometrik yansıması: Kübizm (Pablo Picasso, Georges Braque, Robert Delaunay etc.) VIDEO/ Pablo Picasso, Cubism | Herschel Browning Chipp, Peter Selz, Joshua Charles Taylor,“Theories of Modern Art: A Source Book by Artists and Critics”, University of California Press, (Berkeley and Los Angeles, 1968), Chapter 4, ISBN-10: 9780520052567; Laurie Schneider Adams, “Art Across Time”, Second Edition, (McGraw-Hill Education, 2010), 887-895 S, ISBN-10: 0072449977; Mary Anne Staniszewski, “Believing in Seeing. Creating the Culture of Art”, (Penguin Books, 1995), Chapter 9, ISBN 0140168249 |
3 | La Caffeina dell 'Europa: Fütürizm (Filippo Tommaso Marinetti, Umberto Boccioni, Giacomo Balla, Kazimir Malevich, Jacop Epstein, Marcel Duchamp, Albert Speer, vb.) | Laurie Schneider Adams, “Art Across Time”, Second Edition, (McGraw-Hill Education, 2010), 896-901 S Norbert Lynton, “The Story Of Modern Art”, (PhaidonPress, 1994) 86-96 S |
4 | Leninizm’in Sanat ideali: Yapısalcılık (Natalya Goncharova, Vladimir Tatlin, El Lissitzky, Alexander Rodchenko, Dziga Vertov, vb.) | Norbert Lynton, “The Story Of Modern Art”, (PhaidonPress, 1994) 96-122 S, Debra J. DeWitte, Ralph M. Larman, M. Kathryn Shields, “Gateways To Art. Understanding the Visual Arts”, Thames&Hudson, (C&C Offset Printing Ltd.: China, 2012), 268-270 S |
5 | Ecstasy veya Kaos: Dışavurumculuk. Fovizm (Paula Modersohn-Becker, Paul Cezanne, Paul Gauguin, Oskar Kokoschka, Vasily Kandinsky, Ernst Ludwing Kirchner, vs.) | Herschel Browning Chipp, Peter Selz, Joshua Charles Taylor, “Theories of Modern Art: A Source Book by Artists and Critics”, University of California Press, (Berkeley and Los Angeles, 1968), 152-178 S Nobert Wolf, “Expressionism”, (Taschen, 2004), 1-14 S |
6 | Eklektik özgürlük: Dada (Ernst Ludwig Kirchner, John Heartfield, Gearge Grosz, Raul Hausmann, Hugo Ball, Jean Arp, Marcel Duchamp vb.) | Marc Aronson, “Art Attack: A Short Cultural History of the Avant-garde”, Clarion Books ( New York, 1998), 62-70 S Mary Anne Staniszewski, “Believing in Seeing. Creating the Culture of Art”, (Penguin Books, 1995), Chapter 8 |
7 | Yeniden Yapılandırılmış Düşler: Gerçeküstücülük (Giorgio De Chirico, Max Ernst, Joan Miro, Salvador Dali, Rene Magritte, Hans Bellmer, Kurt Seligmann vs.) | Edward Lucie- Smith, “Movements in Art Since 1945: issues and concepts”, Third edition, (Thames&Hudson: London, 1995, Chapter 2 Debra J. DeWitte, Ralph M. Larman, M. Kathryn Shields, “Gateways To Art. Understanding the Visual Arts”, Thames&Hudson, (C&C Offset Printing Ltd.: China, 2012), 503-505 |
8 | Arasınav | |
9 | Sanatın İlahiyat Yönü: Soyutlama (Mark Rothko, Kazimir Malevich, Theo van Doesburg, Constantin Brancusi vb.) Soyut Ekspresyonizm (Jackson Pollock, Willem De Kooning, Francis Bacon vb.) | Debra J. DeWitte, Ralph M. Larman, M. Kathryn Shields, “Gateways To Art. Understanding the Visual Arts”, Thames&Hudson, (C&C Offset Printing Ltd.: China, 2012), 438-440 S Edward Lucie- Smith, “Movements in Art Since 1945: issues and concepts”, Third edition, (Thames&Hudson: London, 1995, Chapter 2 Norbert Lynton, “The Story Of Modern Art”, (PhaidonPress, 1994) Chapter 7 |
10 | Tanımlanabilir görüntüler: Pop Art (Andy Warhol, Richard Hamilton, Sigmar Polke, David Hockney vb.) | Edward Lucie- Smith, “Movements in Art Since 1945: issues and concepts”, Third edition, (Thames&Hudson: London, 1995, Chapter 5 • Eric Shanes, “Pop Art”, (Parkstone International, 2009), 41-45 S |
11 | İşin Maddeselliği: Minimalizm (Frank Stella, Tony Smith vb.) Sanatın standart fikirlerini reddetmek: Kavramsal Sanat (Joseph Kosuth, Robert Rauschenberg, Walter de Maria vs.) | Debra J. DeWitte, Ralph M. Larman, M. Kathryn Shields, “Gateways To Art. Understanding the Visual Arts”, Thames&Hudson, (C&C Offset Printing Ltd.: China, 2012), 441-443 S Edward Lucie- Smith, “Movements in Art Since 1945: issues and concepts”, Third edition, (Thames&Hudson: London, 1995, Chapter 7 • |
12 | Gözden Geçirme - Sunumlar | Debra J. DeWitte, Ralph M. Larman, M. Kathryn Shields, “Gateways To Art. Understanding the Visual Arts”, Thames&Hudson, (C&C Offset Printing Ltd.: China, 2012), p 441-443 Edward Lucie- Smith, “Movements in Art Since 1945: issues and concepts”, Third edition, (Thames&Hudson: London, 1995, Chapter 7 |
13 | Kimlik ve çok kültürlülük: Postmodernizm - Sanat ve Cinsiyet: Feminist Sanat (Martha Rosler, Lynda Benglis, Judy Chicago, Gerilla Kızları, Barbara Kruger vb.) | Debra J. DeWitte, Ralph M. Larman, M. Kathryn Shields, “Gateways To Art. Understanding the Visual Arts”, Thames&Hudson, (C&C Offset Printing Ltd.: China, 2012), 443-450 S Edward Lucie-Smith, “Sexuality in Western Art”, World of Art (Singapore: Thames&Hudson: 1993), Chapter 7, Chapter 15 Whitney Chadwick, “Women, Art and Society”, World Of Art (Thames&Hudson: Singapore, 1997) Chapter 9-13 |
14 | Canlı Sanat: Performans Sanatı (Yves Klein, Yoko Ono, Joseph Beuys, Marina Abramovic vb.) Sanat ve Cinsiyet: Feminist Sanat (Martha Rosler, Lynda Benglis, Judy Chicago, Gerilla Kızları, Barbara Kruger vb.) | • Michael Rush, “New Media in Late 20th Century Art”, World of Art, (Thames&Hudson: Singapore, 1999), 7-36 S • Edward Lucie- Smith, “Movements in Art Since 1945: issues and concepts”, Third edition, (Thames&Hudson: London, 1995, Chapter 5 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sinavı |
Ders Kitabı | Adorno, W.T., Culture Industry, Routledge Classics. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | https://www.khanacademy.org/ |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
3
|
30
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
15
|
15
|
Toplam |
123
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. |
|||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. |
|||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır |
|||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. |
|||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. |
|||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. |
|||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. |
|||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. |
|||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. |
|||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

CDM, Dina Iordanova’yı konuk etti
Prof. Dina Iordanova, 5 Ocak 2023 Perşembe günü İzmir Ekonomi Üniversitesi D002 nolu derslikte, Olympics of Film: Dynamics of international film competitions

Öğretim Görevlimiz Hazal Bayar ve Mezunumuz Çağıl Saydam’ın Filmi Uluslararası Festivallerde
Sinema ve Dijital Medya Bölümü Öğr. Görevlisi Dr. Hazal Bayar ve Sinema ve Dijital Medya Bölümü mezunu Çağıl Saydam’ın filmi Her Şey

CDM, 2022'de de Ayvalık Uluslararası Film Festivali'ndeydi
Geçtiğimiz yıllarda Ayvalık Film Festivali'ne katkı sağlayan ve işbirliği içinde bulunan Sinema ve Dijital Medya Bölümü, bu yıl da hem akademisyenleri hem öğrencileri ile

EPI.LOG 2022, 22 - 24 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirildi
Sinema ve Dijital Medya bölümü üçüncü, dördüncü sınıf öğrencilerinin ve mezunlarının çalışmalarının sergilendiği gelenekselleşen yıl sonu sergisi "EPI.LOG", 22-24 Haziran 2022 tarihleri arasında İzmir Ekonomi

Sinema ve Dijital Medya İLEDAK değerlendirmesi sonucu 5 yıl süreyle akredite edildi
Yükseköğretim Kalite Kurulu’nun verdiği "Kalite Değerlendirme Tescil Belgesi" sahibi olan İletişim Araştırmaları Derneği'ne (İLAD) başvuran bölümümüz, İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu'nun (İLEDAK)

Sinema ve Dijital Medya Bölümü Öğr. Üyesi Ahmet Gürata, yeniden-çevrim filmler festivali Remakesploitation’a katıldı
9-10 Nisan tarihlerinde Londra, The Cinema Museum’da gerçekleşen festivalde, Gürata’nın yeniden-çevrim filmleri konu alan Imitation of Life kitabıyla ilgili bir söyleşi düzenlendi.

CDM'den Dillard Üniversitesi ile İş Birliği
Sinema ve Dijital Medya Bölümü, Breaking Bread Media ve Amerika Birleşik Devletleri Dışişleri Bakanlığı tarafından desteklenen projeye ortak oldu.

Jelly’nin büyük başarısı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sinema ve Dijital Medya Bölümü mezunu Toygun Çetin, bunalıma giren bir gencin, yapay zekayla geliştirilen dijital arkadaş yardımıyla