CDM 470 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Dijital Çağ'da Hareketli Görüntüler
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CDM 470
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Dijitalizasyonun hareketli goruntu uzerindeki dominant, reziduel ve yeniden olusan etkilerini analiz edip incelemek; hareketli goruntunun yeni pratiklerinin ve turlerinin olusumunu analiz etmek ve incelemek, ve elestirisel dusunmek icin olanaklar yaratmak. Ogrencilerden elestirisel terminolojiyi kullanmalari ve hareketli goruntulerin temel potansiyellerini anlayip projelerini tanimlamalari beklenmektedir. Odevler, anotasyonlardan veya tartismak icin secilmis hareketli goruntu sunum ve projelerinden olusmaktadir. Vize ve final sinavlari sinifta ogrenilen elestirisel terimlerin kullanimini icermektedir. Ogrenciler sunumlarinda hareketli goruntuyu tanimlayip, final sinavinda da uygulayacaklardir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; -
Tanımı Bu derste dijitalizasyonun hareketli goruntulerinin yapimi ve alimi sirasindaki etkilerin farkli yonelimleri degerlendirilecek. Dijital goruntuyu tanimlayan bu farkli yonelimlerin islerinde hareketli goruntuler uzerindeki analizlerin kullanilabilirligi ve degerlendirilmesi arastirilacak. Farkli turlerdeki uzun metraj filmler, belgesel filmler, oyun ve veritabani anlatim formlari, interaktivite formlari ve bu kategorilerin birbiri icine gecmisligi arastirilip incelenecek. Online hareketli goruntulerin yani sira ayni zamanda farkli video art turleri, enstalasyon pratikleri ve sanatci sinemasi da incelenecek.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giris: Teknoloji, Teknoloji Teknikleri - Eski Tekrar Yeni Oldu - Gosterim ve tartisma Char Davies, Osmose, https://www.youtube.com/watch?v=54O4VP3tCoY.
2 Dijital Goruntuyu Anlamak I: Simulasyon, Replikasyon ve Siberkultur Soylemleri Charlie Gere, ‘Digital Nature’; Andrew Darley, from ‘A Back Story: Realism, Simulation, Interaction’.
3 Dijital Goruntuyu Anlamak II: Sentetik Goruntu, Artefaktuel Etkinlikler ve Realizm Sorusu Jacques Derrida and Bernard Steigler, ‘Artefactualities’; ‘Lev Manovich, ‘The Synthetic Image and Its Subject’.
4 Iyilestirilmis Sinema I: Birlesik Hareketli Goruntunun Dominant Modlari Lev Manovich, ‘What is Digital Cinema?’; Andrew Darley, from ‘Simulation and Hyperrealism’.
5 Iyilestirilmis Sinema II: Birinci, Ikinci ve Ucuncu Sinemalar, Hibrid ve Aksanli Film Michael Wayne, ‘The Critical Practice and Dialectics of Third Cinema’; Sean Cubitt, ‘The Cut’, from The Cinema Effect.
6 Cokluk ve Hareketli Goruntu I: Cokkulturlulukten Kalabaliga Nestor Garcia Canclini, ‘Remaking Passports: Visual Thought in the Debate on Multiculturalism’; Wim Wenders, ‘Impossible Stories’.
7 Cokluk ve Hareketli Goruntu II: Filmdeki Coklu Gerceklikler, Enstalasyon, Oyun ve Veritabani Formlari Nermin Saybaşılı, ‘Gesturing No(w)here’; Mary Flanagan, ‘Critical Computer Games’, Lev Manovich, ‘Database Cinema’.
8 Vize
9 Erken Video Art, Dolaysizlik ve Kimlik, Performans, Gozetim ve Ornekleme William Kaizen, ‘Live on Tape: Video, Liveness and the Immediate’ and David Joselit, ‘The Video Public Sphere’.
10 Video Heykel, Video Enstalasyon, Video Hacking ve Sanatci Sinemasi Ursula Frohne, ‘Dissolution of the Frame: Immersion and Participation in Video Installations’; Andrew V. Uroskie, ‘Siting Cinema’.
11 Modelleme ve Oyunlarda Interaktivite Modlari, Veritabani ve Diger Anlatim Formlari Christiane Paul, ‘Expanding Cinema: The Moving Image in Digital Art’.
12 Proje Sunumu
13 Revizyon
14 Proje Gosterimi ve Tartisma
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Dersin Kitabı Cubitt, S. The Cinema Effect, MIT Press, Cambridge, MA, 2005; Johnson, L. Mobility and Fantasy in Visual Culture, Routledge, London and New York, 2014; Leighton, T. ed. Art and The Moving Image: A Critical Reader, Tate/Afterall, London, 2008; Manovich, L. The Language of New Media, MIT, Cambridge, MA., 2001…
Diğer Kaynaklar

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
5
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
12
Proje
1
28
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
20
Final Sınavı / Sözlü Sınav
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
12
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
Proje
1
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
10
Final / Sözlü Sınav
20
    Toplam
82

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Dijital medya ve sinema alanında eleştirel düşünebilme alışkanlığını geliştirmek X
2 Sinema ve dijital medyanı temelini oluşturan teori, kavram ve fikirleri anlayabilmek ve tartışabilmek. X
3 Sinema ve dijital medya alanındaki pratikleri yaratıcı bir süreç ve/veya bir iş süreci olarak anlamak ve bu süreçlere kültürel ve tarihsel perspektiflerden bakabilmek X
4 Sinema ve dijital medyanın çok-disiplinli ve disiplinlerarası yapısı hakkında farkındalık kazanmak ve böylece çeşitli alanlarda iletişim kurabilen ve haraket eden dinamik, esnek profesyonel karakter geliştirmek. X
5 Pratiğin kuramı ve kuramın pratiğinin biraradalığını esas alan bir anlayış geliştirmek. X
6 İş etiğinin ve profesyonel etiğin normlarını gözetmek. X
7 Kendini disipline etme, eleştirme ve yönetme becerilerini edinerek bireysel olarak ve bir takım içinde çalışabilmek. X
8 Sinema ve dijital medya alanına ilişkin teknik ekipmanları ve bilgisayar yazılımlarını kullanabilecek temel bilgiye ve ileri düzey bilgisayar ve bilgi teknolojileri becerilerine sahip olmak. X
9 Bir yabancı dili kullanarak sinema ve dijital medya alanındaki yeni teknolojiler, yeni yapım yöntemleri ve yeni medya endüstrileri ve yeni teoriler ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). X
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
11 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirmek ve kullanabilmek. X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest