
İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Sinema ve Dijital Medya
GEAR 206 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Müzikte Dönemler Besteciler
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEAR 206
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Klasik müzikte dönemler,besteciler ve eserleri örneklenerek incelenecek, enstrümanlar ve yazı teknikleri hakkında genel bilgi verilecektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, dönemler, besteciler ve eser örnekleriyle klasik müzik tarihi hakkında temel bilgiler verilecektir.Öğrenciler müzikte dönemler arası farkları besteciler, eserleri ve tarihsel olaylar aracılığıyla öğrenecekler ve orkestranın tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Başlıca eserlerin bestelenme öyküleri ve bestecilerin dönem içindeki önemi hakkında bilgi edinirlerken, klasik müzik konserlerine katılmaları teşvik edilecek ve güncel klasik müzik dünyası hakkında da bilgi sahibi olacaklardır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Oryantasyon ve derse giriş | Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,”Harvard Dictionary of Music” |
2 | Klasik Müzikte Dönemler ve Başlıca Klasik Müzik Eserleri ve Bestecileri Hakkında Genel Bilgi | Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Rosenblum, Sandra Performance Practices in Classic Piano Music Todd. L. Mendelssohn, Brian Newbould, Schubert: The Music and The Man |
3 | Müzikte Barok Dönem: Dönemin Başlıca Bestecileri ve Eserleri - Vivaldi, G.F. Handel, J.S. Bach’ın Yaşam Öyküleri | Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, personel archive and recordings,Film: ‘Mein name ist Bach’, Vivaldi Four Seasons Concerto recordings |
4 | Müzikte Klasik Dönem: J. Haydn, W.A. Mozart, L. v. Beethoven | Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Rosenblum, Sandra Performance Practices in Classic Piano Music Todd. L. Mendelssohn, Brian Newbould, Schubert: The Music and The Man |
5 | Müzikte Romantik Dönem: F. Schubert, F. Mendelssohn, H. Berlioz | Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Rosenblum, Sandra Performance Practices in Classic Piano Music Todd. L. Mendelssohn, Brian Newbould, Schubert: The Music and The Man |
6 | Müzikte Romantik Dönem: N. Paganini, F. Liszt, F. Chopin, R. Wagner | Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, E.L. Voynich, Chopin’s Letters, Samson J., Music of Chopin |
7 | Müzikte Romantik Dönem: R. Schumann, C. Schumann, J. Brahms | Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Wilhelm Joseph von Wasielewski The Life of Schumann |
8 | Ara Sınav | |
9 | Müzikte Romantik Dönem: Rus Beşleri, P. I. Tchaikovsky, S. Rachmaninov | Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Tchaikovsky, Rachmaninoff, Borodin, Rimsky-Korsakov,Schostakovitch |
10 | Müzikte Romantik Dönem - Ulusçu Besteciler: B. Smetana, A. Dvorak, E. Grieg | Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Smetana, Dvorak, Grieg recordings |
11 | Romantik Dönem Opera Bestecileri ve Başlıca Operalar | Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Madame Butterfly, Il Pagliacci, Turandot recordings |
12 | Müzikte Post Romantik Dönem: G. Mahler, R. Strauss - İzlenimcilik: C. Debussy, E. Satie - Neoklasisizm: I.Stravinsky | Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Debussy, Ravel recordings, Mahler Symphony recordings, Debussy recordings, Stravinsky ballets, Film: ‘Coco Chanel and Igor Stravinsky’ |
13 | Müzikte Modern Dönem: A. Schönberg,M. Ravel, B. Bartok, J. Cage, | Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Bela Bartok documentaries, J. Cage recordings |
14 | Çağdaş Türk Müziği Bestecileri | İLYASOĞLU Evin;71 Türk Bestecisi / 71 Turkish Composers |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Dorling KINDERSLEY, The Complete Classical Music Guide. DK Publishing (Dorling Kindersley), 2012. - ISBN: 9781409383161 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Stanley SADIE, Grove Dictionary of Music and Musicians. Oxford University Press, 2001. - ISBN: 9780195170672 Willi APEL, Harvard Music Dictionary. Harvard University Press, 1969. - ISBN: 9780674375017 Ed. W. FRISCH, Brahms and His World Princeton University Press. 1990. - ISBN: 9781400833627 Jan SWAFFORD, Johannes Brahms: A Biography. Random House USA Inc., 2003. - ISBN: 9780679422617 E.L. VOYNICH, Chopin’s Letters. Dover Publications, 1988. - ISBN: 9780486255644 Jim SAMSON, Music of Chopin. Clarendon Press, 1994. - ISBN: 9780198164029 Brian NEWBOULD, Schubert: The Music and The Man. University of California Press, 1999. - ISBN: 9780520219571 Wilhelm Joseph von WASIELEWSKI, The Life of Schumann. Blumenfeld Press,2011. - ISBN: 9781446057056 Evin İLYASOGLU, 71 Turkish Composers. Pan, 2007. - ISBN: 9789944396257
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
15
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
100
|
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
10
|
10
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. |
|||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. |
|||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır |
|||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. |
|||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. |
|||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. |
|||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. |
|||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. |
|||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. |
|||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

CDM, Dina Iordanova’yı konuk etti
Prof. Dina Iordanova, 5 Ocak 2023 Perşembe günü İzmir Ekonomi Üniversitesi D002 nolu derslikte, Olympics of Film: Dynamics of international film competitions

Öğretim Görevlimiz Hazal Bayar ve Mezunumuz Çağıl Saydam’ın Filmi Uluslararası Festivallerde
Sinema ve Dijital Medya Bölümü Öğr. Görevlisi Dr. Hazal Bayar ve Sinema ve Dijital Medya Bölümü mezunu Çağıl Saydam’ın filmi Her Şey

CDM, 2022'de de Ayvalık Uluslararası Film Festivali'ndeydi
Geçtiğimiz yıllarda Ayvalık Film Festivali'ne katkı sağlayan ve işbirliği içinde bulunan Sinema ve Dijital Medya Bölümü, bu yıl da hem akademisyenleri hem öğrencileri ile

EPI.LOG 2022, 22 - 24 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirildi
Sinema ve Dijital Medya bölümü üçüncü, dördüncü sınıf öğrencilerinin ve mezunlarının çalışmalarının sergilendiği gelenekselleşen yıl sonu sergisi "EPI.LOG", 22-24 Haziran 2022 tarihleri arasında İzmir Ekonomi

Sinema ve Dijital Medya İLEDAK değerlendirmesi sonucu 5 yıl süreyle akredite edildi
Yükseköğretim Kalite Kurulu’nun verdiği "Kalite Değerlendirme Tescil Belgesi" sahibi olan İletişim Araştırmaları Derneği'ne (İLAD) başvuran bölümümüz, İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu'nun (İLEDAK)

Sinema ve Dijital Medya Bölümü Öğr. Üyesi Ahmet Gürata, yeniden-çevrim filmler festivali Remakesploitation’a katıldı
9-10 Nisan tarihlerinde Londra, The Cinema Museum’da gerçekleşen festivalde, Gürata’nın yeniden-çevrim filmleri konu alan Imitation of Life kitabıyla ilgili bir söyleşi düzenlendi.

CDM'den Dillard Üniversitesi ile İş Birliği
Sinema ve Dijital Medya Bölümü, Breaking Bread Media ve Amerika Birleşik Devletleri Dışişleri Bakanlığı tarafından desteklenen projeye ortak oldu.

Jelly’nin büyük başarısı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sinema ve Dijital Medya Bölümü mezunu Toygun Çetin, bunalıma giren bir gencin, yapay zekayla geliştirilen dijital arkadaş yardımıyla