GEHU 203 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Çağdaş Dünya Tarihi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEHU 203
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı,çağdaş dünya tarihinin temel boyutlarını tanıtarak öğrencilerin genel kültürünü yükseltmektir. Siyaset Bilimi öğrencileri için ise bu ders, diğer bölüm derslerine geçişi kolaylaştıracak bir işlev görecektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Modernitenin ekonomik, sosyal ve siyasi yönlerini tarihsel bakış açısıyla açıklayabilecek
  • Çağdaş dünya tarihinin kökenlerindeki önemli fikirleri açıklayabilecek
  • Modern dünyanın yaratılmasında Rönesans ve Reform hareketlerinin oynadığı rolü açıklayabilecek
  • Çağdaş dünyayı şekillendiren devrimleri (tarım, sanayi, ideolojik ve teknolojik) açıklayabilecek
  • Çağdaş dünyayı şekillendiren sömürgecilik, kölelik, emperyalizm, otoriter ve totaliter rejimler ve siyasi aşırıcılık gibi olumsuz fenomenlere dair bilgi sahibi olabilecek
  • Avrupa imparatorluklarının çöküşünü ve ulus-devletlerin ortaya çıkışını açıklayabilecek
  • Komünizmin bitişini ve komünizm sonrası dünya düzeninin, Birleşmiş Milletler, AB ve NATO gibi örgütlerin dünya düzeninin merkezi olarak ortaya çıkışını açıklayabilecektir
Ders Tanımı Bu bir giriş dersidir ve öğrencileri siyaseti tarihsel bir perspektiften incelemeye teşvik etmek üzere tasarlanmıştır. Ders içeriği, çağdaş dünya tarihi hakkındaki akademik kaynakçadan, siyasi ve kültürel tarihi odak alarak oluşturulmuştur. Öğrencilerden, (1) haftalık okumaları yapmaları, (2) dersteki tartışmalara katkıda bulunmaları ve sunum yapmaları, (3) derste verilen bilgileri ve akademik literatürdeki konuları analiz ederek içselleştirmeleri, ve (4) sınavlara öğretim üyesinin kılavuzluğunda hazırlanmaları beklenmektedir.

 



Ders Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Ders izlencesinin ve kaynakçanın tanıtılması. WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 1-43.
2 Asya ve Avrupa: 1500-1914 WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 1-43. FOUCAULT, Michel, 1995. Discipline and punish: The birth of the prison, translated by Alan Sheridan. New York and Toronto: Vintage Books, pp. 170-177.
3 Asya ve Avrupa: 1500-1914 WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 1-43.
4 Batının yükselişi ve Batılı İnsan Etkisi WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 54-80.
5 Doğu'da "Beyaz Tehlike"; Rus ve Amerikan İmparatorluklarının Genişlemesi WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 81-135.
6 Doğu'da "Beyaz Tehlike"; Rus ve Amerikan İmparatorluklarının Genişlemesi WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 81-135.
7 Arasınav
8 Bilimsel Devrim ve Sanayi Devrimi WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 136-152.
9 Büyük Savaş ve Yeni Dünya Dini olarak Komünizmin Doğuşu WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 153-182.
10 İki Savaş Arası Dönemde Asya WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 183-202.
11 İkinci Dünya Savaşı, Soğuk Savaş ve Terör Dengesi WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 203-227.
12 Doğu Avrupa ve SSCB'de Komünist Rejimler ve Çöküşleri WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 241-257.
13 İkinci Dünya Savaşı sonrası "Batı" WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 258-351.
14 Soğuk Savaş sonrası "Batı" WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 258-351.
15 1500'den Dekolonizasyona Afrika WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 44-53, 228-240.
16 Final Sınavı

 

Dersin Kitabı

Woodruff W 2002, A concise history of the modern world, Palgrave Macmillan, Basingstoke and New York.

(Üniversitemiz kütüphanesinde ve öğretim üyesi tarafından hazırlanan okuma paketinde bulunmaktadır.)

Önerilen Okumalar/Materyaller

FOUCAULT, M 1995. Discipline and punish: The birth of the prison, translated by Alan Sheridan. New York and Toronto: Vintage Books.

GIDDENS, Anthony, 1990. The consequences of modernity. Cambridge: Polity Press.

HOBSBAWM, E 1997. Age of revolution, 1789-1848, London: Phoenix.

HOBSBAWM, E 1975. Age of capital, 1848-1875, London: Phoenix.

HOBSBAWM, E 1997. Age of empire, 1875-1914, London: Phoenix.

HOBSBAWM, E 1995. Age of extremes: a history of the world, 1914-1991, New York: Vintage Books.

MOSES, AD (ed.) 2008. Empire, colony, genocide: conquest, occupation, and subaltern resistance in world history, New York: Berghahn Books.

CROWE, D 1992. The essentials of European history: 1914 to 1935, World War I and Europe in crisis, Piscataway NJ: Research & Education Association.

NORTON, DH 1990. The essentials of European history: 1935 to the 1988, World War II and the iron curtain, Piscataway NJ: Research & Education Association.

KAMRAVA, M 2011. The modern Middle East: a political history since the First World War, Berkeley: University of California Press.

KENNEDY, P 1988. The rise and fall of the great powers: Economic change and military conflict from 1500 to 2000, London: Unwin Hyman.

(Kitapların tümü üniversitemiz kütüphanesinde ve çeşitli elektronik veritabanlarında bulunmaktadır. Öğrenciler ayrıca ders içeriğiyle örtüşen her türlü başka akademik kaynağı da kullanabilirler.)

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
40
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
25
Final / Sözlü Sınav
1
30
    Toplam
145

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Dijital medya ve sinema alanında eleştirel düşünebilme alışkanlığını geliştirmek
2 Sinema ve dijital medyanı temelini oluşturan teori, kavram ve fikirleri anlayabilmek ve tartışabilmek.
3 Sinema ve dijital medya alanındaki pratikleri yaratıcı bir süreç ve/veya bir iş süreci olarak anlamak ve bu süreçlere kültürel ve tarihsel perspektiflerden bakabilmek
4 Sinema ve dijital medyanın çok-disiplinli ve disiplinlerarası yapısı hakkında farkındalık kazanmak ve böylece çeşitli alanlarda iletişim kurabilen ve haraket eden dinamik, esnek profesyonel karakter geliştirmek.
5 Pratiğin kuramı ve kuramın pratiğinin biraradalığını esas alan bir anlayış geliştirmek.
6 İş etiğinin ve profesyonel etiğin normlarını gözetmek.
7 Kendini disipline etme, eleştirme ve yönetme becerilerini edinerek bireysel olarak ve bir takım içinde çalışabilmek.
8 Sinema ve dijital medya alanına ilişkin teknik ekipmanları ve bilgisayar yazılımlarını kullanabilecek temel bilgiye ve ileri düzey bilgisayar ve bilgi teknolojileri becerilerine sahip olmak.
9 Bir yabancı dili kullanarak sinema ve dijital medya alanındaki yeni teknolojiler, yeni yapım yöntemleri ve yeni medya endüstrileri ve yeni teoriler ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
11 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirmek ve kullanabilmek.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest