Logo
My IEU Logo
EN
Üniversite
Başkanımızdan
Rektörümüzden
Tarihçe
Mütevelli Heyeti
İdari Birimler
Rektörlük
Misyon ve Vizyon
Burslar
İş Birliği
İEÜ'de Kalite Yapılanması
Yönetmelik / Yönerge
Ödüllerimiz
Kişisel Verilerin Korunması
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
İlke ve Politikalarımız
Akademik
Yüksekokullar
Fakülteler
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ortak Dersler
  • Adalet Meslek Yüksekokulu
  • Meslek Yüksekokulu
  • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
  • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
  • Yabancı Diller Yüksekokulu
  • Fen-Edebiyat Fakültesi
  • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
  • Hukuk Fakültesi
  • İletişim Fakültesi
  • İşletme Fakültesi
  • Mühendislik Fakültesi
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Tıp Fakültesi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Ekonomi Alanı
  • Hukuk Alanı
  • İletişim Alanı
  • İşletme Alanı
  • Lojistik Alanı
  • Matematik Alanı
  • Mimarlık Alanı
  • Mühendislik Alanı
  • Psikoloji Alanı
  • Sağlık Alanı
  • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Alanı
  • Sürdürülebilir Enerji Alanı
  • Tasarım Çalışmaları Alanı
  • Yabancı Diller Eğitimi Alanı
Araştırma
Araştırma Merkezleri
Kütüphane
Akıllı Kampüs
Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
İzmir Bilimpark
Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
Çocuk Üniversitesi
Araştırmacı Eğitimleri Koordinatörlüğü
Etik Kurul
Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
Araştırma İş Birlikleri ve İnovasyon Koordinatörlüğü
Kampüs
İEÜ'de Hayat
İzmir
Kütüphane
Yurtlar ve Barınma
Kafe ve Restoran
Öğrenci Kulüpleri
İEÜ Yayınevi
Engelli Destek Birimi
Sağlık ve Psikolojik Danışma
INTERNATIONAL
İletişim
İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • Üniversite
    • Başkanımızdan
    • Rektörümüzden
    • Tarihçe
    • Mütevelli Heyeti
    • İdari Birimler
    • Rektörlük
    • Misyon ve Vizyon
    • Burslar
    • İş Birliği
    • İEÜ'de Kalite Yapılanması
    • Yönetmelik ve Yönergeler
    • Ödüllerimiz
    • Kişisel Verilerin Korunması
    • Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
    • İlke ve Politikalarımız
  • Akademik
    • Yüksekokullar
      • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet (Türkçe)
        • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği
      • Meslek Yüksekokulu
        • Meslek Yüksekokulu
        • Bankacılık ve Sigortacılık (Türkçe)
        • Bilgisayar Programcılığı (Türkçe)
        • Dış Ticaret (Türkçe)
        • Grafik Tasarım (Türkçe)
        • İç Mekân Tasarımı (Türkçe)
        • İnşaat Teknolojisi (Türkçe)
        • İş Sağlığı ve Güvenliği (Türkçe)
        • Mimari Restorasyon (Türkçe)
        • Radyo ve Televizyon Programcılığı (Türkçe)
        • Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (Türkçe)
        • Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği (Türkçe)
        • Turizm ve Otel İşletmeciliği (Türkçe)
        • Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik
      • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Çocuk Gelişimi (Türkçe)
        • Fizyoterapi (Türkçe)
        • İlk ve Acil Yardım Programı (Türkçe)
        • Optisyenlik (Türkçe)
        • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)
        • Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)
        • Tıbbi Laboratuvar Teknikleri (Türkçe)
        • Yaşlı Bakımı (Türkçe)
      • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Gastronomi ve Mutfak Sanatları
      • Yabancı Diller Yüksekokulu
    • Fakülteler
      • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fizik
        • Matematik
        • İngilizce Mütercim ve Tercümanlık
        • Psikoloji
        • Sosyoloji
      • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Endüstriyel Tasarım
        • Görsel İletişim Tasarımı
        • İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
        • Mimarlık
        • Tekstil ve Moda Tasarımı
      • Hukuk Fakültesi
      • İletişim Fakültesi
        • İletişim Fakültesi
        • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
        • Sinema ve Dijital Medya
        • Yeni Medya ve İletişim
      • İşletme Fakültesi
        • İşletme Fakültesi
        • Ekonomi
        • İşletme
        • Lojistik Yönetimi
        • Muhasebe ve Denetim Programı
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
        • Uluslararası Ticaret ve Finansman
      • Mühendislik Fakültesi
        • Mühendislik Fakültesi
        • Bilgisayar Mühendisliği
        • Biyomedikal Mühendisliği
        • Elektrik-Elektronik Mühendisliği
        • Endüstri Mühendisliği
        • Gıda Mühendisliği
        • Genetik ve Biyomühendislik
        • Havacılık ve Uzay Mühendisliği
        • İnşaat Mühendisliği
        • Makine Mühendisliği
        • Mekatronik Mühendisliği
        • Yazılım Mühendisliği
      • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü
        • Hemşirelik
        • Sağlık Yönetimi
        • Beslenme ve Diyetetik
      • Tıp
    • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
    • Ortak Dersler
  • Araştırma
    • Araştırma Merkezleri
    • Kütüphane
    • Akıllı Kampüs
    • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
    • İzmir Bilimpark
    • Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
    • Çocuk Üniversitesi
    • Etik Kurul
    • Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
    • Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
    • Araştırmacı Eğitimleri Koordinatörlüğü
    • Araştırma İş Birlikleri ve İnovasyon Koordinatörlüğü
  • Kampüs
    • İEÜ'de Hayat
    • İzmir
    • Kütüphane
    • Sağlık ve Psikolojik Danışma
    • Yurtlar ve Barınma
    • Kafe ve Restoran
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Engelli Destek Birimi
    • İEÜ Yayınevi
  • INTERNATIONAL
  • İletişim
  • ENGLISH

  • Aday Öğrenci | Öğrenci | Mezun

      Arama Sonuçları...

      İLETİŞİM FAKÜLTESİ

      Sinema ve Dijital Medya

      Menu
      • Ana Sayfa
      • Bölüm Hakkında
      • Yönetim ve Komisyonlar
      • Akreditasyon
      • Akademik
        • Akademik Kadro
        • Akademik Yayınlar
      • Öğretim Programı
      • Genel Eğitim Dersleri
      • Stüdyolar
        • Loft
        • Auditorium
        • Stüdyo A - Çekim Platosu
        • Stüdyo B
        • Podcast Stüdyosu
        • Alterlab (Yaratıcı Teknolojiler Laboratuvarı)
      • Mezunlar
        • Mezun Profilleri
        • Sektörel Dağılım
      • İEÜ'de Öğrenim
      • Tüm Haberler
      • İletişim
        • İletişim Bilgileri
        • Telefon Rehberi

      CDM 445 | Ders Tanıtım Bilgileri

      Dersin Adı
      Çağdaş Küresel Sinema
      Kodu
      Yarıyıl
      Teori
      (saat/hafta)
      Uygulama/Lab
      (saat/hafta)
      Yerel Kredi
      AKTS
      CDM 445
      Güz/Bahar
      3
      0
      3
      4

      Ön-Koşul(lar)
      Yok
      Dersin Dili
      İngilizce
      Dersin Türü
      Servis Dersi
      Dersin Düzeyi
      Lisans
      Dersin Veriliş Şekli -
      Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
      Soru & Cevap
      Anlatım / Sunum
      Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
      Dersin Koordinatörü -
      Öğretim Eleman(lar)ı
      • Öğr. Gör. Nagehan Uskan
      Yardımcı(ları) -
      Dersin Amacı Bu ders öğrencilere 21. Yüzyıl İspanyol ve Latin Amerika sineması (İspanya, Meksika, Kolombiya, Şili, Arjantin, Guatemela, Peru, Küba, Venezuela) üzerine genel bir bakış kazandırmayı amaçlar. Dersin odağı yolsuzluk, ekonomik ve toplumsal krizler, ırkçılık, sınıfçılık, cinsiyetçilik, azınlıklar, toplumda kadınların rolü, diktatörlük geçmişleri ve iç savaşlar gibi konular üzerinde olacaktır.
      Öğrenme Çıktıları

      Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

      • Filmleri belirli bir tarihsel, toplumsal ve ekonomik bağlam içinde inceleyebileceklerdir.
      • Farklı tarihsel ve coğrafi bağlamlarda göç konusunda daha geniş bir perspektife sahip olacak ve bir filmi ilgili film kuramları ile analiz edebilecektir.
      • Çağdaş dünya sinemasının çeşitli türlerini, dillerini ve film yapımcılarını tanımlayabileceklerdir.
      • Çoğu zaman kadın yönetmenleri, azınlıkları veya marjinalize edilmiş grupları dışlayan bir sinema kanonu hakkındaki kültürel sterotipleri tartışabilecektir.
      • Ortak araştırma gruplarının bir parçası olarak bir film sunumu üzerinde çalışabilecektir.
      Ders Tanımı Bu ders, küresel göç ve sinema arasındaki ilişki açısından film teorilerine ve film tarihine bir giriş niteliğindedir. Ders, erken dönem sinemada diğer toplumları temsil etmek için kullanılan sömürgeci bakışa ve bu yaklaşımın sonraki yıllarda nasıl farklı şekiller aldığına odaklanarak başlayacaktır. Ardından, 1970'lerden sonra sürgündeki sinemacıların görsel öz temsile farklı yaklaşımlar geliştirmelerine olanak tanıyan teknolojik dönüşümlerin etkisi araştırılacaktır. Dersin bir parçası olarak, her hafta sürgündeki bir sinemacının farklı tarihsel dönemlerde ürettiği bir film analiz edilecektir. Dersin işleyişi temel iki soru üzerinden ilerleyecektir: Sürgündeki sinemacılar kendi durumlarını yansıtmak için hangi ortak temaları ve estetik tercihleri kullanıyor? Filmlerinde öz temsil meselesini nasıl ele alıyor ve günümüzün göç algısında ne tür çatlaklar yaratıyorlar?
      Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

       



      Dersin Kategorisi

      Temel Ders
      Uzmanlık/Alan Dersleri
      X
      Destek Dersleri
      İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
      Aktarılabilir Beceri Dersleri

       

      HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

      Hafta Konular Ön Hazırlık
      1 Giriş Ders boyunca analiz edilecek filmlere genel bir bakış Gösterim: Želimir Žilnik, Inventur, 1975 (9')
      2 Ders sırasında kullanılan temel kavram ve terminolojiye giriş: Sürgün, diaspora, göç Sömürgecilik ve sömürgecilik sonrası Okuma materyalleri: 
 Edward Said, "Reflections on Exile", Reflections on Exile and other Literary and Cultural Essays içinde, Granta Books (2000) s.250-266 
 Salman Rushdie, Imaginary Homelands. Essays and Criticism 1981-1991, Granta Books (1991), s.9-21
      3 İlgili teorik altyapı ile birlikte film tarihine giriş - İmparatorluk ve sömürge sineması, üçüncü sinema, kusurlu sinema 
 - Sürgün, göç, diaspora sinemaları 
 - Aksanlı sinema, ulusötesi sinema, post-kolonyal sinema, sınırların sineması 
 Gösterim: Trinh Minh-ha, Reassemblage: Ateş Işığından Ekrana, 1983, 40' Elizabeth Ezra, Terry Rowden, “General Introduction: What is Transnational Cinema?” in Idem (ed.) Transnational cinema: the Film Reader, Routledge (2006), pp.1-12 
 Hamid Naficy, “Situating Accented Cinema” in Transnational cinema: the Film Reader, cit., pp.111-129. Robert Stam, “Third World Film and Theory” and “Film and the Postcolonial” in Idem, Film Theory: An Introduction, Blackwell Publishers (2000), pp.92-101 and pp. 292-297
      4 Erken dönem sinema: sömürgeci bakış ve eleştirel yaklaşımlar - Sömürgeciliğin mirası, Batılı sinemacıların "Öteki "nin ilk görsel temsilini nasıl etkiledi? - Batılı film yapımcılarının sömürgecilik karşıtı yaklaşımlar geliştirme ve deneme girişimlerinin analizi. Gösterim: Lumiere Kardeşler, Vietnemase Çocukları, 1900, 1' Jean Rouch, Moi Un Noir, 1958, 70' (grup tartışması) Nanna Verhoeff, “Deconstructing the Other” in Idem, The West in Early Cinema. After the Beginning, Amsterdam University Press (2006), pp. 55-76
      5 Hollywood'daki Avrupalı göçmenler - Ernst Lubitch, Michael Curtiz, Fritz Lang, Billy Wilder sineması - Küçük Asya göçü: Elia Kazan ve filmi Amerika Amerika örneği Gösterimler Michael Curtiz, Casablanca, 1942, 102' (grup tartışması) Elia Kazan, Amerika Amerika, 1963, 174' Gene D. Phillips, “Prologue: The Promised Land: European Filmmakers in Hollywood” in Idem, Exiles in Hollywood. Major European Film Directors in America. Lehigh University Press (1998), pp.13-20 
 Pascale R. Bos, “Adopted Memory: The Holocaust, Postmemory, and Jewish Identity in America” in Marie-Aude Baronian, Stephan Besser, Yolande Jnsen (ed.) Diaspora and Memory Figures of Displacement in Contemporary Literature, Arts and Politics, Rodopi Editions (2007), pp.97-108 
 Optional reading: Sylvie Rollet, “Imaginary Lands and Figures of Exile in Elia Kazan’s America America” in Diaspora and Memory: Figures of Displacement in Contemporary Literature, Arts and Politics, cit., pp.167-174 

      6 Faşizmden Kaçış: Luis Bunuel Meksika'da - Avrupa'da faşizmin iktidara gelişi ve İkinci Dünya Savaşı - Birçok Avrupalı sinema yönetmeninin Amerika'ya kaçışı - ABD'den sonra Türkiye'ye taşınmaya karar veren İspanyol yönetmen Luis Bunuel'in özel durumu Meksika Gösterimler: Luis Bunuel, Los Olvidados (diğer adıyla Unutulmuşlar), 1950, 76' Luis Bunuel, Robinson Crusoe'nun Maceraları, 1954, 89' (grup tartışması) Rebecca M. Schreiber, “Allegories of Exile, Political Refugees and Resident Imperialists” in Idem, Cold War Exiles in Mexico: U.S. Dissidents and the Culture of Critical Resistance, Minnesota Univeristy Press (2008), pp.58-100 Glauber Rocha, “Aesthetics of Hunger” in Idem, On Cinema (ed. Ismail Xavier), I.B.Tauris (2019), pp.41-45
      7 Post-colonial Cinema from Africa The cases of Ousmane Sembene, Djibril Diop Mambety, Med Hondo, Souleymane Cisse, Haile Gerima 
 Collective approaches: Black Audio Film Collective and Handsworth Songs (1986) Screenings Black Audio Film Collective, Handsworth Songs, 1986, 61’ 
 Ousmane Sembene, La noire de... (aka Black girl), 1966, 55’ (group discussion Kodwo Eshun, “Afrofuturist Cineculture in an Age of Cultural Revolution” in Petrine A. Straw, Richard J. Powell, David A Bailey (ed.) Back to Black: Art, Cinema and the Racial Imaginary, New Art Gallery Press (2005), pp.154-162 
 David Murphy, “Africans Filming Africa: Questioning Theories of an Authentic African Cinema” in Elisabeth Ezra, Terry Rowden (ed.) Transnational Cinema: the Film Reader, Routledge (2006), pp.27-38 
 Optional reading: David E. James, “Political Film/Radical Cinema: From Dissent to Revolution”, in Idem, Allegories of cinema: American film in the Sixties, Princeton University Press (1989), pp.166-194 

      8 Önceki dersler üzerine tartışma
      9 9. Hafta: Kişisel kamera: Chantal Akerman ve Jonas Mekas 1970'lerin Öznel Sinemasında Yeni Anlatım Biçimleri Jonas Mekas sinemasında parçalı anlatıların ve ev filmleri arşiv malzemesinin kullanımı Chantel Akerman'ın "Film-Mektuplar "ında mektup anlatılarının kullanımı Gösterimler Jonas Mekas, Bir Yolculuğun Anıları, 1972, 88' Chantal Akerman, Evden Haberler, 1976, 88' (grup tartışması) David E. James, “Jonas Mekas: Filmmaker”, in Idem, Allegories of Cinema: American Film in the Sixties, Princeton University Press (1989), pp.104-118 Hamid Naficy, “Close-Up: Chantal Akerman”, in Idem, An Accented Cinema: Exilic and Diasporic Filmmaking. Princeton University Press (2001), pp.111-114
      10 Sürgündeki Filistin Sineması Diaspora ve direniş arasında sıkışmış Filistin sinemasının özel durumu Filistinli kadın yönetmenlerin durumu: Basma Alsharif, Rosalind Nashashibi, Mai Masri ve filmlerinden bazı bölümlerin analizi Gösterimler Basma Alsharif, Rosalind Nashashibi, Mai Masri'nin filmlerinden alıntılar (seçilecek) Elia Suleiman, Chronicles of Disappearance, 1996, 88' (grup tartışması) Hamid Naficy, “Close-up: Elia Suleiman” in Idem, An Accented Cinema: Exilic and Diasporic Filmmaking, Princeton University Press (2001), pp.116-117 Elia Suleiman, “A Cinema of Nowhere”, in Journal of Palestine Studies, Vol. 29, No. 2 (2000), pp.95-101 Colleen Jankovic, Nadia Awad, “Queer/Palestinian Cinema: a Critical Conversation on Palestinian Queer and Women’s Filmmaking”, in Camera Obscura 80, Vol. 27/2 (2012), pp.135-143
      11 Paris'te Latin-Amerikan Sürgünler 1960'lı ve 1970'li yıllarda Latin Amerika'nın çeşitli ülkelerinde faşist askeri rejimler iktidara gelir. Birçok Latin Amerikalı yönetmen ülkelerinden kaçmak zorunda kalır ve Avrupa'ya, özellikle de Paris'e sığınır. Özellikle "Üçüncü Sinema" (Fernando Solanas ve Octavio Getino) ve "Kusurlu Sinema" (Julio Garcia Espinosa) olarak adlandırılan bu yönetmenler tarafından yaratılan yeni sinema dilinin analizi Gösterimler: Raul Ruiz, Sürgünlerin Diyalogları, 1975, 100'. Fernando Solanas, Tangos of Exile, 1986, 119’ (grup tartışması) Fernando Solanas and Octavio Getino, “Toward a Third Cinema”, Cinéaste Vol.4 n.3 (1970-71), pp.1-10 Jacques Ranciere, The Emancipated Spectator, Verso (2009), pp.1-24
      12 Geçiş Yolculukları: Türkiye ve Avrupa arasında Batı Almanya ile 1961'de yapılan anlaşmadan sonra Türkiye'den Avrupa'ya göçün tarihi. Yeni bir sorunlu kimliğin yaratılması ve bunun sinemadaki yansımaları Gösterimler Yılmaz Güney, Şerif Gören, Yol, 1982, 124' Fatih Akın, Cennetin Kıyısında, 2007, 122' (grup tartışması) Gesa Zinn, “Souls in Transit: Exilic Journeys in Fatih Akın’s The Edge of Heaven”, in Gesa Zinn, Maureen T. Stanley (ed.), Exile through a Gendered Lens: Women’s Displacement in Recent European History, Literature, and Cinema, Palgrave Macmillan (2012), pp. 119-142 Gilles Deleuze, Cinema 2: the Time-Image, University of Minnesota Press (1989), pp.215-224
      13 2015'ten Sonra Göç ve Sinema 2016'daki AB-Türkiye anlaşması ve sonuçları 
 Çağdaş göç sinemasında benlik temsili 
 Gösterimler Khaled Abdulwahed, Amel Alzakout, Mor Deniz, 2020, 67' 
 Gianfranco Rosi, Denizdeki Ateş, 2016, 114'
      14 Final sunumları
      15 Dersin gözden geçirilmesi
      16 Dersin gözden geçirilmesi

       

      Ders Kitabı
      Önerilen Okumalar/Materyaller

      Hamid Naficy, An Accented Cinema: Exilic and Diasporic Filmmaking, Princeton, NJ: Princeton University Press, 2001

       

      DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
      Katılım
      1
      20
      Laboratuvar / Uygulama
      Arazi Çalışması
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      Portfolyo
      Ödev
      1
      30
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      1
      50
      Proje
      Seminer/Çalıştay
      Sözlü Sınav
      Ara Sınav
      Final Sınavı
      1
      Toplam

      Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      3
      100
      Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      Toplam

      AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
      Teorik Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
      16
      3
      48
      Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
      16
      0
      Sınıf Dışı Ders Çalışması
      14
      1
      14
      Arazi Çalışması
      0
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      0
      Portfolyo
      0
      Ödev
      0
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      1
      23
      23
      Proje
      1
      35
      35
      Seminer/Çalıştay
      0
      Sözlü Sınav
      0
      Ara Sınavlar
      0
      Final Sınavı
      1
      0
          Toplam
      120

       

      DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

      #
      Program Yeterlilikleri / Çıktıları
      * Katkı Düzeyi
      1
      2
      3
      4
      5
      1

      Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir.

      -
      X
      -
      -
      -
      2

      Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır.

      -
      -
      -
      -
      -
      3

      Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır

      -
      -
      -
      -
      -
      4

      Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir.

      -
      -
      -
      -
      -
      5

      Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır.

      -
      -
      -
      X
      -
      6

      Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder.

      -
      -
      -
      -
      -
      7

      Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder.

      -
      X
      -
      -
      -
      8

      İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar.

      -
      -
      -
      -
      -
      9

      Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır.

      -
      -
      -
      -
      -
      10

      Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir.

      -
      -
      -
      -
      -
      11

      Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1).

      -
      X
      -
      -
      -
      12

      İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

      -
      -
      -
      -
      -
      13

      İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

      -
      -
      -
      -
      -

      *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


      HABERTÜM HABERLER

      Süper Babaanne Başrolde
      Süper Babaanne Başrolde

      İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sinema ve Dijital Medya Bölümü öğrencisi Yağmur Canpolat, 88 yaşındaki babaannesini oynattığı ‘Sevim’ adlı kısa filmiyle ...

      İlgili SKA:
      4
      8
      10
      17
      Devamı
      Bitpazarından Finale
      Bitpazarından Finale

      İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sinema ve Dijital Medya Bölümü öğrencileri Bilge Olcay Yılmaz ile Yağmur Türkmenoğlu, ‘Thrifted’ adını verdikleri belgesel filmle ...

      İlgili SKA:
      4
      10
      12
      Devamı
      Senaryoyu Yazdı, Zagreb’te Ödülü Kaptı
      Senaryoyu Yazdı, Zagreb’te Ödülü Kaptı

      İzmir Ekonomi Üniversitesi’nden (İEÜ) mezun olduktan sonra eğitimini Slovenya’da sürdüren Berhan Mete Arkın, sınırda görevli bir askerin kurallara uyup uymamak ...

      İlgili SKA:
      4
      10
      12
      Devamı
      ‘Koza’dan Ödül Çıktı
      ‘Koza’dan Ödül Çıktı

      İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sinema ve Dijital Medya Bölümü öğrencileri Yağmur Canpolat ve Berna Oduncu, ‘Yirmili Yaşlarımın Başında’ adlı 11 ...

      Devamı
      Altın Koza’dan ödülle döndük!
      Altın Koza’dan ödülle döndük!

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, Sinema ve Dijital Medya Bölümü öğrencileri Yağmur Canpolat ve Berna Oduncu’nun CDM232: Dijital Film Stüdyosu II dersi ...

      Devamı
      CDM öğrencileri Khas Kısa Film Festivali'nden ödülle döndü!
      CDM öğrencileri Khas Kısa Film Festivali'nden ödülle döndü!

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, Sinema ve Dijital Medya Bölümü öğrencileri Ömer Nakay ve Oğuz Kaan Kurt'un yönettiği Double Exposure filmi İstanbul'da düzenlenen KHAS Kısa ...

      Devamı
      Burak Çevik ile Film Gösterimi ve Atölye Düzenlendi
      Burak Çevik ile Film Gösterimi ve Atölye Düzenlendi

      İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), İletişim Fakültesi, Sinema ve Dijital Medya Bölümü, yönetmen Burak Çevik'i konuk etti. ...

      Devamı
      'Galaktik Hazine'ye Hong Kong'dan Ödül
      'Galaktik Hazine'ye Hong Kong'dan Ödül

      İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sinema ve Dijital Medya Bölümü öğrencisi Ecem Çörtle, Galactic Treasure (Galaktik Hazine) adlı animasyon filmiyle Hong ...

      Devamı

      YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

      Detaylar

      KÜRESEL KARİYER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

      Daha Fazlası..

      BİLİME KATKI

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

      Daha Fazlası..

      İNSANA DEĞER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

      Daha Fazlası..

      TOPLUMA FAYDA

      22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

      Daha Fazlası..
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      izto logo
      İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
      ito vakfı logo
      kuruluşudur.
      Logo

      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      Sakarya Caddesi No:156
      35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

      kampus İzmir

      • Üniversite
      • İEÜ'DE HAYAT
      • KAMPÜS YAŞAM
      • ÜNİVERSİTE İZMİR'DE YAŞANIR
      • PATENTLER
      • Kampüsİzmir
      • STÜDYO ve LABORATUVARLAR
      • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
      • Kütüphane
      • KARİYER YÖNLENDİRME MERKEZİ
      • Çocuk Üniversitesi
      • İletişim

      İEÜ © Tüm hakları saklıdır.

      İEU