Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Sinema ve Dijital Medya

PSIR 206 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Etik ve Politika: Modern Siyasi Düşünce
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PSIR 206
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencileri siyasal düşünce tarihinin temel kavramları ve sorularıyla tanıştırmak; etik ve politik meseleler üzerine eleştirel düşünebilme kapasitesini geliştirmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Modern siyasal düşüncenin temel kavram ve yaklaşımlarını karşılaştırmalı olarak değerlendirebilecekler
  • Modern siyasal düşüncenin temel metinlerini kendi tarihsel bağlamları çerçevesinde yorumlayabilecekler
  • Etik ve politik problemler üzerine eleştirel ve yaratıcı bir tarzda düşünebilecekler
  • Adalet, özgürlük, demokrasi, yurttaşlık ve insan hakları gibi kavramları eleştirel bir gözle açıklayıp değerlendirebilecekler
  • Modern siyasal düşünce tarihinde karşılaştıkları yaklaşımları çağdaş kamusal tartışmalara uygulayabileceklerdir
Ders Tanımı Bu ders modern siyasal düşüncenin kanonik metinlerini tartışmayı amaçlamaktadır. Ele alınacak düşünürler arasında Rousseau, Kant, Mill ve Marx yer almaktadır. Siyasal düşüncenin etik/normatif temelleri irdelenecek; özgürlük, yurttaşlık, kozmopolitan hak, demokrasi ve eşitlik gibi kavramlar incelenecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Modern Siyasal Düşünceye Giriş: Aydınlanma ve Siyaset
2 Rousseau’nun Eşitsizlik Eleştirisi Rousseau, “Discourse on the Origins and Foundations of Inequality Among Men”, Basic Political Writings (Hackett, 1987), 25-81.
3 Rousseau’nun Eşitsizlik Eleştirisi Rousseau, “Discourse on the Origins and Foundations of Inequality Among Men”, Basic Political Writings (Hackett, 1987), 25-81.
4 Rousseau’nun Cumhuriyetçiliği: Genel İrade ve Özgürlük Rousseau, “On The Social Contract”, Basic Political Writings (Hackett, 1987), 141-172.
5 Rousseau’nun Cumhuriyetçiliği: Demokratik Egemenlik ve Yurttaşlık Rousseau, “On The Social Contract” Basic Political Writings (Hackett, 1987), 173-227.
6 Amerikan Cumhuriyetçiliği: Temsili Hükümet James Madison, The Federalist Papers, No. 10.
7 Ara Sınav I
8 Kant: Aydınlanma ve Kozmopolitanizm Kant, “What is Enlightenment?” “Idea for a Universal History with a Cosmopolitan Purpose”, Kant’s Political Writings (Cambridge University Press, 1996), 41-60.
9 Kant’ın Küresel Barış ve Kozmopolitan Hak Kavrayışı Kant, “Perpetual Peace”, Kant’s Political Writings (Cambridge University Press, 1996).
10 Mill’in Özgürlük Kavrayışı John Stuart Mill, “On Liberty”, On Liberty and Other Essays, (Oxford University Press, 1998)
11 Mill: Özgürlük ve Çoğunluğun Tiranlığı John Stuart Mill, “On Liberty”, On Liberty and Other Essays, (Oxford University Press, 1998)
12 Arasınav II
13 Marx: Din Eleştirisi Marx, “On the Jewish Question”, The Marx-Engels Reader (W.W. Norton & Company, 1978), 26-52.
14 Marx: Kapitalizm Eleştirisi Marx, “Wage Labour and Capital”, The Marx-Engels Reader (W.W. Norton & Company, 1978), 203-217.
15 Faşizm, Irkçılık, Ayrımcılık Umberto Eco, “Ur-Fascism”, Five Moral Pieces (Mariner Books, 2002); Martin Luther King, The “I have a Dream” Speech (DVD)
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

1. Rousseau, “Discourse on the Origins and Foundations of Inequality Among Men” & “Social Contract”, Basic Political Writings.

2. James Madison, The Federalist Papers, No. 10.

3. Kant, “What is Enlightenment?”, “Idea for a Universal History with a Cosmopolitan Purpose” & “Perpetual Peace”, Political Writings.

4. Mill, “On Liberty”, On Liberty and Other Essays.

5. Marx, “On the Jewish Question” & “Wage Labour and Capital”, The Marx-Engels Reader.

6. Umberto Eco, “Ur-Fascism”, Five Moral Pieces.

7. Bernhard Schlink, The Reader.

 

Önerilen Okumalar/Materyaller

Başvuru Kaynakları: 

1. Iain Hampsher-Monk, AHistory of Modern Political Thought (Blackwell, 1992). 

2. Leo Strauss and Joseph Cropsey, History of Political Philosophy, University of Chicago Press, 1987. 

3. David Miller, Janet Coleman, William Connolly and Alan Ryan (ed), The Blackwell Encyclopaedia of Political Thought (Blackwell, 1987). 

 


*Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
50
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
12
3
36
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
30
30
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
2
18
36
Final Sınavı
1
20
20
    Toplam
170

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir.

2

Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır.

3

Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır

4

Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir.

5

Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır.

6

Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder.

7

Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder.

8

İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar.

9

Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır.

10

Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.