
İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Sinema ve Dijital Medya
CDM 212 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Film Semineri II: Modern Sinema
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CDM 212
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste, 1960'dan günümüze dünya film endüstrisinin ulusal sinemaları, film hareketleri, yönetmenleri ve yükselen ulusötesilik ele alınacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bir dizi dersin ikincisi olan bu derste, öğrencilerin film kültürü kazanması için elzem olan filmler gösterilir, tanıtılır ve tartışılır. Her hafta, belirli bir kültürel bağlam, yerel, ulusal ve bölgesel deneyimlerin karmaşık biçimleri ele alınarak filmler ve film hareketleri analiz edilir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş – Ulusal, Ulusötesi ve Uluslarüstü Sinema Kavramları | Higson, A. (1989). The concept of national cinema. Screen, 30(4), 36-47. Bergfelder, T. (2005). National, transnational or supranational cinema? Rethinking European film studies. Media, culture & society, 27(3), 315-331. |
2 | Post-Yeni Gerçekçi İtalyan Auteur Sineması — L’avventura (Michelangelo Antonioni, 1960) — Nights of Cabiria (Federico Fellini, 1957) | Pravadelli, V. (2017). Italian 1960s Auteur Cinema (and beyond): Classic, Modern, Postmodern. In A Companion to Italian Cinema, 228-248. Forgacs, D. (2000). Antonioni: Space, place, sexuality. Spaces in European cinema, 101-111. |
3 | Yeni İran Sineması — A Separation (Asghar Ferhadi, 2011) — Taste of Cherry (Abbas Kiarostami, 1997) | Chaudhuri, S., & Finn, H. (2003). The open image: poetic realism and the New Iranian Cinema. Screen, 44(1), 38-57. Hamner, M. G. (2011). Abbas Kiarostami: The Face of Modernity; Alienation and Transcendence in Taste of Cherry (1997). In Imaging Religion in Film (pp. 63-95). Palgrave Macmillan, New York. |
4 | Yeni Türkiye Sineması — Tabutta Röveşata (Derviş Zaim, 1997) — Mayıs Sıkıntısı (Nuri Bilge Ceylan, 1999) | Suner, A. (2004). Horror of a different kind: dissonant voices of the new Turkish cinema. Screen, 45(4), 305-323. Suner, A. (2009). Silenced memories: notes on remembering in new Turkish cinema. New Cinemas: Journal of Contemporary Film, 7(1), 71-81. |
5 | Rumen Yeni Dalgası — The Death of Mr. Luzarescu (Cristi Puiu, 2005) — 4 Months 3 Weeks and 2 days (Cristian Mungiu, 2007) | Pop, D. (2010). The grammar of the new Romanian cinema. Acta Universitatis Sapientiae, Film and Media Studies, (03), 19-40. Palmer-Mehta, V., & Haliliuc, A. (2011). The performance of silence in Cristian Mungiu's 4 Months, 3 Weeks, and 2 Days. Text and Performance Quarterly, 31(2), 111-129. Thwaites Diken, E., & Erdede, R. D. (2020). Touch Me Not: the ethics of intimacy. Journal for Cultural Research, 24(1), 16-27. |
6 | Yunan Tuhaf Akımı — Dogtooth (Yorgos Lanthimos, 2009) — Pitty (Babis Makridis, 2018) | Varmazi, E. (2019). The Weirdness of Contemporary Greek Cinema. Film International, 17(1), 40-49. Koutsourakis, A. (2012). Cinema of the Body: The Politics of Performativity in Lars von Trier’s Dogville and Yorgos Lanthimos’ Dogtooth. Cinema: Journal of philosophy and the moving image, 3, 84-108. |
7 | Dogma 95 — The Celebration (Thomas Vinterberg, 1998) — Open Hearts (Susanne Bier, 2002) | Hjort, M. (2008). Dogme 95. In The Routledge Companion to Philosophy and Film (pp. 503-513). Routledge. |
8 | Çağdaş Latin Amerika Sinemasında Ulusötesicilik — Pan’s Labyrinth (Guiellermo del Toro, 2006) — Children of Men (Alfonso Cuaron, 2006) | Alvaray, L. (2012). Are we global yet? New challenges to defining Latin American cinema. Studies in Hispanic Cinemas (new title: Studies in Spanish & Latin American Cinemas), 8(1), 69-86. Shaw, D. (2016). The Three Amigos: The Transnational Filmmaking of Guillermo del Toro, Alejandro González Iñárritu, and Alfonso Cuarón. Manchester University Press. pp. 85-95. |
9 | VİZE | |
10 | Afrika Sineması — Call me Kichu (Katherine Fairfax Wright, Malika Zouhali-Worrall, 2012) — Timbuktu (Abderrahmane Sissako, 2014) | Murphy, D. (2000). Africans filming Africa: Questioning theories of an authentic African cinema. Journal of African Cultural Studies, 13(2), 239-249. Pasley, V. (2016). Beyond Violence in Abderrahmane Sissako's Timbuktu. African Studies Review, 59(3), 294. |
11 | Hint Sineması : Bollywood, & Satyajit Ray — A Song of the Little Road (Satjayit Ray, 1955) — Monsoon Wedding (Mira Nair, 2001) | Rajadhyaksha, A. (2015). The ‘Bollywoodization’of the Indian cinema: Cultural nationalism in a global arena. In The Inter-Asia Cultural Studies Reader (pp. 465-482). Larkin, B. (1997) “Indian films and Nigerian lovers: media and the creation of parallel modernities” Africa, 67(03), 406-440. |
12 | Hong Kong ve Çin Sineması — Chungking Express / (Kar Wai Wong, 1994) — The World (Zhang Ke Jia, 2004) | Huang, T. Y. (2001). Chungking express: Walking with a map of desire in the mirage of the global city. Quarterly Review of Film & Video, 18(2), 129-142. Zhang, Y. (2010). Chinese cinema and transnational film studies. World Cinemas, Transnational Perspectives, 123-136. |
13 | Japon Sineması — Still Walking (Hirokazu Koreeda, 2008) — Tag (Sion Sono, 2015 | Wada-Marciano, M. (2011). A Dialogue Through Memories:" Still Walking". Film Criticism, 35(2/3), 110-126. Dew, O. (2007). “Asia Extreme!: Japanese Cinema and British Hype” New Cinema: Journal of Contemporary Film Vol. 5 issue 1, 53-73. |
14 | Kore Dalgası — Parasit (Bong Joon-ho, 2019) — Spring, Summer, Fall, Winter… And Spring (Kim Ki-duk, 2003) | Ryoo, W. (2009). Globalization, or the logic of cultural hybridization: The case of the Korean wave. Asian Journal of Communication, 19(2), 137-151. Schulze, J. (2019). The Sacred Engine and the Rice Paddy: Globalization, Genre, and Local Space in the Films of Bong Joon-ho. Journal of Popular Film and Television, 47(1), 21-29. |
15 | Cinema in Australia and New Zealand — Heavenly Creatures (Peter Jackson, 1994) — Mad Max Fury Road (George Miller, 2015) | Molloy, Maureen. "Death and the Maiden: The Feminine and the Nation in Recent New Zealand Films". Signs, Vol. 25, No. 1 (Autumn, 1999), University of Chicago Press. pp.153-170. |
16 | FİNAL SINAVI |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Burke, Frank. 2017. A Companion to Italian Cinema. Chichester, West Sussex: Wiley-Blackwell. ISBN: 978-1-444-33228-5 Livingston, Paisley, and Carl R. Plantinga. 2012. The Routledge companion to philosophy and film. [New York?]: Taylor & Francis. ISBN 978-0415493949 Myrto Konstantarakos. Spaces in European cinema. 2000. Intellect Books. ISBN 9781841500041. Hamner, M. 2016. Imaging religion in film: the politics of nostalgia. NY: Palgrave Macmillan. ISBN 1349342408 9781349342402 Shaw, Deborah, Nuria Triana-Toribio, and Andy Willis. 2016. The Three Amigos: the Transnational Filmmaking of Guillermo del Toro, Alejandro González Iñárritu, and Alfonso Cuarón. Manchester: Manchester University Press. ISBN 978-0719097591
Chen, Kuan-Hsing, and Beng Huat Chua. 2015. The Inter-Asia cultural studies reader. Routledge. ISBN 9781134083961
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
22
|
22
|
Final Sınavı |
1
|
22
|
22
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. |
X | ||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. |
|||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır |
|||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. |
|||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. |
|||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. |
X | ||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. |
X | ||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. |
|||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. |
X | ||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

CDM, Dina Iordanova’yı konuk etti
Prof. Dina Iordanova, 5 Ocak 2023 Perşembe günü İzmir Ekonomi Üniversitesi D002 nolu derslikte, Olympics of Film: Dynamics of international film competitions

Öğretim Görevlimiz Hazal Bayar ve Mezunumuz Çağıl Saydam’ın Filmi Uluslararası Festivallerde
Sinema ve Dijital Medya Bölümü Öğr. Görevlisi Dr. Hazal Bayar ve Sinema ve Dijital Medya Bölümü mezunu Çağıl Saydam’ın filmi Her Şey

CDM, 2022'de de Ayvalık Uluslararası Film Festivali'ndeydi
Geçtiğimiz yıllarda Ayvalık Film Festivali'ne katkı sağlayan ve işbirliği içinde bulunan Sinema ve Dijital Medya Bölümü, bu yıl da hem akademisyenleri hem öğrencileri ile

EPI.LOG 2022, 22 - 24 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirildi
Sinema ve Dijital Medya bölümü üçüncü, dördüncü sınıf öğrencilerinin ve mezunlarının çalışmalarının sergilendiği gelenekselleşen yıl sonu sergisi "EPI.LOG", 22-24 Haziran 2022 tarihleri arasında İzmir Ekonomi

Sinema ve Dijital Medya İLEDAK değerlendirmesi sonucu 5 yıl süreyle akredite edildi
Yükseköğretim Kalite Kurulu’nun verdiği "Kalite Değerlendirme Tescil Belgesi" sahibi olan İletişim Araştırmaları Derneği'ne (İLAD) başvuran bölümümüz, İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu'nun (İLEDAK)

Sinema ve Dijital Medya Bölümü Öğr. Üyesi Ahmet Gürata, yeniden-çevrim filmler festivali Remakesploitation’a katıldı
9-10 Nisan tarihlerinde Londra, The Cinema Museum’da gerçekleşen festivalde, Gürata’nın yeniden-çevrim filmleri konu alan Imitation of Life kitabıyla ilgili bir söyleşi düzenlendi.

CDM'den Dillard Üniversitesi ile İş Birliği
Sinema ve Dijital Medya Bölümü, Breaking Bread Media ve Amerika Birleşik Devletleri Dışişleri Bakanlığı tarafından desteklenen projeye ortak oldu.

Jelly’nin büyük başarısı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sinema ve Dijital Medya Bölümü mezunu Toygun Çetin, bunalıma giren bir gencin, yapay zekayla geliştirilen dijital arkadaş yardımıyla