
İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Sinema ve Dijital Medya
CDM 218 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Çağdaş İspanyol ve Latin Amerika Sineması
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CDM 218
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere 21. Yüzyıl İspanyol ve Latin Amerika sineması (İspanya, Meksika, Kolombiya, Şili, Arjantin, Guatemela, Peru, Küba, Venezuela) üzerine genel bir bakış kazandırmayı amaçlar. Dersin odağı yolsuzluk, ekonomik ve toplumsal krizler, ırkçılık, sınıfçılık, cinsiyetçilik, azınlıklar, toplumda kadınların rolü, diktatörlük geçmişleri ve iç savaşlar gibi konular üzerinde olacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, cinsiyetci, ırkçı ve sınıfçı sterotipler üzerinden 21. Yüzyıl İspanyol ve Latin Amerika sinemasından bir dizi filmi inceler. Değerlendirme bir ara sınav, bir ödev ve bir final sınavı ile yapılacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: İspanyol ve Latin Amerika sineması | |
2 | İşsizlik dramı Los lunes al sol (Fernando León de Aranoa, 2002, España) | Chantal Cornut-Gentille D'Arcy, “Globalization from down below: unemployment and damaged masculinities in The Full Monty (1997) and Mondays in the Sun (2002)”, Studies in European Cinema, vol. 2, 2005, pp. 125-135. |
3 | Toplumsal cinsiyete dayalı şiddet Te doy mis ojos (Icíar Bollaín, 2003, España) | Rebesa Maseda, María José Gámez and Barbara Zecchi (eds.), Gender-Based Violence in Latin American and Iberian Cinemas. London and New York: Routledge, 2020. |
4 | Okullarda Zorbalık Después de Lucía (Michel Franco, 2012, México) | Elizabeth Dorton, “Trauma, gender violence, and spectatorial complicity in Michel Franco´s Después de Lucía and Daniel y Ana”, Chasqui: revista de literatura latinoamericana, vol. 47, nº.1, 2018, pp. 129-143. |
5 | Bugünkü Meksika La dictadura perfecta (Luis Estrada, 2014, México) | Brian L. Price, “Heterotemporal mise-en scéne in the films of Luis Estrada”, Arizona Journal of Hispanic Cultural Studies, nº. 16, 2012, pp. 259-274. |
6 | Sınıfçılık ve ırkçılık Roma (Alfonso Cuarón, 2018, México) | Victoria Kearley, “The three amigos: the transnational filmmaking of Guillermo del Toro, Alejandro González Iñárritu and Alfonso Cuarón”, Transnational Cinemas, 5:1, 2014, pp. 89-91. |
7 | Ara sınav | |
8 | Komünist Küba’da zombiler ve vampirler Juan de los muertos (Alejandro Brugués, 2011, Cuba) vs Vampiros en La Habana (Juan Padrón, 1985, Cuba) | Gustavo Subero, Gender and Sexuality in Latin American Horror Cinema: Embodiments of Evil. Switzerland: Palgrave Macmillan, 2016. |
9 | Yerli azınlıkların görünmezlikleri La teta asustada (Claudia Llosa, 2008, Perú) Ödev | Manuel Medina and Bridget Franco, “Screening the Indigenous Experience in Contemporary Latin American Cinema”, Diálogo, vol. 23, 2020, pp. 3-6. |
10 | Film noir’ın izinde El secreto de sus ojos (Juan José Campanella, 2009, Argentina) | Daniel A. Verdú, “Bargaining with globalization: The cinema of Juan José Campanella”, New Cinemas. Journal of Contemporary Film, 16(2), pp. 115-129. |
11 | Diktatörlük hayaletleri No (Pablo Larraín, 2012, Chile) | Rob White, “Truth & Dare. Chilean director Pablo Larraín discusses the merging of fact and fiction in his films”, Frieze: Contemporary Art and Culture, nº. 156, 2013, pp. 28-30. |
12 | Aile ve kadınlar La ciénaga (Lucrecia Martel, 2001, Argentina) La once (Maite Alberdi, 2015, Chile) | Deborah Martin, The cinema of Lucrecia Martel. Manchester: Manchester University Press, 2016. |
13 | Dinin ağırlığı Temblores (Jayro Bustamante, 2019, Guatemala) | María Lourdes Cortés, "The Unexpected Rise of Central American Cinema." In The Film Edge: Contemporary Filmmaking in Latin America, by Eduardo Angel Russo. Buenos Aires: Teseo, 2010, pp. 65-80. |
14 | Toplumda şiddet Perro come perro (Carlos Moreno, 2008, Colombia) | Melissa R. Meade, “Violence, Oppression, and Double Standards in Three Colombian Films”, Cinema Journal, 2011, pp. 180-186. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Jay Beck and Vicente Rodríguez (eds.): Contemporary Spanish Cinema and Genre. Manchester: Manchester University Press, 2008. ISBN 97807190777530719077753 Duncan Wheeler and Fernando Canet (eds.): (Re)viewing Creative, Critical and Commercial Practices in Contemporary Spanish Cinema. Bristol: Intellect Books, 2014. ISBN 9781783204069 Deborah Shaw (ed.): Contemporary Latin American Cinema: Breaking into the Global Market. USA: Rowman & Littlefield Publishers, 2007. ISBN 978-0-7425-3914-3 Claudia Sandberg and Carolina Rocha (eds.): Contemporary Latin American Cinema: Resisting Neoliberalism? Palgrave Macmillan, 2018. ISBN 978-3-319-77010- |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
35
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
14
|
14
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
22
|
22
|
Final Sınavı |
1
|
22
|
22
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. |
X | ||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. |
|||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır |
|||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. |
|||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. |
X | ||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. |
|||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. |
X | ||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. |
|||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. |
|||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). |
X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

CDM, Dina Iordanova’yı konuk etti
Prof. Dina Iordanova, 5 Ocak 2023 Perşembe günü İzmir Ekonomi Üniversitesi D002 nolu derslikte, Olympics of Film: Dynamics of international film competitions

Öğretim Görevlimiz Hazal Bayar ve Mezunumuz Çağıl Saydam’ın Filmi Uluslararası Festivallerde
Sinema ve Dijital Medya Bölümü Öğr. Görevlisi Dr. Hazal Bayar ve Sinema ve Dijital Medya Bölümü mezunu Çağıl Saydam’ın filmi Her Şey

CDM, 2022'de de Ayvalık Uluslararası Film Festivali'ndeydi
Geçtiğimiz yıllarda Ayvalık Film Festivali'ne katkı sağlayan ve işbirliği içinde bulunan Sinema ve Dijital Medya Bölümü, bu yıl da hem akademisyenleri hem öğrencileri ile

EPI.LOG 2022, 22 - 24 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirildi
Sinema ve Dijital Medya bölümü üçüncü, dördüncü sınıf öğrencilerinin ve mezunlarının çalışmalarının sergilendiği gelenekselleşen yıl sonu sergisi "EPI.LOG", 22-24 Haziran 2022 tarihleri arasında İzmir Ekonomi

Sinema ve Dijital Medya İLEDAK değerlendirmesi sonucu 5 yıl süreyle akredite edildi
Yükseköğretim Kalite Kurulu’nun verdiği "Kalite Değerlendirme Tescil Belgesi" sahibi olan İletişim Araştırmaları Derneği'ne (İLAD) başvuran bölümümüz, İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu'nun (İLEDAK)

Sinema ve Dijital Medya Bölümü Öğr. Üyesi Ahmet Gürata, yeniden-çevrim filmler festivali Remakesploitation’a katıldı
9-10 Nisan tarihlerinde Londra, The Cinema Museum’da gerçekleşen festivalde, Gürata’nın yeniden-çevrim filmleri konu alan Imitation of Life kitabıyla ilgili bir söyleşi düzenlendi.

CDM'den Dillard Üniversitesi ile İş Birliği
Sinema ve Dijital Medya Bölümü, Breaking Bread Media ve Amerika Birleşik Devletleri Dışişleri Bakanlığı tarafından desteklenen projeye ortak oldu.

Jelly’nin büyük başarısı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sinema ve Dijital Medya Bölümü mezunu Toygun Çetin, bunalıma giren bir gencin, yapay zekayla geliştirilen dijital arkadaş yardımıyla