Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Sinema ve Dijital Medya

CDM 341 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Hayvanlar ve Sinema
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CDM 341
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, sinemanın hayvanlara ve vahşilik kavramlarına olan asırlık ilgisini araştırmaktadır. Ders, üç temel soru etrafında yapılandırılmıştır. Birincisi, sinema bize hayvanlar hakkında ne anlatmaktadır? İkincisi, hayvanlar bize sinema ve insan hikaye anlatımı biçimleri hakkında ne öğretmektedi? Üçüncüsü, hayvanların sinemasal temsilinde yer alan etik, estetik ve politik konular nelerdir?
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sinema tarihini ve hayvanlarla nasıl kesiştiğini açıklayabilir
  • Hayvanların sinemada nasıl betimlendiğini hem metaforik hem de antropomorfik terimlerle açıklayabilir
  • Hayvanların sinemada tasvir ediliş biçimini ve yer alışını etkileyen tarihsel faktörleri tartışabilir
  • Belgesel, korku ve animasyon gibi farklı film türlerinde hayvanların nasıl sergilendiğini karşılaştırabilir
  • Hayvanların sinemada nasıl temsil edildiğini ve bu durumun toplumsal normları ve inançları nasıl etkilediğini sınıflandırabilir.
Ders Tanımı Bu derste, sinemanın hayvan tasvirleri teorik ve tarihsel düzlemde incelenir. İnsanların hayvanları görme biçimlerinin temsillerini tartışmak için seçilen filmlere odaklanılır. Öğrencilerin derslere katılmaları ve filmleri izlemeleri beklenir. Öğrenciler, gösterimlerden sonraki tartışmalara katılımdan ve ara sınav ve final sınavından sorumludur.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Sinematik Yaban Hayatı ile Karşılaşma Gösterim: Çeşitli Youtube videoları “YouTube Bestiary” Cahill, James Leo. “A YouTube Bestiary: 26 Theses on a Post-Cinema of Animal Attractions,” in New Silent Cinema, eds. Paul Flaig and Katherine Groo (New York: Routledge/AFI, 2015), 263-293.
3 Gösterim: Gunda (Viktor Kosakovskiy, 2020, 93 mins.) Agamben, Giorgio. “The Tick”. The Open: Man and Animal. trans. Kevin Attell (Stanford: Stanford University Press, 2004), 39-43. Bousé, Dere. "False Intimacy: Close-Ups and Viewer Involvement in Wildlife Films." Visual Studies. 18, no. 2 (October 2003): 123-32.
4 Hayvanlara niçin bakarız? Gösterim: Kedi (Ceyda Torun, Turkey, 2016) & Los Reyes (Bettina Perut and Iván Osnovikoff, Chilé, 2018, 78 min.) Berger, John. “Why Look at Animals,” About Looking (New York: Pantheon, 1980), 1-26. Pick, Anat. “Why Not Look at Animals?” (January 2015, NECSUS European Journal of Media Studies. 4(1):107-125
5 Doğa Tarihi: Keşif, Safari, Sömürgecilik ve Esaret Gösterim: King Kong (Merian C. Cooper and Ernest B. Shoedsack, USA, 1933, 104 min.) Tobing Rony, Fatimah. “King Kong and the Monster in Ethnographic Cinema” The Third Eye: Race, Cinema, and Ethnographic Spectacle (Durham, NC: Duke University Press, 1996), 157-191, 254-260 . Zgórniak, Marek, et al., “Fremiet's Gorillas: Why Do They Carry off Women?” Artibus et Historiae, 2006, Vol. 27, No. 54 (2006), pp. 219-237
6 Eko-Korku Gösterim: The Birds (Alfred Hitchcock, USA, 1963, 119 min.) Bellour, Raymond. “Hitchcock: The Animal, Life and Death,” in Animal Life and the Moving Image. Michael Lawrence and Laura McMahon, eds. (Bloomsbury, 2015). Carson, Rachel, Silent Spring. Boston:Houghton Mifflin, 2002.
7 Disney Yaratıkları Gösterimler: Dumbo (Ben Sharpsteen, Walt Disney, USA, 1941, 64 min.), Plane Crazy (Ub Iwerks, USA, 1928), Steamboat Willie (Walt Disney and Ub Iwerks, USA, 1928), and Merbabies (Rudolph Ising and Hugh Harman for Disney, USA, 1938) Kracauer, Siegfried. “Dumbo,” The Nation 153 (8 November 1941), 463., Cahill, James Leo, “Anthropomorphism and its Vicissitudes: Reflections on Homme-sick Cinema.” in Screening Nature, 73-90, esp. 73-77.
8 Sinemada Günah Keçisi Gösterim: The Banshees of Inirsherin (Martin McDonagh, 2022. 1 hr 54 mins.) Girard, René. “Violence and Magic“ The Scapegoat. Johns Hopkins University, 1989, pp. 45 – 57.
9 Evcilleştirme Gösterim: Fehér isten / White God (Kornel Mundruczo, Hungary, 2014, 121 min.) Lawrence, Michael. “Practically Infinite Manipulability: Domestic Dogs, Canine Performance and Digital Cinema.” Screen, 56.1 (2015), 115-120.
10 Hayvanlaşmak Gösterim: Lamm (Valdimar Jóhannsson, 2021, 106 min.) Tidwell, Christy & Soles, Carter, eds. Fear & Nature: Ecohorror Studies in the Anthropocene (The Pennsylvania State University Press, 2021), introduction.
11 Hayvan Korkusu Gösterim The Witch (Roger Eggers, 2015, 92 min.) Tidwell, Christy & Soles, Carter, eds. Fear & Nature: Ecohorror Studies in the Anthropocene (The Pennsylvania State University Press, 2021)
12 Sinemada Hayvan Özü Gösterim: Roar (Noel Marshall, USA, 1981, 102 min.) Lippit, Akira Mizuta. “Introduction” Electric Animal. (Minneapolis: University of Minnesota Press, 2000), 1-26. Brody, Richard. “Noel Marshall’s “Roar”: Humans Were Harmed in the Making of This Film” The New Yorker, April 22, 2020.
13 Hayvan Hakları Sorunu Gösterim: The Cove (Louie Psihoyos, 2009, 92 mins.) Packwood Freeman, Carrie. “Fishing For Animal Rights In The Cove: A Holistic Approach to Animal Advocacy Documentaries.” Journal for Critical Animal Studies, vol. 10, no. 1, 2012, pp. 104-118.. Zimmerman, Tim. “The Killer in the Pool”, Outside Magazine, July 30, 2010.
14 Final sınavı
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Dersin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

McMahon, Laura and Lawrence, Mark. Animal Life and the Moving Image. (British Film Institute; 1st ed. 2015) ISBN-10:1844578992

Anat Pick and Guinevere Narraway, Screening Nature: Cinema Beyond the Human (New York: Berghahn, 2013).

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
35
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
10
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
45
Final Sınavı
-
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
16
16
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
6
6
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
22
22
Final Sınavı
0
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir.

X
2

Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır.

3

Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır

4

Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir.

5

Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır.

X
6

Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder.

7

Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder.

X
8

İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar.

9

Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır.

10

Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.