GEHU 206 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İtalyan Kültürü
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEHU 206
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
İkinci Yabancı Dil
Dersin Düzeyi
-
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders İtalyan kültürünü oluşturan öğelerin öğrencilere tanıtılması ve genel yönlerinin sunulmasını amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İtalyan kültürü ile alakalı kavramları betimleyebilir
  • İtalyan kültürü hakkındaki metinler aracılığıyla farkındalık kazanır
  • Düşüncelerini yazılı olarak açık ve etkin bir biçimde ifade edebilir
  • Öz kültürü ile hedef kültüre ilişkin bakış açısı geliştirir
  • İtalyan kültürü ile alakalı konuları kendi bakış açısıyla yorumlayabilir
Ders Tanımı Öğrencilere öncelikle İtalyan kültürünün temelleri daha sonra edebiyat, sanat, mimarlık, tasarım, müzik, moda ve İtalyan mutfağı hakkında bilgi verilecektir. Söz konusu alanlarda İtalyan kültürünü betimleyen kişi, olay ve kavramlar eşliğinde öğrencilerin genel kültürü geliştirilecektir.

 



Ders Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin genel tanıtımı
2 İtalyan kültürünün temelleri Whittaker A., Bölüm 1: Coğrafyası, Tarihi ve Dili
3 İtalyan kültürünün temelleri Whittaker A., Bölüm 1: Coğrafyası, Tarihi, Dili
4 Edebiyat ve Felsefe Whittaker A., Bölüm 2: Romalı yazarlar, Rönesansın üç devi: Dante,Boccaccio, Petrarca, İtalyan felsefesinin büyükleri
5 Sanat, Mimarlık ve Tasarım Whittaker A., Bölüm 2: Romalı yazarlar, Rönesansın üç devi: Dante,Boccaccio, Petrarca, İtalyan felsefesinin büyükleri
6 Sanat, Mimarlık ve Tasarım Whittaker A., Bölüm 3: Antik Roma, Giotto, Rönesansta İtalyan Sanatı, Tasarım, Mimari yapı, Modern İtalyan Mimarisi
7 Müzik Whittaker A., Bölüm 3: Antik Roma, Giotto, Rönesansta İtalyan Sanatı, Tasarım, Mimari yapı, Modern İtalyan Mimarisi
8 Küçük Sınav Whittaker A., Bölüm 4: Geleneksel İtalyan Müziği, Opera, Modern İtalyan müziği
9 Sinema, Moda Whittaker A., Bölüm 4: Geleneksel İtalyan Müziği, Opera, Modern İtalyan müziği
10 Sinema, Moda Whittaker A., Bölüm 5: İtalyan sineması, Moda - Made in Italy -
11 Film Gösterimi Whittaker A., Bölüm 5: İtalyan sineması, Moda - Made in Italy -
12 Küçük Sınav Whittaker A., Bölüm 7: Italyan mutfağı, yöresel lezzetler, yeme ve içme alışkanlıkları
13 İtalyan mutfağı Whittaker A., Bölüm 7: Italyan mutfağı, yöresel lezzetler, yeme ve içme alışkanlıkları
14 Sunum
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Dersin Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
14
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
2
40
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
17
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
2
13
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
Final / Sözlü Sınav
1
20
    Toplam
114

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Dijital medya ve sinema alanında eleştirel düşünebilme alışkanlığını geliştirmek
2 Sinema ve dijital medyanı temelini oluşturan teori, kavram ve fikirleri anlayabilmek ve tartışabilmek.
3 Sinema ve dijital medya alanındaki pratikleri yaratıcı bir süreç ve/veya bir iş süreci olarak anlamak ve bu süreçlere kültürel ve tarihsel perspektiflerden bakabilmek
4 Sinema ve dijital medyanın çok-disiplinli ve disiplinlerarası yapısı hakkında farkındalık kazanmak ve böylece çeşitli alanlarda iletişim kurabilen ve haraket eden dinamik, esnek profesyonel karakter geliştirmek.
5 Pratiğin kuramı ve kuramın pratiğinin biraradalığını esas alan bir anlayış geliştirmek.
6 İş etiğinin ve profesyonel etiğin normlarını gözetmek.
7 Kendini disipline etme, eleştirme ve yönetme becerilerini edinerek bireysel olarak ve bir takım içinde çalışabilmek.
8 Sinema ve dijital medya alanına ilişkin teknik ekipmanları ve bilgisayar yazılımlarını kullanabilecek temel bilgiye ve ileri düzey bilgisayar ve bilgi teknolojileri becerilerine sahip olmak.
9 Bir yabancı dili kullanarak sinema ve dijital medya alanındaki yeni teknolojiler, yeni yapım yöntemleri ve yeni medya endüstrileri ve yeni teoriler ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
11 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirmek ve kullanabilmek.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest