İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Sinema ve Dijital Medya
GEMC 201 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Matematiksel Düşünce
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEMC 201
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Dersin amacı, insanlık tarihinin ilk evrelerinden günümüze uzanan süreçte matematiksel düşüncenin ve bir disiplin olarak gelişen matematiğin geçmişine, ardında yatan sosyo-ekonomik and kültürel (dinsel ve felsefi) dinamiklerine vurgu yaparak karşılaştırmalı bir yaklaşımla ışık tutmak; insanlık tarihi boyunca bilim ve teknolojinin gelişiminde matematiğin önemine dikkat çekmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, matematiksel düşüncenin ve matematiğin tarihsel gelişimine odaklanmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tarihe ve Matematiksel Düşünce Tarihine Giriş | |
2 | Paleolitik Dönem : Avcı-Toplayıcı Topluluklarda Sayı Algısı ve İlkel Sayım | Luke Heaton, ''A Brief History of Mathematical Thought''pp. 1-28; David M. Burton,''The History of Mathematics: An Introduction, New York,7th edition, 2011.'' pp-1-9; Robert E. Lerner,'' Western Civilizations: Their History and Their Culture,13th edition,'' pp. 1-27 |
3 | Matematiğin Temellendiği İlk Toplumsal Yapılar I: Paleolitik Çağ: Avcı-Toplayıcı Topluluklarda Sayı Algısı ve İlkel Sayım | Robert E. Lerner,''Western Civilizations: Their History and Their Culture'',13th edition, pp. 14-23; Carl B. Boyer, ''A History of Mathematics'', 2nd edition,1991pp. 1-9 |
4 | Matematiğin Temellendiği İlk Toplumsal Yapılar II: Neolitik Devrim: Yerleşik Gruplarda Sayı Dili ve Geometrinin Kökeni | R. Lerner, "Western Civilizations: Their History and Their Culture" pp. 32-52; Luke Hodgkin, ''A History of Mathematics: From Mesopotamia to Modernity'',pp.14-30 |
5 | Tarihöncesi Devirlerde Matematik ve Matematiksel Düşünce | R. Lerner, "Western Civilizations: Their History and Their Culture" pp. 56-73; Carl B. Boyer,''A History of Mathematics'', 2nd edition,1991 pp. 9-23; David M. Burton, pp. 33-57 |
6 | Kentleşme: İlk Kent Toplumlarında Uygulamalı Matematik: Sümer and Babil Uygarlıkları | R. Lerner, "Western Civilizations: Their History and Their Culture"pp. 119-138; W.W. Rouse Ball, "Mathematical Recreations and Essays"10-25 |
7 | Antik Mısır: Din, Astronomi ve Matematik | R. Lerner, "Western Civilizations: Their History and Their Culture" pp. 113-139; W.W. Rouse Ball, "Mathematical Recreations and Essays"pp. 27-40 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Antik Yunan Uygarlığı I: Demokratikleşme Süreci ve Kültürel Sonuçları | R. Lerner, "Western Civilizations: Their History and Their Culture" pp. 157-168; W.W. Rouse Ball, "Mathematical Recreations and Essays" pp.41-96 |
10 | Antik Yunan Uygarlığı II: Mitoloji, Din ve Çoktanrıcılık | R. Lerner, "Western Civilizations: Their History and Their Culture" pp. 355-366,W.W. Rouse Ball, "Mathematical Recreations and Essays" pp. 109-117 |
11 | Antik Batı’da ilk Felsefi Akımlar ve Matematiksel Düşünce I: Akılcılık (Miletos Ekolü’nden Aristotales’e) | R. Lerner, "Western Civilizations: Their History and Their Culture" pp. 425-457,W.W. Rouse Ball, "Mathematical Recreations and Essays" pp. 165-214 |
12 | Küçük Sınav | |
13 | Antik Batı’da ilk Felsefi Akımlar ve Matematiksel Düşünce II: Matematik (Atina ve Kyzikos Ekolü) | R. Lerner, "Western Civilizations: Their History and Their Culture" pp. 645-648; W.W. Rouse Ball, "Mathematical Recreations and Essays" 221-289 |
14 | Helenistik Dönem ve Cosmopolitanism: İskenderiye Ekolü ve Öğretileri (Öklid, Arşimed ve Apollonius), Antik Roma’da Matematiksel Düşünce | R. Lerner, "Western Civilizations: Their History and Their Culture" pp. 876-892,1092-1097; W.W. Rouse Ball, "Mathematical Recreations and Essays" pp. 291-346,365-392; David M. Burton, "The History of Mathematics: An Introduction" pp. 657-711,1092-1097 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Luke Heaton, A Brief History of Mathematical Thought, 2017.ISBN-13:978-0190621766 David M. Burton, The History of Mathematics: An Introduction, New York,7th edition, 2011. ISBN -13:978-0073383156 W. W. Rouse Ball, 2010. ISBN-13: 978-0486253572 Robert Lerner, et al., Western Civilizations: Their History and Their Culture,13th edition, 1993.ISBN-13:978-0393972009 Luke Hodgkin, A History of Mathematics: From Mesopotamia to Modernity, New York, 2005,ISBN-13:978-0198529378 Carl B. Boyer, A History of Mathematics, 2nd edition,1991.ISBN-13:978-0471543978 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
20
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
5
|
5
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
40
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
45
|
45
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. |
|||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. |
|||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır |
|||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. |
|||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. |
|||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. |
|||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. |
|||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. |
|||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. |
|||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
‘Koza’dan Ödül Çıktı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sinema ve Dijital Medya Bölümü öğrencileri Yağmur Canpolat ve Berna Oduncu, ‘Yirmili Yaşlarımın Başında’ adlı 11 dakikalık belgeselle
Altın Koza’dan ödülle döndük!
İzmir Ekonomi Üniversitesi, Sinema ve Dijital Medya Bölümü öğrencileri Yağmur Canpolat ve Berna Oduncu’nun CDM232: Dijital Film Stüdyosu II dersi kapsamında çektikleri
CDM öğrencileri Khas Kısa Film Festivali'nden ödülle döndü!
İzmir Ekonomi Üniversitesi, Sinema ve Dijital Medya Bölümü öğrencileri Ömer Nakay ve Oğuz Kaan Kurt'un yönettiği Double Exposure filmi İstanbul'da düzenlenen KHAS Kısa Film Festivali’nde
Burak Çevik ile Film Gösterimi ve Atölye Düzenlendi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), İletişim Fakültesi, Sinema ve Dijital Medya Bölümü, yönetmen Burak Çevik'i konuk etti.
'Galaktik Hazine'ye Hong Kong'dan Ödül
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sinema ve Dijital Medya Bölümü öğrencisi Ecem Çörtle, Galactic Treasure (Galaktik Hazine) adlı animasyon filmiyle Hong Kong'da düzenlenen
Zeyno Pekünlü ile “Buluntu Görüntü ile Çalışma” Atölyesi Düzenlendi
Sanatçı, yönetmen, aktivist ve akademisyen Zeyno Pekünlü CDM232: Dijital Film Stüdyosu II dersine konuk oldu.
Mezunumuz Çağıl Saydam’ın tüm ekip üyeleri CDM’den oluşan filmi SİYAD’da yarışıyor
2020 yılı mezunumuz Çağıl Saydam’ın bitirme projesi olarak çektiği 27. Adana Altın Koza Film Festivali, 13. Uluslararası Rotary Kısa Film Festivali, 41.
CDM Bölüm Söyleşisi ve Film Gösterimi: Köken Ergun
Geçtiğimiz ay, yönetmen ve video sanatçısı Köken Ergun Sinema ve Dijital Medya Bölümü'ne konuk oldu.