İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Sinema ve Dijital Medya
CDM 380 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Sinema ve Şehir
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CDM 380
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
4
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencileri film ve kentin paralel tarihleriyle tanıştırmak için film çalışmaları ve kent çalışmaları disiplinlerini birbirine bağlar. Kentler, filmler için çeşitli ortamlar sağlamış ve sinema, kentsel yaşam ve peyzajın dönüşümünü izlemek için görsel-işitsel bir arşiv oluşturmuştur. Bu ders, kentlerin sadece arka plan olmaktan ziyade başrol oyuncusu haline geldiği filmlere odaklanacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste sinema ve kent üzerine okumalar ışığında bir dizi film incelenecektir. Değerlendirme bir ara sınav ve bir final projesi üzerinden yapılacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Paralel Tarihler: Sinema ve Şehir | Barbara Mennel “Introduction: The founding myth of cinema’” in Cities and Cinema. Routledge. 2008. pp.1-17. Giuliana Bruno “Motion and Emotion: Film and the Urban Fabric” in A. Webber and E. Eds. Cities in Transition: The Moving Image and the Modern Metropolis. 2008. |
3 | Modern Metropol ve Hayal Gücü Berlin. Symphony for a Great City. Walther Ruttmann. 1927. Urban Impressions I: Walking in the City | Barbara Mennel “Modernity and the City Film: Berlin” in Cities and Cinema. 2008. pp. 21-45. Georg Simmel “The Metropolis and Mental Life” (1903) in G. Bridge & S. Watson, eds. The Blackwell City Reader. 2002, pp.324-339. Erica Stein. “Abstract Space, Microcosmic Narrative, and the Disavowal of Modernity in Berlin: Symphony of a Great City” Journal of Film and Video, Vol. 65, No. 4 (Winter 2013), pp. 3-16. Michel de Certeau «Walking in the City» in The Practice of Everyday Life. University of California Press. 1984. |
4 | Weimar'dan Hollywood'a: Ekspresyonizm ve Film Noir Double Indemnity, Billy Wilder, 1944. Naked City. Jules Dassin. 1948. Urban Impressions II: Psychogeography | Barbara Mennel “The dark city and film noir: Los Angeles” Cities and Cinema. Routledge. 2008. pp. 46-60. Frank Krutnick "Something More Than Night: Tales of the Noir City" in Cinematic City. D.B. Clarke. 1997. Karen O'Rourke “Psychogeography: A Purposeful Drift Through the City” MIT Press Reader, JUL 16, 2021 https://thereader.mitpress.mit.edu/psychogeography-a-purposeful-drift-through-the-city/ |
5 | Modernizm, Şehir ve Film I: Yabancılaşma La notte. Michelangelo Antonioni. 1961. | Clara Orban “Antonioni's Women, Lost in the City” Modern Language Studies, Autumn, 2001, Vol. 31, No. 2 (Autumn, 2001), pp. 11-27. Frank P. Tomasulo. “The Architectonics of Alienation: Antonioni's Edifice Complex” WIDE ANGLE. Volume 15, Number 3 (July 1993) pp. 3-20. |
6 | Modernizm, Şehir ve Film II: Flaneuse Cleo from 5 to 7. Agnes Varda. 1962. Vesikalı Yarim. Lütfi Ömer Akad. 1968. Final Projesi Tartışması 1 | Janice Mouton “From Feminine Masquerade to Flâneuse: Agnès Varda's Cléo in the City” Cinema Journal, Winter 2001, Vol. 40, No. 2, pp. 3-16. Feride Çiçekoğlu. “Sabiha in »Public Istanbul«” Public Istanbul - Spaces and Spheres of the Urban. Ed. Frank Eckardt, Kathrin Wildner. 2008. Transcript Verlag. |
7 | Modernizm, Şehir ve Film III: Kararsızlık Play Time. Jacques Tati. 1967. | Laurent Marie “Jacques Tati’s Play Time as New Babylon” in Cinema and the City. Ed. M. Shiel and T. Fitzmaurice. Blackwell. 2004. Iain Borden. “Playtime: Tativille and Paris” in The Hieroglyphics of Space: Understanding the City. Ed. Neil Leach. 2001, pp.217-235. |
8 | VİZE | |
9 | Hong Kong Film endüstrisi ve şehir Chungking Express. Wong Kar-wai. 1994. Final Projesi Tartışması 2 | Barbara Mennel “City film industry: Hong Kong” Cities and Cinema. Routledge. 2008. pp.83-102. Christoph Lindner “The Postmetropolis and Mental Life: Wong Kar-Wai's Cinematic Hong Kong” in The New Blackwell Companion to the City Ed. Gary Bridge, Sophie Watson. 2011. |
10 | Film ve Kentsel Bellek Wings of Desire, Wim Wenders, 1987. | Jonathan Bordo “The Homer of Potsdamerplatz—Walter Benjamin in Wim Wenders's Sky Over Berlin/Wings of Desire, a Critical Topography” Images. 2008. G. Pratt & R.M. San Juan “Remembering to forget to remember. The persistence of memory and the cinematic city” in Film and Urban Space. Critical Possibilities. 2014. |
11 | Enformel Kentin Temsili Lagos / Koolhaas. Bregtje van der Haak. 2003. Final Projesi Tartışması 3 | Tim Hecker “The Slum Pastoral: Helicopter Visuality and Koolhaas’s Lagos” Space and Culture 13(3) 256–269. |
12 | Şehrin Politik Ekonomisi Patrick Keiller. London (1994), from the Trilogy including also Robinson in Space (1997), Robinson in Ruins (2010). | James Ward “‘London Is All Waste’: Rubbish in Patrick Keiller's Robinson Films” SubStance, 2008, Vol. 37, No. 2, Issue 116 (Waste and Abundance: The Measure of Consumption). 2008, pp. 78-93. Patrick Keiller interview in The Guardian: https://www.theguardian.com/film/2012/nov/30/patrick-keiller-london-original-interview |
13 | Şehrin Parçaları: Doğrusal Olmayan Anlatılar Istanbul Planet Galata (2011, Florian Thalhofer & Berke Baş) | Aston, J. and Odorico, S. (2018) ‘Enacting polyphony: an interview with Florian Thalhofer’, Alphaville: Journal of Film and Screen Media, 15, pp. 106-112. Anna Wiehl “Database Aesthetics, modular storytelling, and the intimate small worlds of Korsakow documentaries” in NECSUS. European Journal of Media Studies. Jg.5, N.1, 2016, pp. 177-197. |
14 | Final Projesi | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
100
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
13
|
2
|
26
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
30
|
30
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. |
X | ||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. |
X | ||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır |
X | ||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. |
X | ||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. |
|||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. |
|||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. |
X | ||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. |
|||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. |
|||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). |
X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Mezunumuz Çağıl Saydam’ın tüm ekip üyeleri CDM’den oluşan filmi SİYAD’da yarışıyor
2020 yılı mezunumuz Çağıl Saydam’ın bitirme projesi olarak çektiği 27. Adana Altın Koza Film Festivali, 13. Uluslararası Rotary Kısa Film Festivali, 41.
CDM Bölüm Söyleşisi ve Film Gösterimi: Köken Ergun
Geçtiğimiz ay, yönetmen ve video sanatçısı Köken Ergun Sinema ve Dijital Medya Bölümü'ne konuk oldu.
4. Sınıf Öğrencimiz Ecem, Altın Koza’da Animasyon kategorisinde finalist filmler arasında yer aldı
4. sınıf öğrencimiz Ecem Çörtle, üçüncü sınıfta CDM302: Film Yapımı II dersi kapsamında ürettiği, yapay zeka temelli ve bilim-kurgu temalı "The Galactic
CDM mezunumuz Eylül Berivan Kızılırmak, Köln Medya Sanatları Akademisi'ne kabul edildi
Sinema ve Dijital Medya Bölümü mezunumuz Eylül Berivan Kızılırmak, Köln Medya Sanatları Akademisi'nin yüksek lisans programına kabul edildi.
Gelenekselleşen CDM Yıl Sonu Sergisi EPI.LOG böyle geçti
İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Fakültesi Sergisi “FC-EX 2023” bünyesinde gerçekleştirilen Sinema ve Dijital Medya Yıl Sonu Sergisi EPI.LOG 2023, 20 – 22
İEÜ İletişim Fakültesi Danışma Kurulu üyelerimiz 22 Haziran 2023 tarihinde Fakültemizi ve Stüdyolarımızı ziyaret etti
İEÜ İletişim Fakültesi Danışma Kurulu üyelerimiz Andreas Treske, Ayşe Matay, Barbaros Görgü, Dilek Gappi, Elif Demirci İşleğen, Emine Uysal Berger, Murat Attila,
Ataberk İFSAK 43. Ulusal Kısa Film ve Belgesel Yarışması’ndan ödülle döndü
Üçüncü sınıf öğrencimiz Ataberk Eyolcu, “Thinking Beyond” filmiyle İFSAK 43. Ulusal Kısa Film ve Belgesel Yarışması’nın deneysel kategorisinden birincilik ödülüyle döndü.
Öğrencimiz Fikret Başar Kaya 42. İstanbul Film Festivali'ndeydi
CDM üçüncü sınıf öğrencimiz Fikret Başar Kaya, 7 – 18 Nisan 2023 tarihlerinde düzenlenen 42. İstanbul Film Festivali’nde Genç Jüri olarak yer