Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Sinema ve Dijital Medya

ECON 330 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Çevre Ekonomisi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ECON 330
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Çevresel amaçları tanımlarken ve politikaları uygularken kaçınılmaz temel ekonomik şartlar kıtlık ve seçimdir. Bu dersin amacı çevresel konularda ve özellikle çevresel politikaların oluşumunda ekonominin rolünü anlamaktır. Ders ayrıca hava, su, toprak kullanımı ve doğal çevre problemlerinin uygulamalarını vurgulamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Doğal ve çevresel sorunlar ve bunların nitelikleri üzerine farklı bakış açılarını tanımlamak ve tarif edebilmek.
  • Doğa ve çevre yönetimi politikalarını normatif kriterler aracılığı ile değerlendirebilmek.
  • Çevresel ürün ve hizmetleri değerlendirmek için kullanılan metodları tarif edebilmek.
  • Çevresel ürün ve hizmetleri değerlendirmek için gerekli metodları kullanabilmek.
  • Piyasa tabanlı doğa ve çevre politikası araçlarının (emisyon ücretlendirmesi gibi) çalışma prensiplerini anlamak ve tarif edebilmek.
Ders Tanımı Doğa ve çevreyi tehdit eden unsurların önemi ele alınacaktır. Dışsallık ve piyasa çöküşleri tartışılacaktır. Çevresel problemlerle ilgili çeşitli yasal ve piyasa bazlı yaklaşımlar ekonomik analiz araçları kullanılarak karşılaştırılıp değerlendirilecektir. Hava ve su kirliliği problemleri analiz edilecektir. Karbon vergileri, kirlilik kotaları ve izinleri ve diğer çevre düzenleme araçları gözden geçirilecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Genel Durum: Belirsizlik ve Dengesizlik Zamanlarında Sürdürülebilir Gelişme -UNep annual reports 2020 -UN Environment GEO: Global environment Outlook reports 2015 and 2016 -UN: World Economic Prospects 2023
3 Temel Ekoloji ve Çevre Sorunları - UNDP ve UN Reports on Global Goals -SDSN (2022) Sustainable Development. Goals Report 2020 -Stockhold Resilience Center Report(2018) -OECD and UN Reports on Environmental Problems
4 Ekonomi ve Çevre -M. Todaro and S. Smith; Economic Development, 11th edition. -Roger Perman, et. al, Natural resource and Environmental Economics -Oxfam Reports on Inequality
5 Neoklasik Büyüme Teorisi ve Yeşil Büyüme -Green Growth Knowlege Platform -Todaro & Smith; Economic Development 11th ed. -Steven Hacket: Environmental and Natural resource Economics, 3rd edition
6 İklim Değişikliği -UNep Emission Gap report 2023 - IPCC reports on Climate Change (2022- 2023)
7 Ekolojik Sürdürülebilirlik Göstergeleri -Climate change performance index -Human Development Index -Other indices
8 Vaka Analizi: Türkiye'nin Çevre ve İklim Politikaları -TC Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Raporları
9 Yeşil Dönüşüm Teori ve Stratejileri
10 AB Yeşil Mutabakatı ve Türkiye Ekonomisine Etkileri -WCEF (2018) “Second World Circular Economy Bulletin -UNCTAD Trade and Development report 2019 - EU on Green New Deal
11 Yeşil Dönüşüm Teori ve Stratejileri -EU; Twin transition report 2023
12 Yenilenebilir Enerji, Enerji Politikaları ve Çevre -International Energy Institute reports -Renewables 2022 global status report -IRENE Report on 2020,Reaching zero with renewables: Summary for policy makers
13 Döngüsel Ekonomi -EU Circular Economy Action Plan(2019) -Ellen mac Arthur Foundation kaynakları
14 Sürdürülebilir Yaşam Biçimleri, Biyoçeşitlilik Kaybı ve Ormanlar -SITRA; Encouraging Environmentally Sustainable Consumer Behavior, 2022 -R. Perman, J Mac Gilvary, M. Common: Natural Resource and Environmental Economics,
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı Environmental and Natural Resource Economics, 8th Edition by Tom Tietenberg and Lynne Lewis. (2009)
Önerilen Okumalar/Materyaller Environmental Economics & Policy (6th Edition) by Tom Tietenberg and Lynne Lewis (2009)

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
18
50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
10
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
20
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
40
40
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir.

2

Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır.

3

Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır

4

Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir.

5

Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır.

6

Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder.

7

Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder.

8

İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar.

9

Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır.

10

Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.