GEIN 314 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Servis Tasarımı Projesi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEIN 314
Güz/Bahar
2
2
3
4

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı öğrencilerin servis tasarımı ve servis tasarımı yöntemlerine dair bilgi ve farkındalıklarını arttırmak, onları servis tasarımı konularında yapacakları çalışmalara hazırlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Ögrenci, servis tasarımı yaklaşımı ve yöntemlerini, yeni servis fikirlerine uygulayabileceklerdir. • Öğrenci, verilen servis tasarım problemleriyle ilişkili bilgileri saptayıp tanımlayabilecektir. • Öğrenci, kullanıcı ihtiyaçlarını ve yeni iş fırsatlarını keşfetmelerini sağlayacak çeşitli teknikleri kullanabilecektir. • Öğrenci, yeni servis fikirlerini öngörerek, kavramsallaştırıp görselleştirebilecektir. • Öğrenci, servis tasarımı konusunda yapacakları çalışmalara ilişkin veri toplayabilecek ve analiz edebilecektir.
Ders Tanımı Bu derste servis tasarımı kavramı ve servis tasarımı yöntemleri ele alınmaktadır. Bu bağlamda, öğrencilerin yapacakları örnek bir proje ile konuya ilişkin edindikleri bilgi ve becerileri pekiştirmeleri amaçlanmaktadır.

 



Ders Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş (derse genel giriş) Yok
2 Servis tasarımının genel ilkeleri, tasarımcının değişen rolü Okuma: Daniela Sangiorgi & Sabine Junginger (2015) Emerging Issues in Service Design, The Design Journal, 18:2, 165-170
3 Servis tasarımı projesine giriş, proje teması üzerine tartışma Okuma: Nicola Morelli (2009). Service as value co-production: Reframing the service design process, Journal of Manufacturing Technology Management, 20(5), 568-590.
4 Servis tasarımı yöntem ve araçları; Stüdyo kritiği Servis tasarımı proje araştırması (yazılı kaynaklar)
5 Servis tasarımı ve sosyal inovasyon; Stüdyo kritiği Servis tasarımı proje araştırması (yazılı kaynaklar ve saha araştırması)
6 Servis etkileşimi ve servis deneyimi; Stüdyo kritiği Servis tasarımı proje araştırması (yazılı kaynaklar ve saha araştırması)
7 Servis tasarımının sistem ve organizasyonları şekillendirmedeki rolü; Stüdyo kritiği Servis tasarımı proje araştırması (yazılı kaynaklar ve saha araştırması)
8 Farklı düzey ve sektörlerde servis tasarımı projeleri; Stüdyo kritiği Servis tasarımı proje geliştirme (senaryo oluşturma)
9 Stüdyo kritiği Servis tasarımı proje geliştirme (storyboard ve paydaş haritası)
10 Stüdyo kritiği Servis tasarımı proje geliştirme (servis prototipi/görselleştirmesi)
11 Proje sunumu 1: Araştırma ve proje çıktıları Yok
12 Stüdyo kritiği Servis tasarımı proje geliştirme (servis prototipi/görselleştirmesi - 2. versiyon)
13 Stüdyo kritiği Servis tasarımı proje geliştirme (servis prototipi/görselleştirmesi - final)
14 Proje sunumu 2: Servis tasarımı projesi çıktıları Yok
15 Teslim Proje dökümanlarının teslimi
16 Dönemin gözden geçirilmesi Yok

 

Dersin Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

Edvardsson, B., & Olsson, J. (1996). Key concepts for new service development. Service Industries Journal, 16(2), 140-164. Gallouj, F., & Weinstein, O. (1997). Innovation in services. Research Policy, 2, 537-556. Junginger, S. (2015). Organizational design legacies and service design. The Design Journal, 18(2), 209-226. Meroni, A., & Sangiorgi, D. (2011). Design for Services, London: Gower. Sangiorgi, D., Prendiville, A., Jung, J., & Yu, E. (2015). Design for Service Innovation and Development. Project report available at: http://imagination.lancs.ac.uk/sites/default/files/outcome_downloads/desid_report_20 Stickdorn, M., & Schneider, J. (2010). This is Service Design Thinking. Basics – Tools – Cases. Amsterdam: BIS Publishers.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
7
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
30
Proje
1
30
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
Final Sınavı / Sözlü Sınav
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
11
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
7
2
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
4
Proje
1
24
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
Final / Sözlü Sınav
    Toplam
110

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Dijital medya ve sinema alanında eleştirel düşünebilme alışkanlığını geliştirmek
2 Sinema ve dijital medyanı temelini oluşturan teori, kavram ve fikirleri anlayabilmek ve tartışabilmek.
3 Sinema ve dijital medya alanındaki pratikleri yaratıcı bir süreç ve/veya bir iş süreci olarak anlamak ve bu süreçlere kültürel ve tarihsel perspektiflerden bakabilmek
4 Sinema ve dijital medyanın çok-disiplinli ve disiplinlerarası yapısı hakkında farkındalık kazanmak ve böylece çeşitli alanlarda iletişim kurabilen ve haraket eden dinamik, esnek profesyonel karakter geliştirmek.
5 Pratiğin kuramı ve kuramın pratiğinin biraradalığını esas alan bir anlayış geliştirmek.
6 İş etiğinin ve profesyonel etiğin normlarını gözetmek.
7 Kendini disipline etme, eleştirme ve yönetme becerilerini edinerek bireysel olarak ve bir takım içinde çalışabilmek.
8 Sinema ve dijital medya alanına ilişkin teknik ekipmanları ve bilgisayar yazılımlarını kullanabilecek temel bilgiye ve ileri düzey bilgisayar ve bilgi teknolojileri becerilerine sahip olmak.
9 Bir yabancı dili kullanarak sinema ve dijital medya alanındaki yeni teknolojiler, yeni yapım yöntemleri ve yeni medya endüstrileri ve yeni teoriler ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
11 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirmek ve kullanabilmek.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest