
İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Sinema ve Dijital Medya
CDM 431 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Dijital Çağ'da Hareketli Görüntüler
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CDM 431
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders dijitalleşme sürecinde hareketli görüntülerin üretiminde ve izleyiciler tarafından tüketilmesinde yaşanan değişimleri konu alır. Ders boyunca, büyük bütçeli Hollywood filmleri, bağımsız sinema, video enstalasyonları ve belgesel gibi farklı türde hareketli görüntülerin dijitalleşme sürecinden nasıl etkilendiğini incelenir. Dijitalleşme sonucu ortaya çıkan yeni hareketli görüntü türlerinin kültürel etkilerini tartışılır. Aynı zamanda ders, dijitalleşmenin hareketli görüntülerin izleyiciler tarafından tüketilmesi surecinde neden olduğu değişimleri analiz eder. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders hareketli görüntülerin dijitalleşme sürecinde geçirdiği değişimleri inceler. Dijitalleşmenin hareketli görüntülerin üretimi ve izleyicilerin kullanımı üzerinde yaptığı etkiler incelenir, ayrıca dijitalleşme sonucu ortaya çıkan yeni sosyokültürel izleyici kimlikleri analiz edilir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dijital Sinema: Biçim ve İçerik | Grainge, P. (2018). Colouring the past: Pleasantville and the textuality of media memory. In Memory and popular film. Manchester University Press. 20-45. |
2 | Postmodern Film | Setka, S. (2015). Bastardized History: How Inglourious Basterds Breaks through American Screen Memory. Film & New Media, 3(1), 141-169. |
3 | Global Sinemada Kültürel Etkileşimler | Haidar, C. (2011). An Investigation into the Meaning of Locally Produced Entertainment Media to Lebanese Women. |
4 | Hyperlink Gerçekçilik | Krems, J. A., & Dunbar, R. I. (2013). Clique size and network characteristics in hyperlink cinema. Human Nature, 24(4), 414-429 |
5 | Dijitalleşme ve Fütürizm | Virginás, A. (2017). Gendered transmediation of the digital from S1m0ne to Ex Machina:‘visual pleasure’reloaded?. European Journal of English Studies, 21(3), 288-303. |
6 | Dijital Belgeseller ve Dijital Duygu Üretimi | Gobel, A. (2019). Towards Affective Listening: Hearing Corporeal Memories in Cameraperson and Stories We Tell. The Ohio State University). |
7 | Animasyon | Prasch, T. (2008). Persepolis (2007). Film & History: An Interdisciplinary Journal of Film and Television Studies, 38(2), 80-82. |
8 | Akıllı Telefon ile Uzun Metraj Film Üretimi | Eriksson, P. E., & Eriksson, Y. (2015). Syncretistic images: iPhone fiction filmmaking and its cognitive ramifications. Digital Creativity, 26(2), 138-153. |
9 | Dijital Sinemada Tür ve Toplumsal Cinsiyet | Taubin, A. (2019). The Highest Stakes. Film Comment, 55(4), 60-62. |
10 | Müzikaller ve Dijital Tahayyüller | Sticchi, F. (2018). Inside the “Mind” of Llewyn Davis: Embodying a Melancholic Vision of the World. Quarterly Review of Film and Video, 35(2), 137-152. |
11 | Dijital Sinemada Zaman Kavramı | Harte, T. (2005). A Visit to the Museum: Aleksandr Sokurov's Russian Ark and the Framing of the Eternal. Slavic Review, 64(1), 43-58. |
12 | Dijitalleşme ve Hibrit Sinema | Gulam, J. (2019). Breaking out and fighting back: Female resistance in the Trump-era horror film. In Make America Hate Again (pp. 57-66). Routledge. |
13 | Dijital Sanat | Harvey-Davitt, J. (2016). Conflicted selves: the humanist cinema of Nuri Bilge Ceylan. New Review of Film and Television Studies, 14(2), 249-267. |
14 | Dijital Dünyada Blockbuster Filmler | Boulware, T. (2016). " Who Killed the World": Building a Feminist Utopia from the Ashes of Toxic Masculinity in Mad Max: Fury Road. Mise-en-scène| The Journal of Film & Visual Narration, 1(1). |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Derste yararlanılacak olan kaynaklar yukarıdaki Haftalık Konular ve Ön Hazırlık Çalışmaları kısmında listelenmiştir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
3
|
30
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
3
|
4
|
12
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
32
|
32
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. |
X | ||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. |
X | ||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır |
|||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. |
|||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. |
X | ||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. |
X | ||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. |
|||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. |
|||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. |
|||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

CDM, Dina Iordanova’yı konuk etti
Prof. Dina Iordanova, 5 Ocak 2023 Perşembe günü İzmir Ekonomi Üniversitesi D002 nolu derslikte, Olympics of Film: Dynamics of international film competitions

Öğretim Görevlimiz Hazal Bayar ve Mezunumuz Çağıl Saydam’ın Filmi Uluslararası Festivallerde
Sinema ve Dijital Medya Bölümü Öğr. Görevlisi Dr. Hazal Bayar ve Sinema ve Dijital Medya Bölümü mezunu Çağıl Saydam’ın filmi Her Şey

CDM, 2022'de de Ayvalık Uluslararası Film Festivali'ndeydi
Geçtiğimiz yıllarda Ayvalık Film Festivali'ne katkı sağlayan ve işbirliği içinde bulunan Sinema ve Dijital Medya Bölümü, bu yıl da hem akademisyenleri hem öğrencileri ile

EPI.LOG 2022, 22 - 24 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirildi
Sinema ve Dijital Medya bölümü üçüncü, dördüncü sınıf öğrencilerinin ve mezunlarının çalışmalarının sergilendiği gelenekselleşen yıl sonu sergisi "EPI.LOG", 22-24 Haziran 2022 tarihleri arasında İzmir Ekonomi

Sinema ve Dijital Medya İLEDAK değerlendirmesi sonucu 5 yıl süreyle akredite edildi
Yükseköğretim Kalite Kurulu’nun verdiği "Kalite Değerlendirme Tescil Belgesi" sahibi olan İletişim Araştırmaları Derneği'ne (İLAD) başvuran bölümümüz, İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu'nun (İLEDAK)

Sinema ve Dijital Medya Bölümü Öğr. Üyesi Ahmet Gürata, yeniden-çevrim filmler festivali Remakesploitation’a katıldı
9-10 Nisan tarihlerinde Londra, The Cinema Museum’da gerçekleşen festivalde, Gürata’nın yeniden-çevrim filmleri konu alan Imitation of Life kitabıyla ilgili bir söyleşi düzenlendi.

CDM'den Dillard Üniversitesi ile İş Birliği
Sinema ve Dijital Medya Bölümü, Breaking Bread Media ve Amerika Birleşik Devletleri Dışişleri Bakanlığı tarafından desteklenen projeye ortak oldu.

Jelly’nin büyük başarısı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sinema ve Dijital Medya Bölümü mezunu Toygun Çetin, bunalıma giren bir gencin, yapay zekayla geliştirilen dijital arkadaş yardımıyla