Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Sinema ve Dijital Medya

CDM 312 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Film Semineri IV: Çağdaş Medya Sanatları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CDM 312
Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, çağdaş sanatçıların geleneksel sinema salonlarının ötesinde belgesel formlarını nasıl kullandıklarına dair bir bakış kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, çağdaş sanat ve belgesel pratiklerinin kesiştiği noktalar hakkında fikir sahibi olacak ve bunların sanatçıları, kurumları ve daha geniş sanat dünyasını çevreleyen kültürel politikalar üzerindeki etkilerini inceleyeceklerdir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sinema, video ve yeni medya sanatlarında deneysel ve yaratıcı çalışmaları tanıyacaklardır.
  • Sinemadaki çeşitlilikler konusunda farkındalıkları artacaktır.
  • Çalışmaları, onları üreten kişi, kurum ve kültürlerle ilişkili olarak açıklayabileceklerdir.
  • Bu eserleri anlatı, teknik ve ayrıca yazarlık stilleri ürünü olan sinematik geleneklerin bir parçası olarak tartışabileceklerdir.
  • Karşılaşacakları sanatsal film ve yeni medya eserlerini analiz edebilecek ve tartışabileceklerdir.
  • Video ve belgesel sanatçılarının gözünden çağdaş sanat tarihi hakkında bilgi edineceklerdir.
  • Çeşitli tarihsel ve coğrafi bağlamlarda çağdaş sanata dair daha geniş bir anlayış geliştirecek ve ilgili estetik teorileri ve sosyopolitik koşulları kullanarak video-belgesel çalışmaları analiz edebileceklerdir.
  • Çağdaş görsel sanatı, belgelenmiş materyalin diyalektik doğasıyla birlikte analiz edebileceklerdir.
  • Dersin bir parçası olarak filmleri sunacak ve analiz etmek için araştırma grubu oluşturacaklardır.
Ders Tanımı Film seminerleri serisinin dördüncü bölümü olan bu ders, film kültürünün oluşmasında önemli olan ve her yerde kolayca bulunamayan filmlerin sunum ve gösteriminden oluşmaktadır. Bu derste, çağdaş sanatın film tarihi ile kesişimi ve belgesel film yapımının diyalektik doğası incelenmektedir. Çağdaş sanatçıların, modernist avangart ilkeler, görsel etnografi, antropoloji, sosyal bağlantılı sanat ve Hito Steyerl'in kuramlaştırdığı 'zayıf imge' gibi kavramların yanı sıra belgesel formları nasıl kullandıkları incelenecektir. Ek olarak, post-hümanizm, otomatikleştirilmiş anlatı ve 'operasyonel' imaj temalarını da araştırılacaktır.Ders boyunca Türkiye'den örnekler analiz edilecek ve çeşitli sanatçıların bakış açıları derinlemesine incelenecektir. Her hafta, ortak araştırma gruplarının sunumlarıyla tamamlanan bakış açıları da tartışılacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Çağdaş sanat nedir? Çağdaş sanatta görsel temsil biçimleri Adrian Paci, Centro di permanenza temporanea, 2007, 5'30" Agamben, G. (2009). What is Contemporary? In What is Apparatus and Other Essays (pp. 39-54). Stanford, California: Stanford University Press. Nancy, J.-L. (2010). Art Today. Journal of Visual Culture, 9(1), 91-99.
3 Çağdaş sanatta "belgeselcilik", arşiv ve diyalektik imge. Ariella-Aisha Azoulay , Undocumented: Unlearning Imprerial Plunder, 2019, 35' Anri Sala, Intervista, 1998, 27' Berrebi, S. (2007). Documentary and the dialectical document in contemporary art. In M. Schavemaker & M. Rakier (Eds.), Right about now: Art and theory since the 1990s (pp. 109–115). Amsterdam: Valiz. Lugon, O. (2008). "Documentary": Authority and Ambiguities. In Maria Lind, Hito Steyerl (Eds.), The Green Room: Reconsidering the Documentary and Contemporary Art, pp. 28-38. Bard College. Center for Curatorial Studies. Sternberg Press.
4 Belgesel ve modernist avangard. Andy Warhol, Bruce Nauman, Nam June Paik, Black Audio Film Collective, Isaac Julien, Pipilotti Rist Nichols, B. "Documentary Film and the Modernist Avant-Garde." Critical Inquiry 27, no. 4 (Summer 2001): 580-610. Optional reading Le Roy, F., & Vanderbeeken, R. (2018). The Documentary Real: Thinking Documentary Aesthetics. 23, 197–205. https://doi.org/10.1007/s10699-016-9513-8
5 Etnografi ve sanat. Gösterim: Trinh Minh-ha, Reassemblage: from the Firelight to the Screen, 1983, 40' Foster, H. (1996). The Artist as Ethnographer. In Return of the Real: Art and Theory at the End of the Century (1st ed., pp. 171-205). Cambridge, London: MIT Press. Optional reading Benjamin, W. (2008). The Artist as Producer. In M. W. Jennings, B. Doherty, & T. Y. Levin (Eds.), The Work of Art in the Age of Its Technological Reproducibility, and Other Writings on Media (pp. 82-95). Harvard University Press.
6 Socially engaged art. Chantal Akerman, From the Other Side, 2002, 99’ Francis Alys, Green Line, 2004, 18’ Richard Mosse , Incoming, 2014-2017, 52’ Bishop, C. (2006). The Social Turn: Collaboration and its Discontents. Artforum, 44(6), 178-185. Persinger, C.(2001). What Is Socially Engaged Art History? In C. Persinger, A. Rejaie, Socially Engaged Art History and Beyond (pp. 52-91). Palgrave Macmillan. Optional reading: Bourriaud, N. (2007). Art of the 1990s. In M. Schavemaker & M. Rakier (Eds.), Right about Now: Art and Theory since the 1990s (pp. 48-58). Amsterdam: Valiz
7 Makine Görüsü ve Vertov'un Kino-Göz'ü. Dziga Vertov'dan gösterimler: Kino Pravda serisinden alıntılar Film Kamerası Olan Adam Tomas, D. (2013). Manufacturing Vision and the Posthuman Circa 1929: Kino-Eye, The Man with a Movie Camera, and the Perceptual Reconstruction of Social Identity in Vertov, Snow, Farocki. (pp.15-75). New York, NY: Bloomsbury.
8 Önceki derslere ilişkin tartışma
9 Michel Snow. Gösterim: La Région Centrale, 1971, 180’ Tomas, D. (2013). A Comparative Schematic Analysis of the Automated Narrative 
and its Mechanical Logic in Vertov’s The Man with a Movie Camera
(1929) and Michael Snow’s De La (1969–72) in 
 Vertov, Snow, Farocki. (pp.201-217).New York, NY: Bloomsbury.
10 Harun Farocki I. Workers Leaving the Factory, 2006, 42’ Farocki, H. (2001). Workers Leaving the Factory. In S. Gaensheimer, N. Schafhausen, N. Schafhausen, F. Kunstverein(Eds.), Imprint Writings (pp. 230-248). Lukas & Sternberg, New York Pantenburg, V. (2001)Visibilities. Harun Farocki between Image and Text. In S. Gaensheimer, N. Schafhausen, N. Schafhausen, F. Kunstverein(Eds.), Imprint Writings (pp.12-42). Lukas & Sternberg, New York
11 Harun Farocki II. Gösterim: Eye/Machine trilogy (2001–3) Counter-Music (2004) Tomas, D. (2013). A Posthuman Future in the Age of the Algorithm: Harun Farocki’s Documentation of the Operational Image and its Culture of Surveillance in 
 Vertov, Snow, Farocki. (pp.219-255).New York, NY: Bloomsbury
12 Hito Steyerl and Zayıf İmge. Gösterim: How Not To Be Seen: A Fucking Didactic Educational .MOV File, 2013, 14’ Steyerl, H. (2009). In Defense of the Poor Image. e-flux journal, 10.
13 Angela Melitipoulos and Ursula Biemann. Gösterim: Angela Melitopoulos, Passing Drama, 1999, 66’ Ursula Biemann, Black Sea Files, 2005, 43’ Guerra, C. (2008). Negatives of Europe-Video Essays and Collective Pedagogies In Maria Lind, Hito Steyerl (Eds.), The Green Room: Reconsidering the Documentary and Contemporary Art, pp. 144-166. Bard College. Center for Curatorial Studies. Sternberg Press.
14 Türkiye örneği. Nil Yalter, Gülsün Karaustafa, Kutluğ Ataman, Artıkişler Video Kolektifi Güngör, Ayşe (2022). Anthoropological Practices of Contemporary Artists from Turkey in Transnational Territories, (pp.123-126) Transcript
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Dersin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

Maria Lind, Hito Steyerl (2008). The Greenroom: Reconsidering the Document and Contemporary Art #1, Bard College. Center for Curatorial Studies. Sternberg Press.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
50
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
29
29
Proje
1
29
29
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
29
0
Final Sınavı
0
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir.

X
2

Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır.

3

Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır

4

Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir.

5

Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır.

6

Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder.

7

Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder.

X
8

İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar.

9

Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır.

10

Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.