Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Sinema ve Dijital Medya

VCD 302 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Görsel Kültür Analizi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
VCD 302
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu teorik dersin amacı, resim ve kavramsal sanattan baskıya, paketleme,fotoğrafçılık, film, reklam, video oyunları ve modaya kadar uzanan konularda görüntülerin anlamlarını ve etkilerini, ve geniş bir görsel kültür yelpazesine bakmanın yollarını araştırmaktır. Öğrencileri görsel dile ve onun tarihsel ve çağdaş önemine yönelik çeşitli eleştirel yaklaşımlar geliştirmeye teşvik eden bu ders, postmodernizm, cinsellik ve toplumsal cinsiyet inşası, metalaşma ve toplu tüketim, üretim, etnik köken ve ulusal kimlik imajlarının algısı gibi bir dizi önemli konuya da değinmektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Görsel kaynaklardaki işaretlerin çeşitlerini sınıflandırabilecek ve kategorize edebilecektir.
  • Ikonlar, indeksler ve sembollerin arasındaki farkları açıklayabilecektir,
  • Görsel kültür çalışmalarına uygulanabilecek metodolojik yaklaşımlar ile görsel kültürü analiz edebilecektir
  • Teorik araçların temel bilgilerini uygulayabilecektir,
  • Oluşturulduğu sosyal bağlamı, temsil ettiği kültürel anlamları, işin stilini ve tasarımcınin/sanatçının amacı gibi kriterleri kullanarak ile bir görsel kaynağı eleştirel olarak analiz edebilecektir.
Ders Tanımı Bu ders imajların anlamlarını, etkilerini ve görsel kültürün: resimden ve heykelden baskı, paketleme, fotoğrafçılık, film, reklamcılık, video oyunları ve modaya kadar uzanan geniş yelpazesine bakmanın yollarını keşfeden, teorik bir derstir. Öğrencileri, görsel dile, ve onun tarihi ve güncel önemine yönelik bir dizi eleştirel yaklaşım geliştirmeye teşvik eder. Böylelikle, ders, globalleşme, postmodernizm, cinsiyet ve toplumsal cinsiyetin inşası, nesneleştirme ve seri tüketim/ üretim, etnik ve milli kimlik imajlarının üretimi ve alımlaması gibi önemli konulara değinecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Görsel Kültür nedir? Görsel Yöntembilim (I) Rose, G. Visual Methodologies. London: Sage, 2007 (Chapter 3: ‘the good eye‘
3 Görsel Kültür nedir? Görsel Yöntembilim (I) Rose, G. Visual Methodologies. London: Sage, 2007 (Chapter 4: ‘Content analysis’)
4 İşaret nedir? Görsel yöntembilim (II) Williamson, J. Decoding Advertisements: Ideology and Meaning in Advertising. London: Boyars, 1978, pp. 1114, 1727, 99105. Rose, G. Visual Methodologies. London: Sage, 2007 (Chapter 5, ‘Semiology’)
5 Mitoloji ve ikinci derece semiyolojik sistem Rose, G. Visual Methodologies. London: Sage, 2007 (Chapter 5, ‘Semiology’)
6 Görsel Yöntembilim (III) Psychoanalysis in Rose G. Visual Methodologies. London: Sage, 2007
7 Toplumsal Cinsiyeti Görselleştirmek: Kadınlık ve Erkeklik Kurgulamaları ’Psychoanalysis’ in Rose G. Visual Methodologies. London: Sage, 2007,
8 Kritik, tartışma, sınıf içi kompozisyon yazımı Yok
9 Postmodernizm: Pastiş ve Parodi Postmodernism and Popular Culture’. Practices of Looking. M. Sturken, et. al, Oxford: OUP
10 Sınıf içi öğrenci sunumları Yok
11 Söylem analizine giriş Discourse Analysis I in Rose G. Visual Methodologies. London: Sage, 2007
12 Görsellliğin Gücü: Panoptikon ‘Over and Under Surveillance’ online article by Judy Chen
13 Güncel sanat teorisine giriş The Conspiracy of Art: Manifestos, Interviews,Essays’ by Jean Baudrillard, NY,2005
14 Moda ve kimlik Barthes, R. The Fashion System. Berkeley and Los Angeles, California: University of California Press, 1990
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

Gillian Rose ''Visual Methodologies'' ISBN: 978-1-4739-4890-7

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
20
Portfolyo
Ödev
1
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
12
12
Portfolyo
0
Ödev
1
24
24
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
36
36
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir.

2

Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır.

3

Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır

4

Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir.

5

Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır.

6

Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder.

7

Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder.

8

İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar.

9

Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır.

10

Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.