İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Sinema ve Dijital Medya

GEAR 322 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Evrensel Tasarım
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEAR 322
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
İkinci Yabancı Dil
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Ders, öğrencilerin Evrensel Tasarım kuramlarına ve Herkes için Tasarım uygulamalarına dair ilkeleri kavramalarını amaçlar. Dersin hedefi, öğrencilere, çeşitliliğin yaşam alanlarını hem sosyal açıdan, hem de fiziksel engeller açısından daha geniş bir kitle için nasıl geliştirebildiği konusunda anlayış kazandırmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kapsayıcı tasarımın önemini açıklayabilecektir,
  • Yapılı çevreyi ve arkitektonik bariyerlerini analiz edebilecektir,
  • Vaka araştırmaları üzerine sözel sunumlar üretebilecektir,
  • Ortalama kişiye göre biçimlenen mekânların uygun olmayacağını değerlendirebileceklerdir.
Ders Tanımı Dersin kapsamını, kısmen, öğrencilerin Evrensel Tasarım konularında bilgisini genişletecek ders anlatımları oluşturur. Aynı zamanda, dönem içinde öğrenciler kendilerine verilen konularda bağımsız araştırmalarını yürütürler.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 SYLLABUS’UN AÇIKLANMASI VE DERSE GİRİŞ Yok.
2 GİRİŞ: ‘Herkes için Tasarım’ / GRUP ÇALIŞMASI ORGANİZASYONU VE ARAŞTIRMA KONULARI Ödev 01
3 ÖDEV 01’E AİT ÖĞRENCİ SUNUMLARI Öğrenci sunumları
4 KONU 01: ‘Serebral Palsi Hastaları için Dış Mekan Spor Alanı Tasarımı’ Yok.
5 KONU 02: ‘Ürün Tasarımı’ Yok.
6 ARA SINAV Duyurulacak.
7 KONU 03: ‘Prosthetics for the Mind’ Önceki dersin gözden geçirilmesi
8 KONU 04: ‘Entegrasyon ve Kentsel Çevre’ Önceki dersin gözden geçirilmesi
9 TOPIC 05: ‘Giyilebilir Araçlar’ Önceki dersin gözden geçirilmesi
10 TOPIC 06: ‘Estetik içim nörobiyoloji’ Önceki dersin gözden geçirilmesi
11 Vaka Çalışması 01 Atölyesi Öğrenci sunumları
12 KONU 07: ‘Engeller için Dijital Araçlar’ Önceki dersin gözden geçirilmesi
13 KONU 09: ‘Yaşlılar için Tasarım’ Önceki dersin gözden geçirilmesi
14 KONU 10: ‘Arkitektonik Bariyerler’ Duyurulacak.
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi Öğrenci sunumları
16 FİNAL TESLİMİ Final portfolyosu teslimi

 

Ders Kitabı

Herwig O., ‘Universal design Solutions for a barrier-free living’, Birkhauser Verlag AG, 2008 ISBN-10: 3038211281 ISBN-13: 978-3038211280

Önerilen Okumalar/Materyaller

Digital Documents and web resources

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
1
10
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
0
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
0
Final Sınavı
1
0
    Toplam
0

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir.

2

Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır.

3

Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır

4

Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir.

5

 Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır.

6

Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder.

7

Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder.

8

İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar.

9

Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır.

10

Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.