
İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Sinema ve Dijital Medya
GEAR 211 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İletişim, Edebiyat ve Felsefe
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEAR 211
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Felsefi ve analitik düşünceyi, dünya edebiyatından seçilmiş kısa metinler, sanat yapıtları, fotoğraf ve sinema dolayımıyla öğrenciye tanıtmak. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, Batı felsefesi tarihi, edebiyat, sanat ve genel olarak kültür ve iletişim alanlarıyla ilişkisi çerçevesinde ele alınacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin genel tanıtımı | |
2 | Temel Felsefi Sorular: Antik Yunan | Clerk, 'Ancient Philosophy' in Kenny, 1-53. |
3 | Modern Felsefeye Giriş | 'Descartes to Kant' in Kenny, 107-193. |
4 | Aydınlanma, Modernleşme, Akıl | Umberto Eco, The Name of the Rose; ‘Descartes’ in Russell, 511-520, Umberto Eco, ‘The Return of the Middle Ages’ in Eco, Travels in Hyperreality, 59-86. |
5 | Modernite, Bilim, İlerleme ve Tehlikeler | Mary Shelley, Frankenstein. Descartes in Russell, 511-520 |
6 | Modernleşmenin Sonuçları Üzerine Tartışma | 'Descartes to Kant' in Kenny, 107-193. |
7 | Bilinç, Kimlik ve Özgürleşme: Lord and Bondsman | Orhan Pamuk, The White Castle. Scruton, ‘Hegel’ in Kenny 201 -206 |
8 | Lord/Bondsman ve Doğu/Batı Üzerine Tartışma | 'Hegel’ in Kenny 201 -206. Hall, ‘The West and the Rest’ (Handouts) |
9 | Etik: Modern ve Postmodern | Dostoevsky, Crime and Punishment. ‘Kantian Morality’, in Kenny, 190-192; ‘Nietzsche’ in Kenny, 216-221 |
10 | Modernite ve Toplumsal Adalet | John Steinbeck, Grapes of Wrath Movie: Germinal ‘ Marx and the Young Hegelians’ & ‘Capitalism and its Discontents’, in Kenny 304-309. Russell, Ch. XXVII. Karl Marx |
11 | Modernite, İktidar, Bürokrasi ve Gözetim | Franz Kafka ‘The Trial’ Movie ‘Kafka’ SEP ‘Weber’; SEP ‘Foucault’ (Handouts) |
12 | Rousseau, “Doğal İnsan” ve Yabancılaşma | Joseph Conrad, ‘Heart of Darkness’ Movie ‘Apocalypse Now’ ‘Rousseau’ in Kenny 329-332 Freud, ‘Civilization and Its Discontents’ (Handout) |
13 | Varoluşçuluk | Albert Camus, The Stranger Exitentialism, SEP. |
14 | Felsefe ve Psişik Yapı | Franz Kafka ‘Metamorphosis’ Yusuf Atılgan ‘Anayurt Oteli’ & Movie Modules on Freud (Handout) Kenny, .’Sigmound Freud’, pp. 343-350. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Robert C. Solomon and Kathleen M. Higgins, The Big Questions: A Short Introduction to Philosophy. Bertrand Russell, History of Western Philosophy, Sir Anthony Kenny, An Illustrated Brief History of Western Philosophy. Stanford Encyclopedia of Philosophy (SEP) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Umberto Eco, The Name of the Rose Orhan Pamuk, The White Castle Dostoevsky, Crime and Punishment Franz Kafka ‘The Trial’ Joseph Conrad, ‘Heart of Darkness’ Franz Kafka ‘Metamorphosis’ Yusuf Atılgan ‘Anayurt Oteli’ Albert Camus, The Stranger John Steinbeck, Grapes of Wrath |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
60
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
5
|
75
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
10
|
20
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
163
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. |
|||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. |
|||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır |
|||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. |
|||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. |
|||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. |
|||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. |
|||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. |
|||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. |
|||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

CDM, Dina Iordanova’yı konuk etti
Prof. Dina Iordanova, 5 Ocak 2023 Perşembe günü İzmir Ekonomi Üniversitesi D002 nolu derslikte, Olympics of Film: Dynamics of international film competitions

Öğretim Görevlimiz Hazal Bayar ve Mezunumuz Çağıl Saydam’ın Filmi Uluslararası Festivallerde
Sinema ve Dijital Medya Bölümü Öğr. Görevlisi Dr. Hazal Bayar ve Sinema ve Dijital Medya Bölümü mezunu Çağıl Saydam’ın filmi Her Şey

CDM, 2022'de de Ayvalık Uluslararası Film Festivali'ndeydi
Geçtiğimiz yıllarda Ayvalık Film Festivali'ne katkı sağlayan ve işbirliği içinde bulunan Sinema ve Dijital Medya Bölümü, bu yıl da hem akademisyenleri hem öğrencileri ile

EPI.LOG 2022, 22 - 24 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirildi
Sinema ve Dijital Medya bölümü üçüncü, dördüncü sınıf öğrencilerinin ve mezunlarının çalışmalarının sergilendiği gelenekselleşen yıl sonu sergisi "EPI.LOG", 22-24 Haziran 2022 tarihleri arasında İzmir Ekonomi

Sinema ve Dijital Medya İLEDAK değerlendirmesi sonucu 5 yıl süreyle akredite edildi
Yükseköğretim Kalite Kurulu’nun verdiği "Kalite Değerlendirme Tescil Belgesi" sahibi olan İletişim Araştırmaları Derneği'ne (İLAD) başvuran bölümümüz, İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu'nun (İLEDAK)

Sinema ve Dijital Medya Bölümü Öğr. Üyesi Ahmet Gürata, yeniden-çevrim filmler festivali Remakesploitation’a katıldı
9-10 Nisan tarihlerinde Londra, The Cinema Museum’da gerçekleşen festivalde, Gürata’nın yeniden-çevrim filmleri konu alan Imitation of Life kitabıyla ilgili bir söyleşi düzenlendi.

CDM'den Dillard Üniversitesi ile İş Birliği
Sinema ve Dijital Medya Bölümü, Breaking Bread Media ve Amerika Birleşik Devletleri Dışişleri Bakanlığı tarafından desteklenen projeye ortak oldu.

Jelly’nin büyük başarısı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sinema ve Dijital Medya Bölümü mezunu Toygun Çetin, bunalıma giren bir gencin, yapay zekayla geliştirilen dijital arkadaş yardımıyla