Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Sinema ve Dijital Medya

CDM 443 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Belgesel Film Tarihi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CDM 443
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders bir dizi soru çerçevesinde belgesel film türünü inceler: Bu türü veya tarzı ne belirler? Belgesel hakikati yansıttığını ne kadar iddia edebilir? Ders, belgesel sinemaya bu soruların ışığında, tarihi, siyasi ve estetik bağlamlarla ilişkili bir biçimde yaklaşır. Ders malzemesi, belgesel külliyatını içerir: tarihsel olarak önemli filmler ve yerleşik söylemler ile belgeselin son zamanlarda popüler bir eğlenme tarzı ve söylem mekanizması olarak yeniden canlanması incelenecektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Belgesel sinemanın tarihi hakkında fikre sahip olup onu sergileyebilecekler.
  • Belgesel sinemanın anahtar kavramlarını analiz edebilecekler.
  • Belgesele çeşitli yaklaşımları ve farklı belgesel tarzlarını açıklayabilecekler.
  • Belgesel ile sosyal, kültürel, politik, ekonomik ve teknolojik dönüşümler arasındaki yakın ilişkiyi çözümleyebilecekler.
  • Belgesel ile kurmaca film arasındaki benzerlikleri ve zıtlıkları karşılaştırabilecekler.
  • Farklı dönemlerden ve tarzlardan belgeselleri bağlamları içinde eleştirel bir bakışla inceleyebilecek.
  • Belgesellerin tarihsel farklılıklarını ayırt edebileceklerdir.
Ders Tanımı Dersin değerlendirmesi, bir küçük sınav (quiz) ve bir ara sınavdan oluşur.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Belgesele Giriş Bill Nichols, “Introduction” (pg. xi - xviii) and Chapter 1: How can we Define Documentary Film?”
2 Belgesel Nasıl Var Oldu? - Film Gösterimi: Nanook of the North, 1922, Robert Flaherty, 79 min ve Grass & A Propos de Nice gibi farklı erken dönem belgesellerden bölümler. Bill Nichols, “Chapter 5: How Did Documentary Filmmaking Get Started?”
3 Belgeselde Sosyal Konular Film Gösterimi: Ekümenopolis, 2011, Imre Azem, 88 min, 4.1 Miles 2016, Daphne Matziaraki, 26 mins. Bill Nichols, “Chapter 8: How Have Documentaries Addressed Social and Political Issue?” & “Chapter 4: What Makes Documentaries Engaging and Persuasive?’’ 212-253
4 Belgeselde Etik, Propaganda ve Hakikat Film Gösterimi: Restrepo, 2010, Sebastian Junger & Tim Hetherington, 93 min., , 60 mins. Sections of Why We Fight, 1942, Frank Capra, 52 minute Bill Nichols, “Chapter 2: Why Are Ethical Issues Central to Documentary Filmmaking?” Sontag, S. (1975). “Fascinating Fascism”, New York Review of Books, 6 February 1975, pp. 73-105.
5 Belgesel ve Hayvanlar Film Gösterimi: Kedi, 2016, Ceyda Torun & Los Reyes, 2018, Bettina Perut and Iván Osnovikoff, 78 min. Berger, John. “Why Look at Animals,” About Looking (New York: Pantheon, 1980), 1-26. Pick, Anat. “Why Not Look at Animals?” (January 2015, NECSUS European Journal of Media Studies. 4(1):107-125..
6 Hayvanların Özü Film Gösterimi: Roar, 1981, Noel Marshall, 102 min Lippit, Akira Mizuta. “Introduction” Electric Animal. (Minneapolis: University of Minnesota Press, 2000), 1-26.
7 Belgesel Biçimleri: Bilgilendirici Belgesel Film Gösterimi: Searching for Sugarman, 2012, Malik Benjdjeloul, 86 min. Bill Nichols, “Chapter 6: How Can we Differentiate Among Documentaries?” 167-172.
8 Belgesel Biçimleri: Şiirsel Film Gösterimi: Koyaanisqatsi, 1982 Godfrey Reggio, 87 min. and the Kuleshov Effect Bill Nichols, “Chapter 6: How Can we Differentiate Among Documentaries?” pages 142 – 166. Bill Nichols. 2001. “Documentary Film and the Modernist Avant-Garde.” Critical Inquiry. 27:4. pp. 580-610.
9 Ara Sınav
10 Belgesel Biçimleri: Gözlemsel Belgesel ve Katılımcı Film Gösterimi: İki Dil Bir Bavul, Orhan Eskiköy and Özgür Doğan, 2008, 81 min., Bob Dylan: Don’t Look Back, 1967, D.A. Pennebaker, 96 min (Observational) Grizzly Man, 2005, Werner Herzog, 1 hr, 44 min. Lift, 2001, Marc Isaacs, 24 min. (Participatory) Bill Nichols, “Chapter 7: How Can We Describe the Observational, Participatory, Reflexive, and Performative Modes of Documentary Film?” pages 172 – 179.
11 Belgesel Biçimleri: Katılımcı Belgesel Film Gösterimi: Stories We Tell, 2012, Sarah Polley, 108 min., (Reflexive) The Gleaners and I, 2000, Agnès Varda (Performative) Bill Nichols, Chapter 7 continued, pages 179 – 194.
12 Politik Meseleler Film Gösterimi: Screening: The Act of Killing, 2012, Joshua Oppenheimer. 1 hr 57 min., sections of The Thin Blue Line, Errol Morris, 1988 101 min.. Bill Nichols, Chapter 7 continued, pages 194 – 199.
13 Sahte Belgesel(Mockumentary) Film Gösterimi: Land without Bread, Luis Buñuel. 1933, 27 mins. Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan, 2006, Larry Charles, 86 min. F is for Phony: Fake Documentary and Truth's Undoing. Alexandra Juhasz and Jesse Lerner, Eds. University of Minnesota Press, 2006.
14 Küçük sınav
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Dersin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

Bill Nichols, Introduction to Documentary, Third Edition 3rd Edition, Indiana University Press; 3 edition (2017)

Önerilen Okumalar/Materyaller

Geoffrey Nowell-Smith, The Oxford History of World Cinema. Oxford University Press, 1996.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
40
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
50
Final Sınavı
-
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
22
22
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
22
22
Final Sınavı
-
0
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir.

X
2

Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır.

3

Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır

4

Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir.

5

Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır.

X
6

Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder.

7

Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder.

X
8

İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar.

9

Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır.

10

Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.