
İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Sinema ve Dijital Medya
CDM 232 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Dijital Film Stüdyosu II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CDM 232
|
Bahar
|
2
|
4
|
4
|
8
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeSoru & CevapKritik vermeJüriAnlatım / Sunum | |||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders gösterimler, tartışmalar ve stüdyoda ve sahada gerçekleştirilecek pratik uygulamalarla ileri dijital film yapım becerileri öğretmeyi hedeflemektedir. Dersin odak noktası, prodüksiyon öncesi, prodüksiyon aşaması ve post prodüksiyonda ileri becerilerin geliştirilmesidir. Bununla birlikte, haftalık dersler, öğrencilerin görsel dili teorik olarak kavramasına ve sinematik bir bağlamda anlatısal hikaye anlatımı yapısını kavramalarını da sağlayacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders dijital film yapımı için gerekli teknik becerileri öğrencilere uygulamaya dayali olarak öğretmeyi hedefleyen bir stüdyo dersidir. Derste yaratici hikâye anlatimi, ve görsel dil kullanımı ile ilgili bireysel ödevler yer alacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş Hikaye anlatımı ve görsel dil | Kısa bir kurmaca film veya belgesel getirin |
2 | Fikir Geliştirme Kurmaca belgesele karşı - Araştırma ve yazma | Ödev: basit bir tretman yazma |
3 | “Pitching” ve sunumlar | Ödev: bir proje “pitching’i” |
4 | Filmin Görsel Dili Sahne, Çekim, Sekans - Kamera Açıları - Ölçeklendirme - Kamera Yüksekliği - İkili Çekim | Five C’s of Cinematography, “Camera Angles” s. 11-67 |
5 | Filmde Devamlılık Master Sahne Teknikleri - Örtüşen Çekim Tekniği - Yönlü Devamlılık - Oyun Ekseni | Five C’s of Cinematography, “Continuity ” s. 67-147 |
6 | Kamera Hareketleri Kamera Yönleri Terminolojisi - Tripod, Dolly ve Rig Sistemleri - Yatay/Dikey Çevrinme - Dolly ve Kaydırma Hareketleri | |
7 | Filmde Kompozisyon Çizgi, Form, Kütle, Hareket - Kompozisyon - İlgi Merkezi - Işık, Ton ve Renk - Fokus - Perspektif - Arka Plan - Çerçeve | Five C’s of Cinematography, “Composition ” s. 197-245 |
8 | Yapay Işıklandırma Işık Ekipmanı - Üç Noktalı Aydınlatma - Işıkçının Rolü - Renk Isısı - Işıklandırma Planı - Kontrast ve Derinlik - Dramatik Etki için Aydınlatma ve Gölgelerin Kullanımı | Ödev: üç noktalı aydınlatma prensibiyle bir röportaj çek |
9 | İleri Ses Kayıt Teknikleri Çok Kanallı Kayıt - Foley Ses Kayıt Teknikleri ve Kullanımı - Çevresel Ses Kaydı ve Filmsel Alan | Ödev: Dramatik diyalog sahnesi ses ödevi |
10 | Ön Hazırlığın Temelleri I Storyboard - Senaryo Dökümü - Çekim Listesi | Ödev: storyboards |
11 | Ön Hazırlığın Temelleri II Yer/Mekan Tarama - Sanat Yönetimi - Oyuncu Seçimi - Günlük İş Programı - Feragat Belgesi - Prodüksiyon Planı | Ödev: 3-5 dakikalık film prodüksiyon dosyası |
12 | Prodüksiyon | |
13 | İleri Kurgu ve Ses Tasarımı Bölünmüş Kurgu - J ve L Kesmeler - Timeline Ses Düzenlemesi - Klipleri Bağlama - İşaretleyicilerle Ses Seviyeleri Ayarlama - DaVinci Fairlight Arayüzü - Çok kanallı Ses Kurgusu - Ses Efektleri | The Beginner’s Guide to DaVinci Resolve 16, böl. 8-9 Ham görüntülerin teslimi |
14 | Post - Prodüksiyon - Renk Düzeltme DaVinci Renk Arayüzü - Lift, Gamma ve Gain - Birincil Renk Düzeltme Kontrolleri - Düğümler - İkincil Renk Düzeltmeleri ve Renklendirme | The Beginner’s Guide to DaVinci Resolve 16, chp. 11-12 Kaba kurgunun teslimi |
15 | Final Projelerinin Gösterimi | Final projesinin teslimi & Jüri |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Paul Saccone and Dion Scoppettuolo, The Beginner’s Guide to DaVinci Resolve 16, Blackmagic Design, 2020 ISBN: 978-1-7342279-1-8 Joseph V Mascelli, The Five C's of Cinematography: Motion Picture Filming Techniques, Silman-James Press, 2005 ISBN: 978-1879505414 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | The Complete Film Production Handbook, Eve Light Honthaner, Focal Press. 4th Edition, 2010.ISBN: 9780080884998 The Power Filmmaking Kit, Jason J. Tomaric, Focal Press, 1st Edition, 2008. ISBN:9780240810218 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
40
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
10
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
21
|
21
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
6
|
5
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
63
|
63
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
240
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. |
X | ||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. |
X | ||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır |
X | ||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. |
X | ||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. |
|||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. |
|||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. |
X | ||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. |
X | ||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. |
|||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). |
X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

CDM, Dina Iordanova’yı konuk etti
Prof. Dina Iordanova, 5 Ocak 2023 Perşembe günü İzmir Ekonomi Üniversitesi D002 nolu derslikte, Olympics of Film: Dynamics of international film competitions

Öğretim Görevlimiz Hazal Bayar ve Mezunumuz Çağıl Saydam’ın Filmi Uluslararası Festivallerde
Sinema ve Dijital Medya Bölümü Öğr. Görevlisi Dr. Hazal Bayar ve Sinema ve Dijital Medya Bölümü mezunu Çağıl Saydam’ın filmi Her Şey

CDM, 2022'de de Ayvalık Uluslararası Film Festivali'ndeydi
Geçtiğimiz yıllarda Ayvalık Film Festivali'ne katkı sağlayan ve işbirliği içinde bulunan Sinema ve Dijital Medya Bölümü, bu yıl da hem akademisyenleri hem öğrencileri ile

EPI.LOG 2022, 22 - 24 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirildi
Sinema ve Dijital Medya bölümü üçüncü, dördüncü sınıf öğrencilerinin ve mezunlarının çalışmalarının sergilendiği gelenekselleşen yıl sonu sergisi "EPI.LOG", 22-24 Haziran 2022 tarihleri arasında İzmir Ekonomi

Sinema ve Dijital Medya İLEDAK değerlendirmesi sonucu 5 yıl süreyle akredite edildi
Yükseköğretim Kalite Kurulu’nun verdiği "Kalite Değerlendirme Tescil Belgesi" sahibi olan İletişim Araştırmaları Derneği'ne (İLAD) başvuran bölümümüz, İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu'nun (İLEDAK)

Sinema ve Dijital Medya Bölümü Öğr. Üyesi Ahmet Gürata, yeniden-çevrim filmler festivali Remakesploitation’a katıldı
9-10 Nisan tarihlerinde Londra, The Cinema Museum’da gerçekleşen festivalde, Gürata’nın yeniden-çevrim filmleri konu alan Imitation of Life kitabıyla ilgili bir söyleşi düzenlendi.

CDM'den Dillard Üniversitesi ile İş Birliği
Sinema ve Dijital Medya Bölümü, Breaking Bread Media ve Amerika Birleşik Devletleri Dışişleri Bakanlığı tarafından desteklenen projeye ortak oldu.

Jelly’nin büyük başarısı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sinema ve Dijital Medya Bölümü mezunu Toygun Çetin, bunalıma giren bir gencin, yapay zekayla geliştirilen dijital arkadaş yardımıyla