Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Sinema ve Dijital Medya

PSY 212 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Sosyal Psikoloji II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PSY 212
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Sosyal Psikoloji I’in devamı olan bu dersin amacı öğrencilere sosyal psikolojinin çalışma konularını, yaklaşımlarını ve araştırma yöntemlerini tanıtmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Gruplar ve gruplar arası süreçler, yardım etme davranışı ve saldırganlığı açıklayan temel teoriler ve kavramları tanımlayabilecektir.
  • İnsan davranışının grup gibi sosyal oluşumlardan nasıl etkilendiğini açıklayabilecektir.
  • Sosyal psikolojinin teorik bilgi ve kavramlarını kişiler arası ilişkiler ve grup ilişkileri gibi günlük hayat olguları ile ilişkilendirebilecektir.
  • Sosyal psikolojinin uygulamalı olarak nasıl çalışılabileceğini betimleyebilecektir.
  • Grup ve grup süreçlerine ilişkin sosyal psikoloji alanında yapılan çalışmaların farklı kültür ve zamanlarda ne derece genellenebilir olduğunu tartışabilecektir.
Ders Tanımı Sosyal Psikoloji I’in devamı olan bu derste öğrencilere sosyal psikolojinin temel konu (örn. sosyal etki süreçleri, grup süreçleri), yaklaşım ve araştırma yöntemleri tanıtılmaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Uyma Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Social Psychology (9th Edition). Prentice Hall: Pearson Education. Bölüm 8, ss. 226-269
2 Uyma Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Social Psychology (9th Edition). Prentice Hall: Pearson Education. Bölüm 8, ss. 226-269
3 Grup Süreçleri Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Social Psychology (9th Edition). Prentice Hall: Pearson Education. Bölüm 9, ss. 269-303
4 Grup Süreçleri Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Social Psychology (9th Edition). Prentice Hall: Pearson Education. Bölüm 9, ss. 269-303
5 Kişiler arası çekim Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Social Psychology (9th Edition). Prentice Hall: Pearson Education. Bölüm 10, ss. 303-344
6 Ara Sınav
7 Kişiler arası çekim Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Social Psychology (9th Edition). Prentice Hall: Pearson Education. Bölüm 10, ss. 303-344
8 Yardım Davranışı Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Social Psychology (9th Edition). Prentice Hall: Pearson Education. Bölüm 11, ss. 344-375
9 Yardım Davranışı Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Social Psychology (9th Edition). Prentice Hall: Pearson Education. Bölüm 11, ss. 344-375
10 Öfke Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Social Psychology (9th Edition). Prentice Hall: Pearson Education. Bölüm 12, ss. 375-413
11 Öfke Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Social Psychology (9th Edition). Prentice Hall: Pearson Education. Bölüm 12, ss. 375-413
12 Öfke Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Social Psychology (9th Edition). Prentice Hall: Pearson Education. Bölüm 12, ss. 375-413
13 Önyargı Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Social Psychology (9th Edition). Prentice Hall: Pearson Education. Bölüm 13, ss. 413-455
14 Önyargı Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Social Psychology (9th Edition). Prentice Hall: Pearson Education. Bölüm 13, ss. 413-455
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı
Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers. (2015). Social Psychology (9th ed.). Prentice Hall: Pearson Education
ISBN-13: 978-0133936544
ISBN-10: 0133936546
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
40
Final Sınavı
1
60
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
60
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
20
20
Final Sınavı
1
24
24
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir.

2

Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır.

3

Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır

4

Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir.

5

Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır.

6

Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder.

7

Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder.

8

İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar.

9

Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır.

10

Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.