Dersin Adı
|
Sosyal Bilimin İlkeleri II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta)
|
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
|
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEHU 218
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar)
|
Yok
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Türü
|
Servis Dersi
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Dersin Veriliş Şekli
|
- |
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Tartışma Soru & Cevap Anlatım / Sunum
|
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu
|
-
|
Dersin Koordinatörü
|
|
Öğretim Eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı(ları)
|
- |
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, modern toplumun toplumsal, kültürel ve ekonomik yapısına ve dönüşümlerine referansla modernitenin derinlemesine bir analizini yapmaktır. |
Öğrenme Çıktıları
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Rönesans ve Reform hareketlerinin, Batı düşünce tarihi içerisindekisi önemini açıklayabileceklerdir.
- Aydınlanma düşüncesinin modern, seküler ve akılcı toplumun oluşumundaki rolünü tanımlayabileceklerdir.
- Batı tarihinde değişen siyasi otorite biçimlerini ve modern devletin doğuşunu tartışabileceklerdir.
- Endüstriyel kapitalist sistemin doğuşu ve bunun birey, iş yeri ve üretim ilişkileri üzerine etkisini tartışabileceklerdir.
- Toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin farkına varacaklar ve toplumsal cinsiyet rollerinin modern koşullardaki dönüşümü üzerine fikir yürütebileceklerdir.
- Dinin modern toplumda azalan etkisini ve bu durumun toplumsal yapılar ve birey üstüne etkisini sekülerleşme ve kutsallaştırma süreçlerine referansla tartışabileceklerdir.
- Küreselleşmenin toplumsal, ekonomik ve siyasi etkilerini tartışabileceklerdir.
|
Ders Tanımı
|
Bu ders, modern toplumların oluşumunda etkin faktör ve bileşenleri inceler. Bu bağlamda, Aydınlanma düşüncesi, modern devletin ortaya çıkışı, modern ekonominin özellikleri, değişen sınıf ve toplumsal cinsiyet ilişkileri, dinin, seküler düşüncenin ve ideolojinin modern toplumdaki yeri dersin konularını oluşturur. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
|
|
|
Temel Ders |
|
Uzmanlık/Alan Dersleri |
|
Destek Dersleri |
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
Ders izlencesinin gözden geçirilmesi |
2 |
Rönesans ve Reform |
Ders Kitabı: 2. bölüm |
3 |
Rönesans ve Reform |
Ders Kitabı: 2. bölüm |
4 |
Film Gösterimi |
The Name of The Rose |
5 |
Küçük Sınav |
- |
6 |
Aydınlanma |
Ders Kitabı: 4. bölüm |
7 |
Modern Otoritenin Doğuşu |
Ders Kitabı: 6. bölüm |
8 |
1. ara sınav |
|
9 |
Modern Ekonominin Doğuşu |
Ders Kitabı: 8. bölüm |
10 |
Toplumsal Yapının Dönüşümü: Sınıf |
Ders Kitabı: 12. bölüm |
11 |
Toplumsal Yapının Dönüşümü: Toplumsal Cinsiyet |
Ders Kitabı: 12. bölüm |
12 |
Film Gösterimi |
- |
13 |
Toplumsal Yapının Dönüşümü: Din |
Ders Kitabı: 7. bölüm |
14 |
Toplumsal Yapının Dönüşümü: Küreselleşme |
Film Gösterimi ve Tartışma |
15 |
Dönemin Gözden Geçirilmesi |
- |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı
|
Blackboard/GEHU 218/Materials bölümüne yüklenecektir.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller
|
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Katkı Payı % |
Katılım |
-
|
-
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
15
|
Portfolyo |
-
|
-
|
Ödev |
-
|
-
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
45
|
Toplam |
3
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
3 |
100 |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
-
|
-
|
-
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
3
|
45
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
Ödev |
-
|
-
|
-
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
-
|
Proje |
-
|
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
-
|
Ara Sınavlar |
1
|
21
|
21
|
Final Sınavı |
1
|
33
|
33
|
|
|
Toplam |
147
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 |
Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
2 |
Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
3 |
Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
4 |
Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
5 |
Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
6 |
Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
7 |
Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
8 |
İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
9 |
Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
10 |
Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1).
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest