
İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Sinema ve Dijital Medya
GEET 311 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İnsan Hakları Siyaseti
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEET 311
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere insan haklarının küresel bir olgu, devlet sınırlarını aşan uluslararası bir yasal rejim olarak gelişimini sunmak için tasarlanmıştır. Dersin amacı insan haklarıyla ilgili bazı soruları araştırmaktır. “İnsan hakları” dediğimiz şey nedir? İnsan haklarındaki ilerlemeyi ve genişlemeyi hangi tarihsel dönemlerde konumlandırabiliriz? İnsan hakları neyi temsil ediyor / neye karşı duruyor? Evrensellik iddiasıyla insan haklarına sahip olmak ne demektir? Ders, insan hakları ile ilgili birincil metin ve belgelere öncelik vererek, tarihsel, hukuki ve politik kavramı hem teoride hem de pratikte anlamaya çalışacak. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders üç bölümden oluşacak. Birinci bölümde, derse genel bir giriş yapacağız ve Birleşmiş Milletler tarafından kabul edilen 1948 İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi'ni okuyacağız. Bu bölümde, insan haklarının geniş, ama bir miktar incelikli yörüngesi üzerinde zaman geçireceğiz. Bunu yaparken, insan haklarının kavramsal, siyasi ve yasal eklemlenmelerinin tarihsel gelişimindeki belirli kilometretaşlarını, radikal değişimleri ve tartışmaya açık bir biçimde ilerici anları teşhis etmeye ve bunlara ışık tutmaya çalışacağız. İkinci bölümde, 20. yüzyılın başlarında iki dünya savaşı, Nürnberg Mahkemeleri ve “insanlığa karşı suçlar” ve soykırımın uluslararası tanınması gibi insan hakları alanındaki gelişmelere odaklanacağız. Son haftalarımızı dekolonizasyon sonrası sürecine ayıracağız. Bu bölümde ulusların kendi kaderini tayin hakkı, çocuk işçiliği, göçmen işçiler ve engelli hakları gibi konuları tartışacağız. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş: Dersin Genel Planı, Beklentiler ve Ölçme/Değerlendirme Ölçütleri | |
2 | İnsan hakları kavramının tanımlanması | Carey, et. Al. (Cambridge University Press, 2010): “The Politics of Human Rights”, pp.7-39 |
3 | İnsan Haklarının Tarihsel Gelişimi ve Felsefi Temellendirmesi | Andrew Clapham (Oxford University Press, 2007): “Human Rights – a Very Short Introduction”, pp.23-56 |
4 | Başlıca insan hakları belgelerinin incelenmesi | “The Declaration of Independence” (1776), “Bill of Rights” (1791), “The Declaration of the Rights of Man and of the Citizen” (1789), “Universal Declaration of Human Rights” (1948). |
5 | Arasınav | |
6 | Soykırım ve İnsanlığa karşı Suçlar | UN Charter, Nuremberg Trials, Convention on Genocide (1948) Andrew Clapham, “Persecution of International Crimes,” in Human Rights: A Very Short Introduction, (NY: Oxford University Press), pp. 33-42. |
7 | Mültecilerin, göçmenlerin, savaş esirlerinin hakları ve işkencenin önlenmesi | UN Convention Relating to Status of Refugees (1951) Sabine C. Carey et al. “The Politics of Human Rights”, pp. 73-86. |
8 | Ayrımcılığa karşı haklar | International Convention on Racial Discrimination (1965), International Convention on Discrimination against Women (1979), Jack Donnelly (Cornell University Press, 2013), pp.274-290. |
9 | İnsan akları ve iklim Adaleti | https://www.greenpeace.org/international/story/19885/what-does-climate-change-have-to-do-with-human-rights/ |
10 | İnsan Hakları olarak Kültürel Haklar | Henriette Dahan Kalev, 2004, “Cultural Rights or Human Rights: The Case of Female Genital Mutilation” Sex Roles, Vol. 51, No. 5/6. |
11 | Türkiye'de insan hakları | Zehra Kabasakal Arat, “Collisions and Crossroads: Introducing Human Rights in Turkey”. |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Dönemin Gözden geçirilmesi | |
15 | Dönemin Gözden geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
12
|
1
|
12
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. |
|||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. |
|||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır |
|||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. |
|||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. |
|||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. |
|||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. |
|||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. |
|||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. |
|||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

CDM, Dina Iordanova’yı konuk etti
Prof. Dina Iordanova, 5 Ocak 2023 Perşembe günü İzmir Ekonomi Üniversitesi D002 nolu derslikte, Olympics of Film: Dynamics of international film competitions

Öğretim Görevlimiz Hazal Bayar ve Mezunumuz Çağıl Saydam’ın Filmi Uluslararası Festivallerde
Sinema ve Dijital Medya Bölümü Öğr. Görevlisi Dr. Hazal Bayar ve Sinema ve Dijital Medya Bölümü mezunu Çağıl Saydam’ın filmi Her Şey

CDM, 2022'de de Ayvalık Uluslararası Film Festivali'ndeydi
Geçtiğimiz yıllarda Ayvalık Film Festivali'ne katkı sağlayan ve işbirliği içinde bulunan Sinema ve Dijital Medya Bölümü, bu yıl da hem akademisyenleri hem öğrencileri ile

EPI.LOG 2022, 22 - 24 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirildi
Sinema ve Dijital Medya bölümü üçüncü, dördüncü sınıf öğrencilerinin ve mezunlarının çalışmalarının sergilendiği gelenekselleşen yıl sonu sergisi "EPI.LOG", 22-24 Haziran 2022 tarihleri arasında İzmir Ekonomi

Sinema ve Dijital Medya İLEDAK değerlendirmesi sonucu 5 yıl süreyle akredite edildi
Yükseköğretim Kalite Kurulu’nun verdiği "Kalite Değerlendirme Tescil Belgesi" sahibi olan İletişim Araştırmaları Derneği'ne (İLAD) başvuran bölümümüz, İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu'nun (İLEDAK)

Sinema ve Dijital Medya Bölümü Öğr. Üyesi Ahmet Gürata, yeniden-çevrim filmler festivali Remakesploitation’a katıldı
9-10 Nisan tarihlerinde Londra, The Cinema Museum’da gerçekleşen festivalde, Gürata’nın yeniden-çevrim filmleri konu alan Imitation of Life kitabıyla ilgili bir söyleşi düzenlendi.

CDM'den Dillard Üniversitesi ile İş Birliği
Sinema ve Dijital Medya Bölümü, Breaking Bread Media ve Amerika Birleşik Devletleri Dışişleri Bakanlığı tarafından desteklenen projeye ortak oldu.

Jelly’nin büyük başarısı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sinema ve Dijital Medya Bölümü mezunu Toygun Çetin, bunalıma giren bir gencin, yapay zekayla geliştirilen dijital arkadaş yardımıyla