
İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Sinema ve Dijital Medya
GEET 312 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Kadın Hakları Hareketinin Tarihi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEET 312
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders kadın hakları hareketinin tarihini inceler ve 20. ve 21. yüzyıllarda kadınların hakları mücadelesini analiz eder. Kadın hakları hareketinin nasıl başladığı, evrimleştiği ve farklı kadın grupları arasındaki bölündüğünü anlamak için tarihsel bir analiz kullanılacaktır. Türkiye'de kadın hakları hareketinin tarihi üzerine özel bir vurgu yapılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, 20. ve 21. yüzyılın kadın hakları hareketlerini farklı feminizm dalgalarını karşılaştırarak anlatmayı amaçlamaktadır. Birleşmiş Milletler başta olmak üzere uluslararası örgütlerin katkısı daha ayrıntılı bir şekilde ele alınacak ve Türkiye'de kadın hakları hareketine özel bir vurgu yapılacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Temel Kavramlar ve Tarihsel Arka Plan I: Bireysel ve "Doğal Kadının" Yükselişi | Aivazova, Svetlena (1994). Towards a History of Feminism, Russian Studies in History, pp. 63-69. Okin, Susan Moller (1979). Rousseau’s Natural Women, The Journal of Politics, pp. 393-416. |
3 | Tarihsel Arka Plan II: Kadın ve Akıl | Wollstonecraft, M. (1792). A Vindication of the Rights of Woman. Gatens, Moira (1986) Rousseau and Wollstonecraft: Nature vs, Reason, Australian Journal of Philosophy, p.p. 1-15 |
4 | Birinci ve İkinci Dalga Feminizm | Sharlach, Lisa B. (2009). First Wave Feminism in The International Encyclopedia of Revolution and Protest, pp. 1-3. Durudoğan, Hülya (2010). İkinci Dalga Fransız Feminizmine Kısa Bir Bakış, Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları, pp. 67-99. |
5 | Film Gösterimi/Quiz | |
6 | Üçüncü ve Dördüncü Dalga Feminizm I | Hokulani K. Aikau, Erickson K.& Pierce, J.L. (2018). Feminism, First-, Second-, and Third-Wave in The International Encyclopedia of Anthropology. Rivers, N. (2017). Postfeminism(s) and the arrival of the Fourth Wave. pp. 107 -131. |
7 | Üçüncü ve Dördüncü Dalga Feminizm II | Hokulani K. Aikau, Erickson K.& Pierce, J.L. (2018). Feminism, First-, Second-, and Third-Wave in The International Encyclopedia of Anthropology. Rivers, N. (2017). Postfeminism(s) and the arrival of the Fourth Wave. pp. 107 -131. |
8 | Osmanlı'da Kadın Hareketleri | Serpil Çakır (201 0 ) . Osmanlı Kadın Hareketi: XX. Yüzyılın Başında Kadınların Hak Mücadelesi. Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları . pp. 99 -115. Demirdirek, Aynur (1998). In pursuit of the Ottoman Women's Movement (Translated by Zehra F. Arat), in Deconstructing images of "the Turkish woman. ” pp.65 -83. |
9 | Arasınav | |
10 | Türk Feminizmi I | Sirman, Nükhet (1989). Feminism in Turkey: A Short History, New Perspectives on Turkey, 1 -33. C Diner, Ş Toktaş (2010). Waves of feminism in Turkey: Kemalist, Islamist and Kurdish women's movements in an era of globalization, Journal of Balkan and Near Eastern Studies, pp.41 – 57 |
11 | Türk Feminizmi II | Miller, Ruth A. (2007). Rights, Reproduction, Sexuality, and Citizenship in the Ottoman Empire and Turkey, Signs: Journal of Women in Culture and Society, vol. 32, no. 2. Coşar, Simten & Kerestecioğlu, İnci -Özkan (2013). Feminizmin Neoliberalizmle İmtihanı, Doğu Batı Toplumsal Cinsiyet II, pp. 21 -37. |
12 | Film Gösterimi/Quiz | |
13 | Orta Doğu'da Feminizm | Ahmed, Leila (1982). Feminism and Feminist Movements in the Middle East, Women’s Studies Int. Forum, pp. 153-168. Palabıyık, Adem (2012-13). Toplumsal Cİnsiyet’e Sosyolojik Bir Yaklaşım: Ortadoğu’nun Halleri, Doğu Batı Toplumsal Cinsiyet, pp. 225-261. |
14 | Orta Doğu'da Feminizm | Ahmed, Leila (1982). Feminism and Feminist Movements in the Middle East, Women’s Studies Int. Forum, pp. 153-168. Palabıyık, Adem (2012-13). Toplumsal Cİnsiyet’e Sosyolojik Bir Yaklaşım: Ortadoğu’nun Halleri, Doğu Batı Toplumsal Cinsiyet, pp. 225-261. |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
30
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
3
|
45
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
0
|
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
32
|
32
|
Toplam |
145
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. |
|||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. |
|||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır |
|||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. |
|||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. |
|||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. |
|||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. |
|||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. |
|||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. |
|||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

CDM, Dina Iordanova’yı konuk etti
Prof. Dina Iordanova, 5 Ocak 2023 Perşembe günü İzmir Ekonomi Üniversitesi D002 nolu derslikte, Olympics of Film: Dynamics of international film competitions

Öğretim Görevlimiz Hazal Bayar ve Mezunumuz Çağıl Saydam’ın Filmi Uluslararası Festivallerde
Sinema ve Dijital Medya Bölümü Öğr. Görevlisi Dr. Hazal Bayar ve Sinema ve Dijital Medya Bölümü mezunu Çağıl Saydam’ın filmi Her Şey

CDM, 2022'de de Ayvalık Uluslararası Film Festivali'ndeydi
Geçtiğimiz yıllarda Ayvalık Film Festivali'ne katkı sağlayan ve işbirliği içinde bulunan Sinema ve Dijital Medya Bölümü, bu yıl da hem akademisyenleri hem öğrencileri ile

EPI.LOG 2022, 22 - 24 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirildi
Sinema ve Dijital Medya bölümü üçüncü, dördüncü sınıf öğrencilerinin ve mezunlarının çalışmalarının sergilendiği gelenekselleşen yıl sonu sergisi "EPI.LOG", 22-24 Haziran 2022 tarihleri arasında İzmir Ekonomi

Sinema ve Dijital Medya İLEDAK değerlendirmesi sonucu 5 yıl süreyle akredite edildi
Yükseköğretim Kalite Kurulu’nun verdiği "Kalite Değerlendirme Tescil Belgesi" sahibi olan İletişim Araştırmaları Derneği'ne (İLAD) başvuran bölümümüz, İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu'nun (İLEDAK)

Sinema ve Dijital Medya Bölümü Öğr. Üyesi Ahmet Gürata, yeniden-çevrim filmler festivali Remakesploitation’a katıldı
9-10 Nisan tarihlerinde Londra, The Cinema Museum’da gerçekleşen festivalde, Gürata’nın yeniden-çevrim filmleri konu alan Imitation of Life kitabıyla ilgili bir söyleşi düzenlendi.

CDM'den Dillard Üniversitesi ile İş Birliği
Sinema ve Dijital Medya Bölümü, Breaking Bread Media ve Amerika Birleşik Devletleri Dışişleri Bakanlığı tarafından desteklenen projeye ortak oldu.

Jelly’nin büyük başarısı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sinema ve Dijital Medya Bölümü mezunu Toygun Çetin, bunalıma giren bir gencin, yapay zekayla geliştirilen dijital arkadaş yardımıyla