İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Sinema ve Dijital Medya
GEIN 316 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Yenilikçi Tasarım Stratejileri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEIN 316
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, yenilikçi ürün geliştirme için öğrencilere tasarım süreç ve yöntemlerini tanıtmayı amaçlar. Öğrenciler yeni ürün, servis veya sistemlerin politik, ekonomik, sosyal ve teknolojik bağlamları gibi stratejik düşünme ve araştırma alanlarında çalışırlar. Bu dersin sonunda öğrenciler ileriye dönük olarak geliştirilmesi hedeflenen ürün konseptleri ve özellikleri önerirler. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders özellikle yeni ürün geliştirmenin ilk aşamalarına odaklanan tasarım problemlerini içerir. Öğrenciler grup ya da bireysel olarak çalışacaklar ve yeni ürün geliştirme sürecinde kademeli olarak ilerleyeceklerdir. Planlama, yaratıcı düşünme, masabaşı ve saha araştırması, ürün konsept tasarımı, tasarım konsept geliştirme, sunum hazırlama ve yapma ile iş fikirleri üretmeyi kapsayan aşamaları tamamlayacaklardır. Dersin sonunda öğrenciler yenilikçi bir ürün konsepti oluşturacaklardır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | GİRİŞ - Derse Giriş ve Genel Bakış - “Design Ladder” | Syllabus |
2 | YARATICI EKONOMİ VE TASARIM DÜŞÜNCESİ - Yaratıcı Ekonomi ve Günümüz - Tasarım Düşüncesine Giriş - İnsan Yaratıcılığı Üzerine - Hizmet Tasarımının Genel İlkeleri | Okuma: Tim Brown (2008). Design thinking. Harvard Business Review, 86(6), 84-92. |
3 | YARATICI EKONOMİ VE TASARIM DÜŞÜNCESİ - Yaratıcı Ekonomi ve Günümüz - Tasarım Düşüncesine Giriş - İnsan Yaratıcılığı Üzerine - Hizmet Tasarımının Genel İlkeleri | Ödev: Video & Kısa Yazı |
4 | TASARIM STRATEJİLERİ Tasarım Stratejileri Örnek Olay İnceleme - Strateji Nedir? - Stratejik Tasarım Nedir? Stratejik Tasarım Pratiği - Strateji Nasıl Tasarıma Çevrilir - Tasarımcının Değişen Rolü | Okuma: Rohan Doherty, Cara Wrigley, Judy Matthews, and Sam Bucolo (2014). Climbing the design ladder: Step by step. In Proceedings of the 19th DMI Academic Design Management Conference, London, pp. 2578-2600. |
5 | TASARIM STRATEJİLERİ Tasarım Stratejileri Örnek Olay İnceleme - Strateji Nedir? - Stratejik Tasarım Nedir? Stratejik Tasarım Pratiği - Strateji Nasıl Tasarıma Çevrilir - Tasarımcının Değişen Rolü - tartışma: Tasarım Stratejileri Örnek Olay İnceleme | Hizmet odaklı firma araştırması: Sunum 1 Brief |
6 | TASARIM STRATEJİLERİ Sunum: Tasarım Stratejileri Örnek Olay İnceleme | TESLİM İÇİN İSTENENLER & SUNUM |
7 | TASARIM STRATEJİLERİ Sunum: Tasarım Stratejileri Örnek Olay İnceleme (devam) | SUNUM |
8 | TASARIM STRATEJİLERİ Sunum: Tasarım Stratejileri Örnek Olay İnceleme (devam) | SUNUM |
9 | YAŞA YA DA ÖL: YENİLİKÇİ FİKİR BAŞARISIZLIKLARI - Fikir Başarısızlıkları Örnek Olay İnceleme - Sunum 2 Konularının Dağıtımı ve Öğrenci Grupları: Yaratıcı/Yenilikçi İletişimler - “Marka Kimliği Okuma” Analizi Örneği (Video Gösterimi) | Okuma: Michael B. Beverland and Francis J. Farrelly (2010). What does it mean to be design-led? Design Management Review, 18(4), 10-17. |
10 | KÜRESEL SORUNLAR - Firma iletişim stratejileri üzerine örnekler ve tartışma | Proje Brief |
11 | KÜRESEL SORUNLAR İÇİN YARATICI / YENİLİKÇİ İLETİŞİMLER - Proje konularının belirlenmesi, tartışılması ve grupların oluşturulması | Proje için ön araştırma: Ekosistem Haritası ve Kullanıcı Yol Haritası |
12 | KÜRESEL SORUNLAR İÇİN YARATICI / YENİLİKÇİ İLETİŞİMLER - Proje: Küresel sorunlar için tasarım stratejileri | TESLİM İÇİN İSTENENLER & PROJE |
13 | KÜRESEL SORUNLAR İÇİN YARATICI / YENİLİKÇİ İLETİŞİMLER - Proje: Küresel sorunlar için tasarım stratejileri | PROJE |
14 | KÜRESEL SORUNLAR İÇİN YARATICI / YENİLİKÇİ İLETİŞİMLER - Proje: Küresel sorunlar için tasarım stratejileri | PROJE |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | Yok |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi | Yok |
Ders Kitabı | - |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Bruce, Margaret and J R Bessant. 2002. Design in Business : Strategic Innovation Through Design. Harlow, England ; London ; New York: Financial Times/Prentice Hall.Keinonen, Turkka and Roope Takala. 2006. Product Concept Design : A Review of the Conceptual Design of Products in Industry. New York]: Springer.Kelley, Tom and Jonathan Littman. 2001. The Art of Innovation : Lessons in Creativity From IDEO, America's Leading Design Firm. New York: Currency/Doubleday.Riley, Patrick G. 2002. The OnePage Proposal : How to Get Your Business Pitch Onto One Persuasive Page. New York: ReganBooks.Schifferstein, H and Paul, Hekkert. 2008. Product Experience. San Diego, CA: Elsevier.Snyder, Carolyn. 2003. Paper Prototyping: The Fast and Easy Way to Design and Refine User Interfaces. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers.Squires, Susan and Bryan Byrne. 2002. Creating Breakthrough Ideas : The Collaboration of Anthropologists and Designers in the Product Development Industry. Westport, CT: Bergin & Garvey.Stanton, Neville. 2005. Handbook of Human Factors and Ergonomics Methods. Boca Raton: CRC Press.Suri, Jane Fulton and Matthew Marsh. 2000. “Scenario Building as an Ergonomics Method in Consumer Product Design.” Applied Ergonomics, vol. 31:151157. Elsevier Science Ltd.Van der Heijden, Kees. 2005. Scenarios : The Art of Strategic Conversation. Chichester, West Sussex ; Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
40
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
6
|
6
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
110
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. |
|||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. |
|||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır |
|||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. |
|||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. |
|||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. |
|||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. |
|||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. |
|||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. |
|||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Zeyno Pekünlü ile “Buluntu Görüntü ile Çalışma” Atölyesi Düzenlendi
Sanatçı, yönetmen, aktivist ve akademisyen Zeyno Pekünlü CDM232: Dijital Film Stüdyosu II dersine konuk oldu.
Mezunumuz Çağıl Saydam’ın tüm ekip üyeleri CDM’den oluşan filmi SİYAD’da yarışıyor
2020 yılı mezunumuz Çağıl Saydam’ın bitirme projesi olarak çektiği 27. Adana Altın Koza Film Festivali, 13. Uluslararası Rotary Kısa Film Festivali, 41.
CDM Bölüm Söyleşisi ve Film Gösterimi: Köken Ergun
Geçtiğimiz ay, yönetmen ve video sanatçısı Köken Ergun Sinema ve Dijital Medya Bölümü'ne konuk oldu.
4. Sınıf Öğrencimiz Ecem, Altın Koza’da Animasyon kategorisinde finalist filmler arasında yer aldı
4. sınıf öğrencimiz Ecem Çörtle, üçüncü sınıfta CDM302: Film Yapımı II dersi kapsamında ürettiği, yapay zeka temelli ve bilim-kurgu temalı "The Galactic
CDM mezunumuz Eylül Berivan Kızılırmak, Köln Medya Sanatları Akademisi'ne kabul edildi
Sinema ve Dijital Medya Bölümü mezunumuz Eylül Berivan Kızılırmak, Köln Medya Sanatları Akademisi'nin yüksek lisans programına kabul edildi.
Gelenekselleşen CDM Yıl Sonu Sergisi EPI.LOG böyle geçti
İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Fakültesi Sergisi “FC-EX 2023” bünyesinde gerçekleştirilen Sinema ve Dijital Medya Yıl Sonu Sergisi EPI.LOG 2023, 20 – 22
İEÜ İletişim Fakültesi Danışma Kurulu üyelerimiz 22 Haziran 2023 tarihinde Fakültemizi ve Stüdyolarımızı ziyaret etti
İEÜ İletişim Fakültesi Danışma Kurulu üyelerimiz Andreas Treske, Ayşe Matay, Barbaros Görgü, Dilek Gappi, Elif Demirci İşleğen, Emine Uysal Berger, Murat Attila,
Ataberk İFSAK 43. Ulusal Kısa Film ve Belgesel Yarışması’ndan ödülle döndü
Üçüncü sınıf öğrencimiz Ataberk Eyolcu, “Thinking Beyond” filmiyle İFSAK 43. Ulusal Kısa Film ve Belgesel Yarışması’nın deneysel kategorisinden birincilik ödülüyle döndü.