Dersin Adı
|
Oryantasyon ve Kariyer Planlama
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta)
|
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
|
Yerel Kredi
|
AKTS
|
IUE 100
|
Güz
|
1
|
0
|
1
|
2
|
Ön-Koşul(lar)
|
Yok
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Dersin Veriliş Şekli
|
- |
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Soru & Cevap Anlatım / Sunum
|
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu
|
-
|
Dersin Koordinatörü
|
|
Öğretim Eleman(lar)ı
|
- |
Yardımcı(ları)
|
- |
Dersin Amacı
|
Bu ders, öğrencileri üniversite eğitimine ve kampüs yaşamına hazırlamak, üniversite eğitimleri boyunca ihtiyaç duyacakları akademik, sosyal ve kişisel becerileri geliştirmelerini sağlamak ve öğrencileri profesyonel kariyerlerine hazırlamak için yönlendirmeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Üniversitenin akademik ve idari birimleri tarafından sağlanan imkânları kullanabilecek,
- Not alma, akademik okuma, bilgiye ulaşma, zaman yönetimi ve analitik düşünme gibi akademik becerileri edinmenin faydalarını açıklayabilecek,
- Etkili iletişim ve girişimcilik gibi sosyal becerileri tanımlayabilecek,
- Hedef belirleme, öz-farkındalık ve bilinçli farkındalık gibi stratejiler kullanarak güçlü ve zayıf yönlerini tanımlayabilecek,
- Fiziksel, zihinsel ve ruhsal sağlıkları için edinmeleri gereken alışkanlıkları ve kaçınmaları gereken davranışları açıklayabilecek,
- Kariyer planlamasına hazırlık için gereken adımları ana hatlarıyla betimleyebilecektir.
|
Ders Tanımı
|
Bu ders, öğrencilerin üniversite hayatı ve kariyer hedefleri için gerekli becerileri tanımalarına yardımcı olacaktır. Bu beceriler arasında öz farkındalık, hedef belirleme, zaman yönetimi, etkili iletişim, farkındalık ve analitik düşünme yer alır. Ders ayrıca öğrencilerin fiziksel, zihinsel ve ruhsal sağlık için gerekli alışkanlıklar ile bağımlılık ve zorbalık gibi sorunlar hakkında farkındalıklarını da artıracaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
|
|
|
Temel Ders |
|
Uzmanlık/Alan Dersleri |
|
Destek Dersleri |
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş: Dersin Amacı ve Kapsamı Üniversite Yaşamı: Akademik Bölümler, İdari Birimler |
Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
2 |
Akademik Beceriler: Öğrenmeyi Öğrenmek |
Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
3 |
Akademik Beceriler: Eğitim Teknolojileri |
Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
4 |
Akademik Beceriler: Not Tutma ve Akademik Okuma |
Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
5 |
Akademik Beceriler: Bilgiye Ulaşma ve Akademik Dürüstlük |
Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
6 |
Kişisel Beceriler: Etkili Zaman Yönetimi ve Analitik Düşünme |
Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
7 |
Kişisel Beceriler: Hedef Belirleme ve Öz Farkındalık |
Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
8 |
Küçük Sınav |
- |
9 |
Kişisel Beceriler: Etkili İletişim ve Girişimcilik |
Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
10 |
Kariyer Planlama: CV Yazımı ve İş Mülakatları |
Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
11 |
Kariyer Planlama: Deneyimler, Başarı ve Başarısızlık Hikâyeleri |
Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
12 |
Sağlıklı Yaşam: Uyku, Beslenme, Fiziksel Etkinlik |
Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
13 |
Sağlıklı Yaşam: Bağımlılık, Bilinçli Farkındalık ve İlişkilerde Zorbalık |
Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
14 |
Çevre ve Sürdürülebilirlik Bilinci |
Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
15 |
Dönemin Gözden Geçirilmesi |
|
16 |
Final Sınavı |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Katkı Payı % |
Katılım |
3
|
30
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
20
|
Portfolyo |
-
|
-
|
Ödev |
-
|
-
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
1
|
10
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
Ara Sınav |
-
|
-
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
7
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
4 |
100 |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
-
|
-
|
-
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
8
|
16
|
Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
Ödev |
-
|
-
|
-
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
-
|
Proje |
-
|
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
1
|
3
|
3
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
-
|
Ara Sınavlar |
-
|
-
|
-
|
Final Sınavı |
1
|
15
|
15
|
|
|
Toplam |
50
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 |
Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
2 |
Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
3 |
Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
4 |
Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
5 |
Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
6 |
Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
7 |
Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
8 |
İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
9 |
Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
10 |
Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1).
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest