İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Sinema ve Dijital Medya

 

Duyurular

Güncel duyuru bulunmamaktadır.

 

SOSYAL MEDYA


 

CDM 330 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Psikanaliz ve Sinema
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CDM 330
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere, psikanalizin film çalışmaları alanında bir film analizi metodu olarak kullanımını öğretmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Psikanalizin ana konseptlerini tanımlayabilecek.
  • Sinemada tompumsal cinsiyet anlatılarını analiz edebilecek,
  • Film çalışmaları alanında psikanalizin konseptlerini uygulayabilecek
  • Önemli psikanalitik yaklaşımları birbirleriyle karşılaştırabilecek.
  • Feminist psikanaliz kavramı çerçevesinde tartışabileceklerdir.
Tanımı Bu ders teoriyle film analizini birleştirir. Toplumsal cinsiyetle ilgili temsil problemleri tartışılacak, psikanalaitik teoriler film analizi alanına uygulanacaktır.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş
2 Psikanaliz Nedir? Jacqueline Rose, (2006). Sexuality in the Field of Vision (2006)
3 Freud’a Giriş Sigmund Freud, (1920-1922). Beyond the Pleasure Principle Sigmund Freud, (1913). Totem and Taboo
4 Rüyalar Mulholland Dr. (2001)
5 Lacan’a Giriş - İlk ödev teslimi Jacques Lacan, (1973). Four Fundamental Concepts of Psychoanalysis Jacqueline Rose, (1985). Feminine Sexuality: Jacques Lacan and the ecole freudienne
6 Ayna Evresi Under the Skin (2013)
7 Feminist Psikanaliz ve Film Teori - İkinci ödev teslimi Julia Kristeva, (1982). Powers of Horror: An Essay on Abjection Melanie Klein, (1928).. Early Stages of Oedipus Conflict Laura Mulvey, (1973). Visual Pleasures and Narrative Cinema Joan Copjec, (1989). The Orthopsychic Subject: Film Theory and the Reception of Lacan Linda Williams, (2015). When the Woman Looks
8 Oedipus Öncesi Anne Babadook (2014)
9 İğrençlik ve Histeri Possession (1981)
10 Annelik-Babalık - Üçüncü ödev teslimi The Brood (1979)
11 Eros/Thanatos ve Bakış Amer (2009)
12 Toplumsal Cinsiyet ve Kimlik - Dördüncü ödev teslimi Trouble Every Day (2001)
13 Aşk ve Erkeklik The Love Witch (2017)
14 Film Teori ve Psikanaliz - Beşinci ödev teslimi Perverts Guide to Cinema (2006)
15 Özet
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Dersin Kitabı
Diğer Kaynaklar Jacqueline Rose, (2006). Sexuality in the Field of Vision (2006) Jacques Lacan, (1973). Four Fundamental Concepts of Psychoanalysis Sigmund Freud, (1913). Totem and Taboo

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
5
90
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Ara Sınav / Sözlü Sınav
Final Sınavı / Sözlü Sınav
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
5
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
Final / Sözlü Sınav
    Toplam
146

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Dijital medya ve sinema alanında eleştirel düşünebilme alışkanlığını geliştirmek X
2 Sinema ve dijital medyanı temelini oluşturan teori, kavram ve fikirleri anlayabilmek ve tartışabilmek. X
3 Sinema ve dijital medya alanındaki pratikleri yaratıcı bir süreç ve/veya bir iş süreci olarak anlamak ve bu süreçlere kültürel ve tarihsel perspektiflerden bakabilmek X
4 Sinema ve dijital medyanın çok-disiplinli ve disiplinlerarası yapısı hakkında farkındalık kazanmak ve böylece çeşitli alanlarda iletişim kurabilen ve haraket eden dinamik, esnek profesyonel karakter geliştirmek. X
5 Pratiğin kuramı ve kuramın pratiğinin biraradalığını esas alan bir anlayış geliştirmek. X
6 İş etiğinin ve profesyonel etiğin normlarını gözetmek.
7 Kendini disipline etme, eleştirme ve yönetme becerilerini edinerek bireysel olarak ve bir takım içinde çalışabilmek. X
8 Sinema ve dijital medya alanına ilişkin teknik ekipmanları ve bilgisayar yazılımlarını kullanabilecek temel bilgiye ve ileri düzey bilgisayar ve bilgi teknolojileri becerilerine sahip olmak.
9 Bir yabancı dili kullanarak sinema ve dijital medya alanındaki yeni teknolojiler, yeni yapım yöntemleri ve yeni medya endüstrileri ve yeni teoriler ile ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. X
11 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirmek ve kullanabilmek.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


HABERLER